تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دسامبر 2021 - 15:24
کد خبر : 501692

به صدای ضبط شده از بزرگترین قمر مشتری گوش کنید

به صدای ضبط شده از بزرگترین قمر مشتری گوش کنید

به صدای ضبط شده از بزرگترین قمر مشتری گوش کنید فضاپیمای جونو (Juno) ناسا که از کنار سیاره مشتری عبور کرده بود تصاویر زیبایی از سطح این سیاره به زمین ارسال کرده است. اما این فضاپیما علاوه بر این تصاویر..

به صدای ضبط شده از بزرگترین قمر مشتری گوش کنید

فضاپیمای جونو (Juno) ناسا که از کنار سیاره مشتری عبور کرده بود تصاویر زیبایی از سطح این سیاره به زمین ارسال کرده است. اما این فضاپیما علاوه بر این تصاویر، یک چیز متفاوت نیز فرستاده است و آن چبزی نیست جز صدای یکی از قمرهای مشتری به نام گانیمد.

مشتری

این صدا در نوع خود بسیار عجیب و شگفت‌انگیز است و بازتاب‌دهنده چگونگی اندرکنش میدان مغناطیسی مشتری با گازهای اطراف قمر گانیمد است.

اسکات بولتون، سرپرست پروژه جونو، گفته است:

اگر شما دقیق‌تر به این صدا گوش کنید می‌توانید صدای تغییر ناگهانی فرکانس‌های بالا در میانه‌های صدای ضبط‌شده را بشنوید که این اتفاق نشان‌دهنده ورود به منطقه متفاوتی در جو گانمید است.

اطلاعات مربوط به جو گانیمد، در زمان عبور جونو از فاصله ۶۴۵ مایلی این قمر که در ماه ژوئن امسال اتفاق افتاد جمع‌آوری شده است. بد نیست بدانید که این قمر عمدتا با یخ پوشیده شده است و بزرگترین قمر منظومه شمسی و همچنین تنها قمر این منظومه با یک میدان مغناطیسی است. دانشمندان فکر می‌کنند که در زیر پوشش یخی گانیمد اقیانوسی از آب وجود داشته باشد که می‌تواند منشا حیات در خارج از سیاره زمین باشد.

مطالب مرتبط:

  • ناسا به دنبال نجات زمین؛ وقتی داستان‌های تخیلی واقعی می شوند

  • کاوشگر ناسا برای بررسی سیاه‌چاله‌ها به فضا می‌رود

دانشمندان ناسا همچنان در حال تحقیق روی داده‌های صوتی گانیمد هستند و قرار است با انجام مدلسازی‌های مختلف، دانسته‌های خود را درباره رفتار میدان مغناطیسی اطراف این قمر افزایش دهند. ویلیام کورت، استاد دانشگاه آیوا و از اعضای پروژه جونو گفته است که تغییر در فرکانس‌های جو گانیمد ممکن است به‌خاطر عبور گازهای اطراف آن از قسمت شب به قسمت روز قمر باشد.

منبع: Digital Trends

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.