تاریخ انتشار : دوشنبه 18 اکتبر 2021 - 11:39
کد خبر : 46051

تیم فیلم‌سازی روسی پس از 12 روز از فضا به زمین بازگشت

تیم فیلم‌سازی روسی پس از 12 روز از فضا به زمین بازگشت

تیم فیلم‌سازی روسی پس از 12 روز از فضا به زمین بازگشت تیم فیلم‌سازی روسی شامل یولیا پرسلید (بازیگر) و کلیم شیپنکو (کارگردان/تهیه‌کننده) که در تاریخ 13 مهر (5 اکتبر) به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرد..

تیم فیلم‌سازی روسی پس از 12 روز از فضا به زمین بازگشت

تیم فیلم‌سازی روسی شامل یولیا پرسلید (بازیگر) و کلیم شیپنکو (کارگردان/تهیه‌کننده) که در تاریخ 13 مهر (5 اکتبر) به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده بودند، روز گذشته پس از 12 روز به همراه اولگ نویتسکی (فضانورد سازمان فضایی فدرال روسیه) با فضاپیمای سایوز ام‌اس-18 به زمین بازگشتند. نویتسکی در حالی به زمین برگشت که 191 روز در این ایستگاه فضایی حضور داشت و حالا در مجموع 531 روز را در فضا سپری کرده است.

فضاپیمای سایوز ام‌اس-18 در ساعت 12:35 دقیقه به وقت منطقه زمانی شرقی در خاک قزاقستان فرود آمد و تیم اواخر روز بکشنبه به روسیه بازگشت. فضاپیمای سویوز در مرحله‌ی آزمایش موتور با مشکلی جزئی مواجه شد و پیشرانه‌ی آن کمی بیش از حد روشن باقی ماند. در حالی که رفع این مشکل حدود 30 دقیقه به طول انجامید اما مسئولین پرواز تایید کردند که این مشکل هرگز خطری را برای مسافرین در پی نداشته است. این دومین بار در سال جاری است که فضاپیماهای روسی با چنین مشکلی مواجه می‌شوند.

نظر شما در مورد افزایش سفرهای فضایی در چند سال اخیر چیست؟ آیا در آینده شاهد عادی‌شدن این سفرها خواهیم بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.