تاریخ انتشار : شنبه 12 مارس 2022 - 14:16
کد خبر : 503498

دانمارک بهترین خدمات اینترنت جهان را دارد؛ سرعت همه چیز نیست

دانمارک بهترین خدمات اینترنت جهان را دارد؛ سرعت همه چیز نیست

دانمارک بهترین خدمات اینترنت جهان را دارد؛ سرعت همه چیز نیست موسسه BroadbandChoices در آخرین گزارش خود مشخص کرده است که بهترین عملکرد کلی خدمات اینترنت براساس معیارهایی نظیر سرعت دانلود و آپلود، قیمت ..

دانمارک بهترین خدمات اینترنت جهان را دارد؛ سرعت همه چیز نیست

موسسه BroadbandChoices در آخرین گزارش خود مشخص کرده است که بهترین عملکرد کلی خدمات اینترنت براساس معیارهایی نظیر سرعت دانلود و آپلود، قیمت و پوشش اینترنت موبایل، به کشور دانمارک اختصاص دارد.

در این گزارش، ایالات متحده آمریکا به دلیل مسائلی از جمله سرعت کمتر و قیمت‌گذاری بالاتر، در رده دوم قرار دارد. سرعت دانلود در دانمارک به طور میانگین برابر با ۶۹.۴ مگابیت بر ثانیه است. این بالاترین میانگین سرعت اینترنت در جهان نیست، در واقع بالاترین سرعت اینترنت جهان متعلق به کشور لیختن‌اشتاین است.

  • رکورد سرعت اینترنت زده شد

همان‌طور که مشخص است، در این گزارش، سرعت اینترنت تنها مولفه نیست و عوامل بسیاری در رتبه‌بندی تاثیرگذار بوده‌اند. ایالات متحده آمریکا به عنوان رتبه دوم برترین خدمات دهندگان اینترنت در جهان به شهروندانش، میانگین سرعت دانلود ۲۷.۴ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده است.

این تفاوت در بخش سرعت آپلود به طرز واضحی، آشکارتر است. دانمارک با سرعت آپلود ۴۰.۶ مگابیت بر ثانیه عملکرد بسیار بهتری در مقایسه با سرعت آپلود ۹ مگابیت بر ثانیه آمریکا دارد. هزینه دست‌یابی به اینترنت نیز در دانمارک پایین‌تر است به طوری که شهروندان دانمارکی ماهانه ۴۷.۸۰ دلار برای اینترنت پرسرعت هزینه می‌کنند. این مبلغ در آمریکا به ۶۲.۴۰ دلار در ماه می‌رسد.

البته که این مقایسه از نظر فنی چندان صحیح نیست. دانمارک به واسطه جمعیت ۵.۸ میلیون نفری خود، در مقایسه با جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری ایالات متحده آمریکا، شرایط بسیار متفاوتی را تجربه می‌کند. نقاط هات‌اسپات وای فای یکی دیگر از مواردی است که بدون در نظر گرفتن همه موارد باز هم در آمریکا با تعداد ۴۰۲ هزار عدد، بیشتر است.

البته در این قیاس، جمعیت آمریکا به تعداد هات‌اسپات‌های مشابهی با دانمارک مجهز است. در حالی که در دانمارک به ازای هر ۸۱۱ نفر یک هات‌اسپات وجود دارد، در آمریکا به ازای هر ۸۰۶ نفر چنین چیزی در دسترس است. به نظر نمی‌رسد که در این زمینه، شرایط ایالات متحده در حد مناسبی قرار داشته باشد اما ممکن بود نسبت به وضعیت کنونی در شرایط بدتری به سر ببرد.

ایران در این رتبه‌بندی، در رتبه ۸۳، اندکی بالاتر از یونان، آرژانتین، ارمنستان، کاستا ریکا، مکزیک، هندوستان و اندکی پایین‌تر از امارات، تونس، عمان، قطر، ویتنام، اوکراین و … ایستاده است. شما می‌توانید فهرست کامل این رتبه‌بندی را بالاتر در همین صفحه تماشا کنید. در نهایت برخی از کشورها مانند عراق، سومالی، یمن و لبنان، میانگین سرعت دانلود پایین‌تر از ۱ مگابیت بر ثانیه را ثبت کرده‌اند.

شاید به زودی شاهد تغییر اساس و ساختار چنین رتبه‌بندی‌هایی باشیم. ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، به‌تازگی ادعا کرده که اینترنت استارلینک قابلیت انتقال اطلاعات با سرعتی نزدیک به سرعت نور را خواهد داشت. اسپیس ایکس قصد دارد تا ماهواره‌های مجهز به لیزر خود را به زودی در مدار قرار داده و نیاز خود به ایستگاه‌های دریافتی زمینی را حذف کند.

اینترنت استارلینک در حال حاضر به ماهواره و ایستگاه‌های زمینی متکی است. استفاده از لیزر برای ارسال و دریافت اطلاعات موجب افزایش ۴۰ درصدی سرعت اینترنت در مقایسه با فیبرهای نوری فعلی می‌شود. با توجه به ادعای ماسک و سرعت فعلی فیبرهای نوری، استارلینک می‌تواند اطلاعات را با سرعت ۱۸۰.۸۳۲ مایل بر ثانیه ارسال کند که چیزی حدود ۹۷ درصد سرعت نور در محیط خلاء است. جزئیات این خبر را در این لینک از تکفارس مطالعه کنید.

منبع: TechSpot

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.