تاریخ انتشار : سه‌شنبه 18 می 2021 - 7:09
کد خبر : 40150

جدایی استودیوهای بازی سازی WB Games پس از ادغام Discovery با WarnerMedia

جدایی استودیوهای بازی سازی WB Games پس از ادغام Discovery با WarnerMedia

شرکت ارتباطات AT&T از ادغام دو کمپانی WarnerMedia و Discovery طی قراردادی 43 میلیارد دلاری خبر داده است. هدف AT&T ایجاد یک کمپانی سرگرمی جهانی است که قرار است با غول‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس رق..

شرکت ارتباطات AT&T از ادغام دو کمپانی WarnerMedia و Discovery طی قراردادی 43 میلیارد دلاری خبر داده است. هدف AT&T ایجاد یک کمپانی سرگرمی جهانی است که قرار است با غول‌هایی مانند نتفلیکس و دیزنی پلاس رقابت کند. IGN گزارش داده که این قرارداد روی کسب‌وکار گیمینگ این شرکت هم تأثیر می‌گذارد و تغییرات بزرگی در WB Games ایجاد می‌شود.

هدف اصلی AT&T، ورود جدی‌تر به بازار استریم محتوای ویدیویی است و تمامی وب‌سایت‌های خبری هم به این جنبه از قرارداد پرداخته‌اند اما یکی از سخنگویان این شرکت آمریکایی، جدایی چندین استودیو از Warner Bros Interactive Entertainment را تائید کرده است. مشخص نیست چه استودیوهایی از WB Games جدا می‌شوند زیرا که گروه‌های مختلفی تحت این برند کار می‌کنند.

شرکت WB Games از یازده استودیو مختلف تشکیل یافته که شاید Rocksteady، تولیدکننده سری بازی Batman Arkham به گوش شما آشناتر باشد. این در حالی است که استودیوهایی مانند NetherRealm، سازنده سری بازی Mortal Kombat و Avalanche Software هم در لیست دیده می‌شوند. قرار است تعدادی از این گروه‌ها تحت هدایت AT&T به کار ادامه دهند و عده دیگر هم تحت مدیریت شرکت جدید به ساخت بازی‌هایشان ادامه دهند. یکی از سخنگویان AT&T در گفتگو با Axios، جدایی تعدادی از استودیوها را تائید کرده و قرار است این استودیوها کارشان را تحت هدایت شرکت جدید ادامه دهند.

چه تغییراتی در انتظار WB Games خواهد بود؟

نمی‌توان از الآن در مورد تأثیرات قرارداد جدید روی یک بازی مشخص یا استودیو خاصی صحبت کرد؛ اما واضح است که تعدادی از توسعه‌دهندگان از این واقعه تأثیر خواهند گرفت. احتمالاً فرانچایزهایی مانند Mortal Kombat تغییر چندانی نداشته باشند و به کار همیشگی‌شان ادامه دهند. شرکت Warner البته پتنت های مختلفی مانند سیستم نمسیس را در اختیار دارد و باید دید کدام شرکت کنترل این پتنت را در اختیار می‌گیرد.

ادغام دو شرکت Discovery و WarnerMedia بیش از 43 میلیارد دلار پول را در اختیار AT&T قرار می‌دهد و سهامداران اصلی این کمپانی هم 71 درصد از سهام شرکت تازه تأسیس را دریافت خواهند کرد. سهامداران Discovery هم 29 درصد از سهام این شرکت جدید را در دست خواهند گرفت. هدف از این قرارداد، ورود به عرصه رقابت با نتفلیکس و دیزنی پلاس با سرمایه گذاری در سریال ها و برنامه های ویدیویی استثنایی است.

ابتدا گفته شد که تنها بخش ویدیو شرکت Warner با دیسکاوری ادغام‌شده است اما حالا می‌دانیم که تعدادی از استودیوها هم تحت هدایت شرکت جدید به کارشان ادامه خواهند داد و ازآنجایی‌که حالا مدیران Discovery هم در شرکت تازه تأسیس حضور دارند، منتظر تغییرات مختلفی درزمینه‌ی استودیوهای بازی‌سازی WB Games باشید.

کمپانی AT&T سال گذشته تصمیم به فروش استودیوهای WB Games با قیمت 4 میلیارد دلار گرفت و گزینه‌هایی مانند EA و مایکروسافت به‌عنوان خریدار مطرح شدند اما این کمپانی آمریکایی پس از مدتی از تصمیم خود پشیمان شد. این شرکت همچنین قراردادی با NetEase به منظور ساخت بازی ارباب حلقه ها بسته است.

منبع: PCGAMER

نوشته جدایی استودیوهای بازی سازی WB Games پس از ادغام Discovery با WarnerMedia اولین بار در پارسی گیم پدیدار شد.

منبع خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.