تاریخ انتشار : جمعه 14 می 2021 - 6:31
کد خبر : 38095

تماشا کنید: فناوری جدید اینتل، GTA V را چندین برابر واقع‌گرایانه‌تر می‌کند

تماشا کنید: فناوری جدید اینتل، GTA V را چندین برابر واقع‌گرایانه‌تر می‌کند

تماشا کنید: فناوری جدید اینتل، GTA V را چندین برابر واقع‌گرایانه‌تر می‌کند یکی از ویژگی‌های قابل توجه و چشمگیر سری بازی‌های Grand Theft Auto، علی‌الخصوص آخرین بازی این سری یعنی GTA V، شباهت بسیار نزدی..

تماشا کنید: فناوری جدید اینتل، GTA V را چندین برابر واقع‌گرایانه‌تر می‌کند

یکی از ویژگی‌های قابل توجه و چشمگیر سری بازی‌های Grand Theft Auto، علی‌الخصوص آخرین بازی این سری یعنی GTA V، شباهت بسیار نزدیک فضاهایشان به محیط واقعی کالیفرنیای شمالی و لس آنجلس است. این موضوع در طی سال‌های گذشته، این بازی را به یکی از بهترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرده‌است.

حال به گزارش رسانهٔ «گیزمودو» (Gizmodo)، یکی از تیم‌های گرافیکی شرکت اینتل از زیرمجموعهٔ «اینتل لبز» (Intel Labs؛ به‌معنای لغوی آزمایشگاه اینتل) تصمیم گرفته تا با استفاده از قابلیت تقویت فوتورئالیسمی (Enhancing Photorealism Enhancement)، فضای گرافیکی این بازی را به‌طور چشمگیری دگرگون سازد و آن را یک قدم به واقعیت، نزدیک‌تر کند.

محققین اصلی این تیم متشکل از استفان آر. ریشتر (Stephan R. Richter)، حسن ابوالحیجا (Hassan Abu Alhaija) و ولادلن کولتن (Vladlen Kolten) می‌باشد که توانسته‌اند با ایجاد تغییرات ظاهری در گرافیک بازی، تصاویری به‌دست بیاورند که شباهت بی‌نظیری به دنیای واقعی دارد.

این تصاویر در حال حاضر تنها به زاویه دید گیمرها از پشت ماشین حین رانندگی در بازی محدود می‌شود. ترکیبی که از ترکیب تصاویرِ حقیقی از پیش ثبت‌شده و محیط بازی GTA V به‌دست می‌آید، حقیقتاً خارق‌العاده است و باعث می‌شود شما حین بازی‌کردن، تجربه‌ای نزدیک‌تر از همیشه به حقیقت داشته باشید؛ از داشبورد ماشین گرفته تا دیوارهای اطراف و سایر ماشین‌های درون بازی، همه چیز واقعی به‌نظر می‌رسد.

این محققین اینتل می‌گویند برخی از ایده‌های فوتورئالیسم‌شان را از داده‌های مربوط به شبکهٔ عصبی به‌دست آورده‌اند. فوتورئالیسم (یا به‌اصطلاح واقع‌گرایی عکس‌وار) از جنبش‌های هنری نیمهٔ دوم قرن بیستم بود که در آن، وضوح و دقت در جزئیات، به صورت یکسان در سراسر اثر لحاظ شده‌است؛ به‌جز قسمت‌هایی که خارج از کانون وضوح است و به‌طور وفادارانه مطابق عکس ثبت نشده‌است. هنرمندان این سبک عموماً از روی عکس کار می‌کنند؛ بدین نحو که ابتدا عکسی را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس تلاش می‌کنند تصویر را هر چه واقع‌گرایانه‌تر در یک رسانهٔ دیگر (که در این‌جا محیط بازی GTA V است) باز تولید کنند.

داده‌هایی که توسط این تیم تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته، مربوط به تصاویر خیابان‌های کشور آلمان است که خیلی از جزئیات مربوط به محیط بازی را فراهم کرده. این گروه در مقاله‌ای، روش ایجاد محیط واقع‌گرایانهٔ بازی را توضیح داده‌اند که با استفاده از این لینک در فرمت PDF قابل مشاهده است.

GTA V اینتل

می‌توان گفت تصاویری که از ترکیب این تکنیک‌های فتورئالیسمی و فضای GTA V حاصل شده، شباهت زیادی به بخش Street View برنامهٔ نقشهٔ گوگل (Google Maps) دارد؛ با این تفاوت که اینجا شاهد همان تصاویر در حال حرکت هستیم. شاید در نگاه اول، تصاویر به‌دست آمده به‌طور کلی واقعی به‌نظر نرسند، اما اگر با دقت به اشیای درون بازی نگاه کنیم به این نتیجه می‌رسیم که تمام چیزهای دور و برمان واقعی هستند و از اشیای حقیقی ساخته شده‌اند.

مطالب مرتبط:

  • همکاری مایکروسافت و اینتل برای شناسایی بدافزار های استخراج رمزارزها
  • اینتل پردازنده های نسل جدید تایگر لیک H را معرفی کرد

این محققین ادعا می‌کنند تقویت فوتورئالیسمی‌شان باعث شده تا پروسه‌های سامانهٔ درونی بازی GTA V، کاملاً متحول شوند و همه چیز، با اختلاف زیادی، واقعی‌تر به‌نظر برسد؛ با وجود این‌که تحقیقات خود آن‌ها بر روی داده‌های جئومتریک خودِ بازی بنا نهاده شده‌است. این داده‌ها، که G-buffers نامیده می‌شوند، شامل اطلاعاتی مثل فاصلهٔ بین اشیاء داخل بازی، زاویهٔ دوربین، کیفیت محیط اطراف یا میزان شفافیت و براقی اتومبیل‌های درون بازی (از زاویهٔ دید بازیکن) می‌شوند.

شاید شما در طی روزهای آینده شاهد یک «به‌روزرسانی فوتورئالیسمی» از سوی راک‌استار برای GTA V نباشید؛ اما حداقل شاهد ویدیویی بودید که آیندهٔ این دسته از بازی‌های جهان‌باز را به‌طور کلی با استفاده از هوش مصنوعی و دانش امروزی، به چالش می‌کشد.

GTA V اینتل

پروسهٔ استفاده از ماشین‌ها و ربات‌ها برای بالابردن گرافیک و افزایش رزولوشن، فقط محدود بازی‌های ویدئویی نیز نمی‌شود؛ چراکه اخیراً شاهد استفادهٔ Nvidia از این فناوری در Shield TV خود بودیم. هم‌چنین پروژه‌های متعدد دیگری نیز مختص افزایش کیفیت و بالابردن سطح گرافیک بازی‌های قدیمی در سراسر اینترنت یافت می‌شود.

در موارد این‌چنینی، متخصصین این حوزه از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی و پرکردن جای پیکسل‌های ازدست‌رفته در یک بازی/فیلم/سریال قدیمی (با رزولوشن پایین) استفاده می‌کنند تا به خروجی‌هایی با کیفیت و رزولوشن بالاتر دست پیدا کنند.

شاید بتوان گفت فوتورئالیسم نباید تنها هدف گرافیکی برای بازی‌های ویدیویی باشد (به‌غیر از مسائل هنری، این موضوع به‌لطف پتانسیل‌هایی که دارد، کمی ترسناک به‌نظر می‌رسد). با این حال، گروه تحقیقاتی اینتل لبز توانسته‌اند تا به‌طور موفقیت‌آمیز یک موضوع را ثابت کنند: جنبهٔ نرم‌افزاری کنسول‌ها و بازی‌های ویدیویی، درست به‌اندازهٔ جنبهٔ سخت‌افزاری آن، حائز اهمیت است.

منبع: The Verge0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.