تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اکتبر 2021 - 11:01
کد خبر : 46399

بهترین برنامه های ویرایش عکس

بهترین برنامه های ویرایش عکس

بهترین برنامه های ویرایش عکس اگر چند سال پیش درباره ویرایش تصاویر حرف می‌زدیم، کاربران سریعاً یاد کامپیوترهایی می‌افتادند که حداقل باید در طیف میان‌رده جای می‌گرفتند تا امکان ویرایش تصاویر در آن‌ها مم..

بهترین برنامه های ویرایش عکس

اگر چند سال پیش درباره ویرایش تصاویر حرف می‌زدیم، کاربران سریعاً یاد کامپیوترهایی می‌افتادند که حداقل باید در طیف میان‌رده جای می‌گرفتند تا امکان ویرایش تصاویر در آن‌ها ممکن می‌شد.

این شرایط با ظهور گوشی‌های هوشنمد کم‌کم به سمت تغییر پیش رفت ولی کسی فکر نمی‌کرد که این قابلیت‌ها روزی روی تبلت‌ها و گوشی‌ها شبیه به نمونه‌های حرفه‌ای مهیا شوند. به هر حال اکنون این مهم فراهم شده است و شما می‌توانید بدون نیاز به یک رایانه قدرتمند یا حتی علم بسیار زیاد،‌ به ثبت، ویرایش و انتشار تصاویر تنها از طریق گوشی هوشمند خود بپردازید.

برای مثال بسیاری از کاربران پیش از این که این مطلب را باز کنند، مسلماً در جست و جوی یک اپلیکیشن ویرایش مناسب برای ویرایش و اشتراک گذاشتن تصاویر روی اینستاگرام بوده‌اند. این اهمیت بالای چنین اپلیکیشن‌ها و البته گوشی‌های هوشمند را نشان می‌دهد. اگر درست حدس زدیم و به همین دلیل وارد این مطلب شده‌اید، آموزش اینستاگرام فرادرس را به هیچ عنوان از دست ندهید.

در ادامه ما بهترین اپلیکیشن‌های ادیت عکس برای اندروید و آی او اس را به اتفاق مرور خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

ادوبی فتوشاپ اکسپرس (Adobe Photoshop Express)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

بعید است که بتوان یک مقاله معرفی بهترین برنامه‌های ویرایش تصویر را بدون نام بردن از ادوبی و نرم افزار محبوب و قدرتمند آن یعنی فتوشاپ شروع کرد.

این اپلیکیشن که از دهه‌ها پیش تاکنون صنعت عکس و تصویر را روی رایانه‌های شخصی دگرگون کرده است، اکنون روی گوشی‌های اندروید، آیفون و آیپد هم در دسترس است. با وجود آن که این اپلیکیشن نمی‌تواند تمام ویژگی‌های حرفه‌ای نسخه رایانه‌های شخصی را ارائه کند ولی به قدری قدرتمند است که هیچ اپلیکیشنی در حوزه ویرایش موبایل حتی به آن نزدیک هم نمی‌شود.

از جمله ویژگی‌های این اپلیکیشن می‌توانیم به قابلیت چرخش،‌ برش، روتوش، تصحیح مشکل قرمزی چشم، روشنایی، رنگ، درجه اشباع، توازن رنگ سفید و … اشاره کرد که تمام کاربران این حوزه به خوبی با آن‌ها آشنا هستند.

مواردی مانند کلاژ یا همان ترکیب دو عکس، تغییر ابعاد و … هم نیازی به ذکر ندارند و همان‌طور که انتظار می‌رود،‌ قوی‌ترین برنامه این حوزه به همین به سادگی این موارد را در خود جای می‌دهد. با این حال اگر مصمیم هستید که موارد بیشتری را کشف کنید، آموزش فتوشاپ نشان می‌دهد که تا چه اندازه خیالات شما می‌توانند پا به دنیای ما بگذارند.

ادوبی لایت روم (Adobe Lightroom)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

در پیشنهاد دوم لیست خود یک بار دیگر به شرکت ادوبی و یکی دیگر از محصولاتش نگاهی خواهیم انداخت. این اپلیکیشن پراستفاده‌ نیز به لطف نسخه رایانه‌های شخصی خود سال‌هاست که در میان طراحان گرافیک جای خوبی باز کرده است.

در زمینه رنگ و افکت‌های بصری احتمالاً هیچ یک از پیشنهادهای سایر این مقاله نمی‌توانند با ادوبی لایت روم رقابت کنند. شما با ورود به این برنامه متوجه می‌شوید که گوشیتان تبدیل به یک ویرایشگر عکس حرفه‌ای شده است.

البته قرار نیست شما هم کاملاً حرفه‌ای باشید تا ویژگی‌های این اپلیکیشن را به کار بگیرید. تمام ویژگی‌های شگفت‌انگیز این اپلیکیشن به سادگی در اختیار تمام کاربران قرار دارد و آن‌ها می‌توانند حتی از پروفایل‌های پیش‌فرض برای ویرایش تصاویر خود استفاده کنند.

ویژگی‌هایی که در پیشنهاد قبلی به آن‌ها اشاره کردیم، اغلب با دقتی بیشتر در این برنامه هم حضور دارند. روشنایی، سایه‌‌ها، سطح اشباع رنگ، سطح سفیدی، دما، کنتراست،‌ هایلایت، رنگ غالب و … همه در این برنامه حضور دارند تا تبدیل به یک انتخاب عالی برای تمام کاربران بشود.

شایان ذکر است که لایت روم می‌تواند قسمت زیادی از تمام ویژگی‌هایی که در ادامه حتی در میان اپلیکیشن‌های دیگر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد را در دستان توامند کاربران حرفه‌ای به سرانجام برساند؛ شما هم دوست دارید که در این بین قرار بگیرید؟ آموزش لایت روم تنها چیزی است که در مسیر نیاز خواهید داشت.

ایر براش (Airbrush)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

اگر فتوشاپ محبوب‌ترین اپلیکیشن ویرایش تصاویر در ویندوز و مک باشد، ایر براش حداقل قسمتی از این محبوبیت عظیم را در پلتفرم‌های اندروید و آی او اس به خودش اختصاص داده است.

برای مثال ما در بالا به تصحیح قرمزی چشم اشاره کردیم. این موضوع با استفاده از ابزارهای حرفه‌ای هر اپلیکیشن ویرایش تصویری قابل انجام است اما در این اپلیکیشن برای سهولت بیشتر کاربران عادی، یک ابزار مخصوص به آن اختصاص یافته است.

همین فرایند برای بسیاری از ویژگی‌های پرکاربرد در پیش گرفته شده است. برای مثال می‌توانید لکه‌های ناخوشایند چهره خود را پاک کنید یا جوش‌های موجود را به کلی بزدایید. حتی ویژگی ویرایش سفید دندان‌ها نیز در این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است تا ظاهر شما هر چه زیبا‌تر و خوشایندتر دیده شود.

ویژگی‌های کاربرپسند این اپلیکیشن به قدری زیاد است که آن‌ها را نمی‌توان درون چند مثال خلاصه نمود. ویژگی لاغر یا چاق کردنش شخص،‌ تغییر خصوصیات پس زمینه، روتوش عکس، انجام آرایش روی چهره و …، نمونه‌های دیگری از ویژگی‌های ایر براش هستند. اگر قصد دارید در زمینه روتوش به مهارت بیشتری برسید و حتی فراتر از این اپلیکیشن حرکت کنید،‌ آموزش روتوش تصاویر پیشنهاد مناسبی است.

اپل مدتی پیش با معرفی سری آیفون ۱۳، قابلیت فتو استایل را معرفی کرد که به واسطه آن، کاربر می‌تواند حتی قبل از ثبت تصویر، استایل‌ها و افکت‌های زیادی را روی آن سوار کند.

این ویژگی مدت‌هاست که در این اپلیکیشن وجود دارد و کاربران هم به تمجید از آن می‌پردازند. شما می‌توانید به سادگی با ورود به دوربین، قبل از ثبت عکس، سوژه خود را مد نظر قرار داده و به ویرایش ویژگی‌های صحنه بپردازید.

انلایت پیکسالوپ (Enlight Pixaloop)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

این اپلیکیشن بر پایه خلاقیت بنا شده است و به هیچ وجه نمی‌توان از قابلیت‌های جذاب آن چشم پوشی کرد. در واقع این اپلیکیشن طراحی شده است تا تصور شما از سایر اپلیکیشن‌ها را به شوخی بگیرد!

با استفاده از این اپلیکیشن بسیاری از جلوه‌های قابل توجهی که تنها طراحان گرافیک و تدوینگران حرفه‌ای یا حتی افرادی که در زمینه تصاویر کامپیوتری مهارت دارند، طی چند دقیقه از تئوری به دنیای واقعیت پا می‌گذارند.

احتمالاً به فرمت GIF آشنایی دارید. این فرمت روز به روز محبوب‌تر می‌شود و دامنه استفاده آن اکنون در پیام‌رسان‌ها تا شبکه‌های اجتمای گسترش یافته است.

برای نمونه می‌توانید کنار دریا و در ساحل یک عکس معمولی را ثبت کنید. بعد از آن که وارد این اپلیکیشن می‌شوید، می‌توانید آب را دوباره متحرک کنید و یک ویدیو GIF بسازید که به آن اشاره کردیم.

همین ترفند برای عناصر دیگر مانند آتش هم صدق می‌کند. شما می‌توانید هیزم‌های آتش گرفته در یک شب زمستانی را یک سال بعد دوباره در این اپلیکیشن شعله‌ور سازید.

درباره آسمان چطور؟ این اپلیکیشن این قابلیت را دارد که ابرها را به حرکت وادار سازد و یک دنیای زنده را در یک عکس قدیمی به جریان بیندازد.

بنابراین اگر از کاربران اندروید هستید، فراموش نکنید که این اپلیکیشن یکی از متمایزترین پیشنهادهای لیست ماست. البته باید اغراق کرد که پرداخت پول برای این اپلیکیشن برای همه اشخاص رضایت‌بخش نیست و بیشتر کاربران علاقه دارند که ابتدا به تجربه کار با یک اپلیکیشن رایگان مشغول شوند.

این شات فتو ادیتور (Inshot Photo Editor)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

تولید کنندگان محتوا در حال حاضر سعی می‌کنند از حرفه‌ای‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر و ویدیو برای ساخت پست‌ها و فیلم‌های کانال و صفحه خود کمک بگیرند.

اپیکیشن این شات فتو ادیتور کمک می‌کند که کاربرانی که حتی به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما آشنایی چندانی با اپلکیشن‌های حرفه‌ای ندارند هم بتوانند به هدف خود برسند.

اضافه کردن یک تصویر به تصویر دیگر بدون وجود پس‌زمینه در کنار افکت‌های قابل توجه چیزی است که بسیاری از کاربران خواهانش هستند و سازندگان این اپلیکیشن از آن اطلاع دارند.

ترکیب استثنائی دو عکس با یکدیگر برای تبدیل شدن به یک عکس واحد در یک مکان چطور؟ اگر به این موضوع هم علاقه دارید، این شات فتو ادیتور نمی‌تواند پیشنهاد بدی باشد.

جدای از تصاویر، حتی می‌توانید فیلم‌ها را هم با دقتی مثال‌زدنی به یکدیگر اضافه کرده و ویرایش کنید. قابلیت افزودن موسیقی و جلوه‌های صوتی به یک فیلم از جمله بزرگ‌ترین خواسته‌های کاربران است که در بسیاری از اپلیکیشن‌های این فهرست نادیده گرفته شده‌اند.

فیلترهای رایج هم دیگر به قدری متداول هستند که برای نام بردن از آن‌ها نمی‌توانیم دفاع کنیم. فیلترهای روشنایی، کنتراست، دما، سطح اشباع، محو کردن، هایلایت، سایه، رنگ و … که بارها و بارها به آن‌ها اشاره کرده و در ادامه هم اشاره خواهیم کرد، یکی دیگر از ستون‌ها اصلی تشکیل دهنده این اپلیکیشن به شمار می‌روند.

البته این فیلترها تنوع بیشتری در این اپلیکیشن دارند و بیش از ۵۰ فیلتر مختلف برای استفاده کاربران در نظر گرفته شده است. اضافه کردن استیکرهای دوست‌داشتنی که در شبکه‌های اجتماعی و مخصوصا اینستاگرام به دفعات آن‌ها را دیده‌اید، از طریق این اپلیکیشن انجام شدنی هستند. حتی شما می‌توانید با این اپلیکیشن فرمت‌های مختلف را به یکدیگر تبدیل کنید که این موضوع در زمینه فیلم و ویدیو در هر برنامه‌ای ممکن نیست.

توجه داشته باشید که قسمت زیادی از این ویژگی‌ها به صورت رایگان در اختیار تمام کاربرانی که به نصب اپلیکیشن پرداخته‌اند، قرار می‌گیرد اما استفاده از بخشی از آن‌ها فقط و فقط با پرداخت پول امکان‌پذیر است.

فتور فوتو ادیتور (Fotor Photo Editor)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

فتور فوتو ادیتور تمرکز زیادی روی حالت‌های پیش‌فرض دارد تا شما از طریق آن‌ها بتوانید در چند کلیک بدون سردرگمی زیاد به حالت مورد نظر خود برسید. می‌توانید با کمک آن تصاویر خود را ترکیب کنید و به همان کلاژهایی برسید که باید برای ساختشان زمان زیادی صرف کنید.

حالا به این موضوع ۱۰۰ فیلتر جذاب را هم اضافه کنید. مشخصاً این اپلیکیشن به خوبی از پس حالت‌های پیش‌فرض بر آمده است.

نه تنها این فیلترها کاملاً حاضر هستند بلکه در لحظه می‌توانید برخی از ویژگی‌های نام‌آشنای آن‌ها مانند رنگ، روشنایی، اشباع و سایر موارد را تغییر دهید.

انجام چنین مواردی در میان طراحان گرافیک یک عمل عادی تلقی می‌شود و آن‌ها حتی بدون این که به نتیجه فکر کنند، از روی عادت و مهارت دست به کار می‌شوند. شما هم می‌توانید با آموزش طراحی و گرافیک چنین افتخاری را کسب کنید.

خوشبختانه قالب‌های بسیار زیادی هم در این اپلیکیشن به کار رفته است. با این قالب‌ها کار کادربندی آسان‌تر از هر زمان دیگری انجام شدنی است.

تصاویر خود را ترکیب کنید، یک استایل بیفزایید، با استفاده از قالب‌ها یک قاب عکس مناسب تهیه کنید و در نهایت تصویر شما آماده انتشار روی شبکه‌های اجتماعی است.

لایت ایکس فتو ادیتور (LightX Photo Editor)

بهترین برنامه های ویرایش تصاویر

به تدریج در حال نزدیک شدن به انتهای مقاله هستیم اما پیشنهادهای خوب تمام نخواهند شد. یکی از این پیشنهادهای قابل توجه لایت ایکس فتو ادیتور است.

اگرچه تمام اپلیکیشن‌هایی که بالا به آن‌ها اشاره کردیم برای پلتفرم‌های اندروید و آی او اس (و حتی گاهی اوقات ویندوز و مک) در دسترس هستند اما این اپلیکیشن پس از درخشش فراوان روی آی او اس تقریباً ۱ سال پیش برای اندروید هم عرضه شد تا کاربران این پلتفرم را هم تحت تاثیر قرار دهد.

بسیاری از ما بارها و بارها به ثبت تصاویری پرداخته‌ایم که در آینده نتوانسته‌اند آن‌طور که باید، توجهمان را جلب کنند. معمولاً در این تصاویر اشیا و افراد ناخواسته، درخشش نور، زاویه‌بندی نامناسب و … در سطوح مختلف رخ داده‌اند.

اپلیکیشن لایت‌ایکس فتو ادیتور می‌توانید این خطاهای ناخواسته را حذف کرده و آن عکس را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین تصاویر زندگی شما بکند. اشیای ناخواسته را حذف کنید، به نور و زاویه نامناسب پایان دهید، رنگ را تنظیم کرده، درجه اشباع و توازن رنگ را کنترل کنید. همه این‌ها وجود دارند تا شما باری دیگر از تصاویر خود لذت ببرید و گذشته را فراموش نکنید.

فیلترهای متنوع این اپلیکیشن نمی‌تواند با پیشنهادهای نخست فهرست ما رقابت کند اما مواردی مانند Effects Glow، Withe Filters، Drama، Analog، Black، Retro، Vintage، Snow، Old و … به قدری زیبا و دقیق پیاده شده‌اند که باید به آن‌ها اشاره کنیم.

سرانجام این فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش تصاویر است که با کمک آن‌ها انجام تقریباً تمام ادیت‌هایی که مد نظرتان هستند، شدنی است. نیازی نیست از کارت‌های گرافیک گران‌قیمت، پردازنده‌های بالارده یا کامپیوترهای دست‌نیافتنی برای انجام چند ویرایش کمک بگیرید. گوشی خود را بردارید، یکی از این اپلیکیشن‌ها را انتخاب و دانلود کنید تا دنیای جدیدی در دسترس شما قرار بگیرد.

به همین ترتیب فاصله شما تا بهترین آموزش‌های این زمینه و سایر حوزه‌ها تنها ورود به سایت فرادرس است. این مجموعه به عنوان بهترین موسسه آموزش کشور با کادری مجرب در ارائه آموزش‌های طراحی گرافیک، تدوین فیلم، موشن گرافیک، پریمیر پرو، فتوشاپ، افتر افکتس و … تبدیل به یک نمونه حقیقی شده است.

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.