تاریخ انتشار : دوشنبه 10 می 2021 - 6:15
کد خبر : 36259

جولان کرونا در کارخانه های تولید آیفون در هند

جولان کرونا در کارخانه های تولید آیفون در هند

جولان کرونا در کارخانه های تولید آیفون در هند چند سالی است که شرکت اپل تعداد قابل توجهی از گوشی‌های خود را در هند تولید می‌کند. یکی از دلایل آن اضافه نشدن مالیات بر گوشی‌های عرضه شده در خاک خود هند اس..

جولان کرونا در کارخانه های تولید آیفون در هند

چند سالی است که شرکت اپل تعداد قابل توجهی از گوشی‌های خود را در هند تولید می‌کند. یکی از دلایل آن اضافه نشدن مالیات بر گوشی‌های عرضه شده در خاک خود هند است. اما در ماه دسامبر گذشته، در تاسیسات تولیدی ویسترون در هند شورش به پا شد. ۲۰۰۰ کارگران این کارخانه شکایت کردند که ویسترون، حقوق و مزایایی را که به آن‌ها وعده داده شده است، تامین نمی‌کند. اپل هم بلافاصله تولید آیفون در این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد.

حالا، خبر بدتری برای اپل و هند، که دومین بازار بزرگ اپل را نیز در اختیار دارد، به گوش می‌رسد. در بعضی از کارخانه‌های ویسترون و فاکسکان موارد ابتلا به کووید ۱۹ مشاهده شده است. از میان ۱۳ کارگر شناسایی‌شده به این ویروس، ۱۰ نفر از مهندسان چینی فاکسکان نیز حضور داشته و بعد از شناسایی قرنطینه شده‌ و به بیمارستان رفته‌اند.

مطالب مرتبط:

  • مردی به دلیل انفجار باتری آیفون ۶ خود از اپل شکایت می‌کند
  • سامسونگ تامین‌کننده اصلی نمایشگر آیفون ۱۳ خواهد بود

فاکسکان این کارخانه را ضدعفونی کرد، اما هنوز شروع به فعالیت نکرده است. یکی از کارخانه‌های ویسترون نیز بعد از پنج روز و مبتلا شدن چند مهندس، به همین وضعیت دچار شده است.

روز شنبه، هندوستان رتبه دوم بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را ثبت کرد و اکنون حدود ۲۰ میلیون نفر در این کشور کرونا گرفته و ۲۴۲۳۶۲ هزار نفر نیز فوت شده‌اند. تنها کشوری که آمار مبتلایان آن از هند بیشتر است، آمریکا است. در هند اوضاع این ویروس از کنترل خارج شده و همین مسئله بر تولید آیفون نیز تاثیر گذاشته است. لازم به ذکر است که گوشی‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۱ و آیفون XR در هند تولید می‌شوند.

منبع: Phone Arena

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.