تاریخ انتشار : شنبه 22 می 2021 - 16:03
کد خبر : 42006

خودروی تسلا رودستر سرعت ۰ تا ۹۶ را تنها در ۱٫۱ ثانیه پر می‌کند

خودروی تسلا رودستر سرعت ۰ تا ۹۶ را تنها در ۱٫۱ ثانیه پر می‌کند

خودروی تسلا رودستر سرعت ۰ تا ۹۶ را تنها در ۱٫۱ ثانیه پر می‌کند از زمان معرفی خودروی تسلا رودستر (Roadster) چیزی حدود ۳ سال می‌گذرد. در ابتدا قرار بود که این خودرو در سال گذشته روانه‌ی بازار شود اما در..

خودروی تسلا رودستر سرعت ۰ تا ۹۶ را تنها در ۱٫۱ ثانیه پر می‌کند

از زمان معرفی خودروی تسلا رودستر (Roadster) چیزی حدود ۳ سال می‌گذرد. در ابتدا قرار بود که این خودرو در سال گذشته روانه‌ی بازار شود اما در حال حاضر هنوز چنین اتفاقی نیفتاده است. حالا شرکت تسلا سال آینده را زمان عرضه‌ی این خودرو اعلام کرده است. با این وجود، یک نمونه از این خودرو در موزه‌ی اتومبویل پیترسن در لس آنجلس قرار داشته و پلاک آن به استفاده‌ی خودرو از پکیج شرکت اسپیس ایکس اشاره کرده است. به لطف این پکیج، تسلا رودستر می‌تواند تنها در ۱٫۱ ثانیه از سرعت ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) برسد.

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در توییتر تایید کرد که این خودرو با استفاده از پکیج آپشنال موشکی اسپیس ایکس به سرعت ذکرشده دست خواهد یافت. به‌نظر می‌رسد که این خودرو از پیشران‌ هوای سرد و مخزن هوای فشرده که در قسمت پشتی پلاک خودرو قرار می‌گیرند، استفاده کرده و سرعت دیوانه‌واری خواهد داشت. به ادعای تسلا، نسخه‌های بدون پکیج اسپیس ایکس این خودرو می‌توانند سرعت ۰ تا ۹۶ کیلومتر را در ۱٫۹ ثانیه پر کنند. اگر ادعای شرکت تسلا حقیقت داشته باشد، خودروی تسلا رودستر حتی در این حالت نیز فوق‌العاده سریع خواهد بود.

مطالب مرتبط:

  • افت ۳۶۵ میلیارد دلاری رمزارزها بعد از لغو امکان خرید خودروی تسلا با بیت کوین

  • تسلا برای خرید خودرو دیگر بیت کوین دریافت نمی‌کند

تسلا رودستر

ماسک در گذشته وعده‌های بسیاری را در خصوص این خودرو داده بود. به گفته‌ی او، خودروی تسلا رودستر با موتور سه‌گانه‌ی خود توان پیمایش مسافت ۹۹۸ کیلومتر را داشته و این قدرت به لطف باتری ۲۵۰ کیلووات ساعت آن است. شرکت تسلا در سال ۲۰۱۷ و در مراسم رونمایی از رودستر اعلام کرد که این خودرو ۷٫۳۷۵ پوندفیت (۱۰ هزار نیوتن‌متر) گشتاور داشته و سرعت ۱۰۰ مایل بر ساعت (۱۶۰ کیلومتر بر ساعت) را در ۴٫۲ ثانیه پر می‌کند. به گفته‌ی شرکت تسلا این خودرو مسافت یک‌چهارم مایل را تنها در ۸٫۸ ثانیه طی می‌کند.

با این وجود، قدرت و سرعت بالای این خودرو به هیچ‌وجه ارزان نخواهد بود. نسخه‌ی پایه‌ی خودروی تسلا رودستر ۲۰۰ هزار دلار قیمت داشته و نسخه‌ی بنیان‌گذاران (Founders) آن که موجودی آن تنها ۱۰۰۰ عدد خواهد بود، به قیمت ۲۵۰ هزار دلار به فروش خواهد رسید. تسلا برای پیش‌فروش این خودرو مبلغ ۵۰ هزار دلار را درخواست کرده است. خودروی تسلا رودستر تا تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ (۲ ژوئن ۲۰۲۱) در موزه‌ی خودروی پیترسن در لس آنجلس به نمایش گذاشته می‌شود.

منبع: Motor1

0منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.