تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2021 - 12:30
کد خبر : 28276

تسلا از طراحی جدید مادل S پرده برداشت

تسلا از طراحی جدید مادل S پرده برداشت

تسلا از طراحی جدید م..

تسلا از طراحی جدید مادل S پرده برداشت

تسلا به‌تازگی اعلام کرده است که برای اولین بار قرار است خودروی مادل S (Model) این شرکت طراحی مجدد بزرگی را شاهد باشد، این محصول در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. این نسخه جدید که صادرات آن از ماه مارس آغاز خواهد شد، دارای نمای خارجی تازه و طراحی داخلی ساده‌شده‌ای خواهد بود. افزون بر این، محصول جدید از پیشرانه قوی‌تری برخوردار خواهد بود که می‌تواند تا ۵۲۰ مایل را طی کند و تنها در دو ثانیه به از صفر به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد.

این میزان از سرعت به‌ خاطر ضریب بسپار (drag coefficient) بسیار کوچک حاصل شده است که باعث می‌شود این محصول جدید با دیگر خودروهای مثل لوسید ایر (Lucid Air) و یا پورشه تایکن توربو (Taycan Turbo) برابری و یا حتی جلوتر از آنها قرار گیرد. تسلا ادعا کرده است که مادل S جدید با پیشرانه جدید خود سریع‌ترین محصولی است که این سازنده خودرو تاکنون ساخته است.

مادل X تسلا نیز به‌روزرسانی‌هایی را در بخش خارجی و داخلی خود شاهد خواهد بود و نسخه جدیدی از آن با پیشرانه جدید عرضه می‌شود، اما تازه‌سازی این محصول آن‌قدر گسترده نخواهد بود.

مادل S جدید در قسمت بیرونی خود شاهد به‌روزرسانی‌های کوچکی است که شامل یک سقف استاندارد شیشه‌ای نیز می‌شود، اما بیشترین تغییرات دیداری در داخل این خودرو صورت گرفته است. تسلا صفحه‌نمایش افقی پیشین را کنار گذاشته و آن را با نسخه‌ای شبیه آنچه در مادل ۳ و مادل Y وجود دارد جایگزین کرده است، البته نوار قاب در این نمایشگر بسیار باریک‌تر شده است. فرمان خودرو نیز دارای حالتی پروانه‌ای و U شکل است، بسیار شبیه به فرمان نسل دوم روداستر (Roadster) که در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد. در پشت کنسول مرکزی نیز یک صفحه‌نمایش مخصوص سرنشینان عقب تعبیه شده است. بر خلاف مادل ۳ و Y در مادل S جدید همچنان یک صفحه‌نمایش در پشت فرمان حضور خواهد داشت.

Model S

قیمت مادل S جدید از ۷۹,۹۹۰ دلار آغاز می‌شود و دارای یک موتور دوتایی لانگ رینج (Long Range) است که مصافتی برابر با ۴۱۲ مایل را امکان پذیر می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند ۱۱۹,۰۰۰ دلار هزینه کنند و صاحب نسخه قدرتمند‌تر با پیشرانه پلید (Plaid) شوند که می‌تواند ۳۹۰ مایل را طی کند و در زیر ۲ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. نسخه پلید پلاس نیز با بردی برابر با ۵۲۰ مایل قیمت پایه‌ای برابر با ۱۳۹,۰۰۰ دلار خواهد داشت.

دو نسخه پلید و پلید پلاس دارای بیشینه سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت هستند، در حالی که این عدد در نسخه لانگ رینج برابر با ۱۵۵ مایل است. تسلا ادعا می‌کند که نسخه پلید می‌تواند ۵ بار سریع‌تر از نسخه اولیه مادل S یک‌چهارم مایل را طی کند که دلیل آن استفاده از پیشرانه جدید و پمپ حرارتی‌ای است که در مادل Y توسعه یافته بود.

مادل X جدید نیز دارای طراحی خارجی یکسانی است اما از یک صفحه‌نمایش داشبورد جدید، فرمان پروانه‌ای و صفحه‌نمایش سرنشینان عقب بهره می‌برد. قیمت این محصول با موتور دوتایی لانگ رینج با برد ۳۶۰ مایل و بیشینه سرعت ۱۵۵ مایل بر ساعت از ۸۹,۹۹۰ دلار آغاز می‌شود. تسلا همچنین نسخه‌ای از این خودرو جدید را با پیشرانه پلید با قیمت ۱۱۹,۰۰۰ دلار عرضه می‌کند که می‌تواند ۳۴۰ مایل را طی کند، در ۲٫۵ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل برسد و بیشینه سرعت آن برابر با ۱۶۳ مایل بر ساعت است.

هردو خودرو به‌روز شده دارای یک سیستم اطلاعاتی و سرگرمی هستند که تراشه به کار رفته در آن می‌تواند ۱۰ تریلیون محاسبه را در یک ثانیه (Teraflops) انجام دهد و برای سرنشینان این امکان را فراهم می‌کند که بازی‌هایی مانند ویچر ۳ و سایبرپانک را تجربه کنند (البته با پشتیبانی از یک دسته بی‌سیم).

ایلان ماسک در رویداد باتری دی (Battery Day) سپتامبر ۲۰۲۰ اعلام کرد که مادل S مجهز به پلید اواخر ۲۰۲۱ از راه خواهد رسید. اما جدای از خصوصیات ساختاری پایه‌ای و دیگر اطلاعاتی که در وب‌سایت شرکت موجود است، تسلا اطلاعات دیگری از یک طراحی مجدد منتشر نکرده است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.