تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 ژوئن 2023 - 14:23
کد خبر : 506494
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای خواص بادام برای مردان | بررسی 4 مورد از فواید بادام بسته هستند

خواص بادام برای مردان | بررسی 4 مورد از فواید بادام

خواص بادام برای مردان | بررسی 4 مورد از فواید بادام

  وقتی صحبت از میان وعده های سالم به میان می آید، بادام یکی از بهترین انتخاب هاست. بادام نه تنها طعم فوق العاده ای دارد، بلکه دارای انبوهی از فواید است که می تواند برای سلامت بدن انسان شگفت انگیز باشد. در این پست، ارزش غذایی و بسیاری از خواص بادام برای مردان را

 

وقتی صحبت از میان وعده های سالم به میان می آید، بادام یکی از بهترین انتخاب هاست. بادام نه تنها طعم فوق العاده ای دارد، بلکه دارای انبوهی از فواید است که می تواند برای سلامت بدن انسان شگفت انگیز باشد. در این پست، ارزش غذایی و بسیاری از خواص بادام برای مردان را بررسی خواهیم کرد. لازم است بدانید که در مورد مضرات بادام مقاله جداگانه ای در سایت منتشر شده است که میتوانید با مطالعه آن در مورد این موضوع که آیا بادام ضرر دارد یا نه آگاهی پیدا کنید.

ارزش غذایی بادام

بادام منبع غنی از مواد مغذی است که برای سلامتی ضروری است. یک وعده بادام (28 گرم یا حدود 23 بادام کامل) حاوی:

کالری: 161

پروتئین: 6 گرم

چربی: 14 گرم (9 مورد آن تک غیراشباع است)

کربوهیدرات: 6 گرم

فیبر: 3.5 گرم

ویتامین E: 37 درصد از مصرف توصیه شده روزانه

منیزیم: 20 درصد از مصرف توصیه شده روزانه

آهن: 6 درصد از مصرف روزانه توصیه شده

خواص بادام برای مردان

بعد از آشنایی با ارزش غذایی بادام، در ادامه به فواید این محصول برای مردان خواهیم پرداخت.

سلامت قلب:

یکی از مهمترین فواید بادام، توانایی آن در بالا بردن سلامت قلب است. بادام سرشار از چربی های تک غیراشباع، فیبر و آنتی اکسیدان های مفید برای قلب است که با یکدیگر برای کاهش التهاب، کاهش سطح کلسترول و بهبود جریان خون به کار می آیند. مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم بادام می تواند به کاهش خطر بیماری قلبی در مردان کمک کند.

سلامت مغز:

بادام همچنین به عنوان یک تقویت کننده برای مغز شناخته می شود. ای محصول حاوی سطوح بالایی از ویتامین E است، یک آنتی اکسیدان که به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب اکسیداتیو کمک می کند. علاوه بر این، فلاونوئیدهای موجود در بادام، عملکرد شناختی و حافظه را بهبود می بخشد.

سلامت استخوان:

بادام منبع بسیار خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است که همگی برای ساختن استخوان‌های قوی ضروری هستند. مردانی که به طور منظم بادام مصرف می کنند ممکن است در خطر کمتری برای ابتلا به پوکی استخوان یا سایر مشکلات مربوط به استخوان قرار بگیرند.

بادام به عنوان منبع پروتئین برای مردان

بادام همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین های گیاهی است که آن را به یک میان وعده ایده آل برای مردانی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کنند تبدیل می کند. یک وعده بادام حاوی 6 گرم پروتئین است که می تواند به رشد و ترمیم عضلات بعد از ورزش کمک کند.

چه مقدار بادام در روز بخوریم

متوسط مصرف مغز بادام 23 عدد در روز است، بادام دارای بالاترین پروتئین، فیبر، کلسیم، ویتامین ای، ریبوفلاوین و نیاسین است.  فقط 1-2-3 را به خاطر بسپارید. 1 اونس بادام، یا حدود 23 مغز بادام، مقدار ایده آل روزانه است که توسط دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها توصیه می شود.

اسپرم مردان را تقویت میکند

خوردن بعضی از غذاها با بهبود کیفیت اسپرم و باروری کلی مردان مرتبط است. در مورد غذا و باروری مردان، طبق یافته‌های اخیر، آجیل‌های درختی از جمله بادام، فندق و گردو برای تقویت نشاط، تحرک و مورفولوژی اسپرم مناسب تشخیص داده شده‌اند.

بادام، گردو و فندق سرشار از مواد مغذی هستند که قبلاً در مورد ارتباط آنها با اسپرم‌ های سالم‌ تر مطالبی نوشته شده است – مانند اسیدهای چرب امگا 3، فولات و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین ای، روی و سلنیوم – این مواد مغذی برای محافظت از اسپرم در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و حفظ یکپارچگی ساختاری اسپرم مناسب هستند.

نتیجه:

در نتیجه، بادام به دلیل ویژگی‌های غذایی غنی‌اش، از جمله چربی‌های تک غیراشباع سالم برای قلب، آنتی‌اکسیدان‌های تقویت‌کننده مغز و مواد معدنی تقویت‌کننده استخوان، طیف وسیعی از مزایای سلامتی را برای مردان ارائه می‌کند.

بعد از آگاهی پیدا کردن از خواص بادام برای مردان چه آنها را به تنهایی و به عنوان میان وعده میل کنید و چه آنها را به وعده های غذایی خود اضافه کنید، گنجاندن بادام در رژیم غذایی خود راهی آسان برای افزایش سلامت و تندرستی کلی شما است.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.