تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مارس 2022 - 17:06
کد خبر : 504345

تغییر رنگ گوشی در آینده ای نزدیک؛ منتظر اینفینیکس باشید

تغییر رنگ گوشی در آینده ای نزدیک؛ منتظر اینفینیکس باشید

تغییر رنگ گوشی در آینده ای نزدیک؛ منتظر اینفینیکس باشید تغییر جزئی رنگ درب پشتی گوشی‌ها حتی پیش از اینفینیکس چیز جدیدی نبوده و نیست. پیش‌تر بسیاری از شرکت‌ها چنین گوشی‌هایی عرضه کرده‌اند و از طرفی به ..

تغییر رنگ گوشی در آینده ای نزدیک؛ منتظر اینفینیکس باشید

تغییر جزئی رنگ درب پشتی گوشی‌ها حتی پیش از اینفینیکس چیز جدیدی نبوده و نیست. پیش‌تر بسیاری از شرکت‌ها چنین گوشی‌هایی عرضه کرده‌اند و از طرفی به نظر می‌رسد محصولات ویوو و ریلمی در سال ۲۰۲۲، بیشتر به این ترند بپردازند.

اما این تغییر رنگ تاکنون تنها به پلاستیک و شیشه محدود بوده است؛ ایفینیکس، یکی دیگر از تولید کنندگان چینی گوشی‌های هوشمند، در تلاش است تا فرایند جدیدی را برای تغییر رنگ قسمت پشتی گوشی‌ها معرفی کند.

این شرکت به تازگی یک چرم مصنوعی با قابلیت تغییر رنگ معرفی کرده است. قسمت پشتی گوشی‌های مجهز به این چرم، دقیقاً مانند چیزی که قبل‌تر دیده بودیم، در مقابل تابش مستقیم اشعه فرابنفش یا پرتوی خورشید، تغییر رنگ می‌دهند. این چرم مصنوعی، بعد از بازگشت به شرایط نوری عادی، به رنگ اولیه خود باز می‌گردد.

به گفته اینفینیکس، این چرم از پلیمرهای فتوکرومیک تشکیل شده است و این پلیمرها بدون نیاز به انرژی، فرایند تغییر رنگ را انجام می‌دهند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از شابلون‌ها، طرح مورد نظر خود را روی این چرم‌ها پیاده کنید. با این وجود، با توجه به ذات این چرم که تغییر رنگ می‌دهد، نمی‌توان چندان به طرح‌های ایجاد شده، دل بست.

اینفینیکس

اگرچه اینفینیکس هنوز زمان عرضه گوشی‌های مجهز به این چرم را مشخص نکرده، اما تایید کرده است که به زودی شاهد عرضه آن‌ها در بازار خواهیم بود. ریلمی و ویوو به عنوان رقبای اصلی این برند، اکنون در وضعیت خوبی به سر می‌برند، در نتیجه اینفینیکس باید سریع‌تر، چنین ایده‌هایی را به مرحله عمل برساند.

بر اساس گزارش جدید موسسه تحقیقاتی کانترپوینت (Counterpoint)، ریلمی با رشدی 165 درصدی نسبت به سال 2020 موفق شده تا برای سومین سه‌ماهه‌ی پیاپی سریع‌ترین رشد در بازار گوشی‌های 5G را به خود اختصاص دهد.

شرکت‌های سامسونگ (109 درصد)، شیائومی (98 درصد) و آنر (98 درصد) نیز به ترتیب در رتبه‌های اول تا چهارم این لیست قرار دارند و رتبه‌های بعدی نیز به ویوو (55 درصد)، اوپو (42 درصد) و اپل (30 درصد) تعلق دارد. جزئیات این خبر را در تکفارس بخوانید.

ریلمی همچنین مدتی پیش در نمایشگاه MWC از نسل جدید فناوری شارژ خود به نام UltraDart با سرعت شارژ ۱۰۰ الی ۲۰۰ وات رونمایی کرد. قرار است اولین گوشی هوشمندی که از این فناوری پشتیبانی می‌کند ریلمی GT Neo3 باشد که با سرعت ۱۵۰ وات شارژ خواهد شد.

نسل قبلی شارژرهای Dart ریلمی سرعتی بین ۱۸ الی ۶۵ وات داشتند که در بهترین حالت می‌توانستند باتری یک گوشی معمولی را در عرض ۳۵ دقیقه شارژ کنند. حالا شارژر UltraDart می‌تواند در عرض ۵ دقیقه نصف باتری را شارژ کند که واقعا سرعتی بی‌نظیری است.

منبع: Android Authority

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.