تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 می 2021 - 11:47
کد خبر : 37180

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰ قدرتمندتر از اسنپدراگون ۷۶۸ جی است

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰ قدرتمندتر از اسنپدراگون ۷۶۸ جی است

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰ قدرتمندتر از اسنپدراگون ۷۶۸ جی است خط تولید تراشه‌های جدید سری دیمنسیتی که از فناوری اتصال به شبکه نسل ۵ پشتیبانی می‌کنند و توسط شرکت مدیاتک ساخته می‌شوند، در حال گسترش بیشتر به وسی..

تراشه دیمنسیتی ۹۰۰ قدرتمندتر از اسنپدراگون ۷۶۸ جی است

خط تولید تراشه‌های جدید سری دیمنسیتی که از فناوری اتصال به شبکه نسل ۵ پشتیبانی می‌کنند و توسط شرکت مدیاتک ساخته می‌شوند، در حال گسترش بیشتر به وسیله عرضه مدل‌های جدیدتر است. این شرکت پیش از این، تراشه‌های رده بالا و قدرتمند دیمنسیتی ۱۲۰۰ و دیمنسیتی ۱۱۰۰ خود را برای معرفی و عرضه در سال ۲۰۲۱ اعلام کرده است. بنابراین، تراشه‌هایی که در آینده معرفی و عرضه خواهند شد، قطعاً از نوع میان رده و پایین رده خواهند بود.

یکی از تراشه‌های میان رده و جدید شرکت مدیاتک دیمنسیتی ۹۰۰ نامیده می‌شود. این تراشه قرار است تا جانشین تراشه نسل قبل این شرکت یعنی دیمنسیتی ۸۲۰ شود. بر اساس یک شایعه جدید که منبع آن جایی در چین است، دیمنسیتی ۹۰۰ (با شماره مدل‌ام تی ۶۸۷۷) در نرم‌افزار بنچمارک معروف یعنی انتوتو از تراشه اسنپدراگون ۷۶۸ جی شرکت کوالکام بهتر عمل کرده است و امتیاز ۴۸۰ هزار را از آن خود کرده است.

مطالب مرتبط:

  • Counterpoint: مدیاتک امسال بزرگترین سازنده چیپست دنیا خواهد شد

  • تولید پردازنده‌های ۴ نانومتری مدیاتک به زودی آغاز خواهد شد

  • مدیاتک تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه های موبایل شد

برای مقایسه، اسنپدراگون ۷۶۸ جی شرکت کوالکام تنها موفق به کسب امتیاز ۴۴۰ هزار شده است. تراشه دیمنسیتی ۸۲۰ نیز در حدود ۴۴۰ امتیاز امتیاز کسب کرد. با توجه به نتایج این بنچمارک، به نظر می‌رسد که تراشه جدید مدیاتک حدود ۱۰ درصد بهبود عملکرد کلی را نسبت به مدل قبلی مدیاتک یعنی دیمنسیتی ۸۲۰ داشته است.

البته این میزان نشان دهنده یک انقلاب در تراشه‌های میان رده نیست، اما بهبود ۱۰ درصدی تا حدی قابل قبول است. در مورد تراشه‌های میان رده جدید شرکت کوالکام که از فناوری نسل ۵ استفاده می‌کنند، تنها مدلی با نام اسنپدراگون ۷۸۰ جی منتشر شده است که این تراشه جدید، قدرت پردازشی تراشه میان رده مدیاتک را به راحتی پشت سر می‌گذارد چرا که در همین بنچمارک توانسته است تا در حدود ۵۴۰ هزار امتیاز کسب کند.

تراشه‌های سری دیمنسیتی شرکت مدیاتک که دارای شماره مدل سه رقمی هستند، معمولاً در دستگاه‌های میان رده و ارزان قیمت مورد استفاده قرار می‌گیرند، برخلاف شرکت کوالکام که از شماره‌های سه رقمی برای تمام تراشه‌های سری اسنپدراگون خود استفاده می‌کند. احتمالاً این تراشه جدید به زودی به طور رسمی معرفی خواهد شد.

منبع: GSM Arena

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.