تاریخ انتشار : یکشنبه 4 دسامبر 2022 - 10:04
کد خبر : 505841

دندان های سفید چه تاثیری بر زندگی دارد؟

دندان های سفید چه تاثیری بر زندگی دارد؟

با استفاده از روش های دندانپزشکی برای فراهم کردن لبخندی زیبای می توانید تا پایان عمر از سلامت دندان ها و لثه های خود محافظت کرده و لبخندی زیبا و دلنشین را برای خود فراهم آورید. برای زیبایی دندان ها می توان از روش های مختلف دندانپزشکی نظیر سفید کردن دندان و ارتودنسی یا لمینت

با استفاده از روش های دندانپزشکی برای فراهم کردن لبخندی زیبای می توانید تا پایان عمر از سلامت دندان ها و لثه های خود محافظت کرده و لبخندی زیبا و دلنشین را برای خود فراهم آورید.

برای زیبایی دندان ها می توان از روش های مختلف دندانپزشکی نظیر سفید کردن دندان و ارتودنسی یا لمینت دندان و … استفاده کرد. زیبایی دندان یکی از اصلی ترین ملاک ها در تعیین چهره جذاب و زیبا است، دندان های زیبا می تواند چهره افراد را جوانتر نشان دهد، وقتی به سلامت دندان خود اهمیت نمی دهید، می تواند عواقب منفی در زندگی شما داشته باشد. عدم توجه به دندان ها  نه تنها می تواند باعث پوسیدگی دندان، از دست دادن دندان، بیماری لثه و … شود، بلکه می تواند ظاهر شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.  شاید عادلانه نباشد، اما همه ما هر روز با ظاهرمان قضاوت می‌شویم و ظاهر ما نقش بسزایی در تعاملات اجتماعی دارد.

دندان های زیبا باعث جذاب شدن افراد می شود!!

مطالعات متعدد ثابت کرده‌اند که چهره جذاب می تواند عملکرد بهتر افراد را برای حضور اجتماعی به همراه داشته باشد، هنگام درخواست شغل، افراد جذاب مزیت بزرگی دارند،  نه تنها احتمال استخدام آنها بیشتر است، بلکه دستمزد بیشتری نیز ممکن است دریافت کنند. حتی شما در هنگام قضاوت شدن باید توجه نمایید که یک فرد جذاب کمتر از یک فرد غیرجذاب مجرم شناخته می شود، شاید این امر صحیح نیاشد، ولی در بیشتر موارد چهره های جذاب می تواند قضاوت آسانتری را در پی داشته باشد. با این وجود دندان ها و نقش آن ها در زیبایی افراد، مردم را به انجام درمان های زیبایی دندان سوق می دهد.

روش های زیبایی دندان

روش های مختلفی برای درمان های زیبایی دندان در نظر گرفته می شوند که هر یک شرایط خاص خود را دارد، برخی از مهم ترین روش های زیبایی دندان به شرح زیر می باشند:

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان یکی از محبوب ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی است که روشی سریع، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای زیبایی لبخند است.  درمان‌های سفیدکننده که برای مردان و زنان به طور یکسان ارزش فراوانی دارد، چه به صورت جلسات سفید کردن حرفه ای یک ساعته در مطب دندانپزشکی یا کیت های سفید کننده خانگی خریداری شده قابل استفاده هستند. تقریباً هر کسی که راه حل سفید کردن دندان را انتخاب می کند، شاهد بهبود متوسط ​​تا قابل توجهی در روشنایی و سفیدی لبخند خود است.  سن افراد  ارتباط مستقیمی با رنگ دندان دارد. با گذشت سال ها، دندان ها در نتیجه ساییدگی و تجمع لکه ها تیره می شوند. برای سفید کردن دندان ها از ماده خاصی استفاده شده تا لکه ها و بدرنگی ها از روی دندان های افراد برداشته شود.

سفید کردن دندان با لیزر می تواند نتایج بی نظیری را ایجاد کند. با لیزر می توان میزان کنترل شده ای از حرارت را برای ماده سفید کننده دندان فراهم نموده و بدین طریق شرایط را برای سفید کردن کنترل شده فراهم آورد. بررسی های تجربی سفید کردن دندان با لیزر مشخص می نماید که نتایج بهتری با لیزر بدست می آید.

لمینت دندان

لمینت دندان پوسته ای نازک است که بر اساس نیاز فرد توسط مواد رنگی دندان طراحی می شودو با چسب مخصوص بر روی مینای دندان قرار می گیرد. لمینت های دندانی منظور تغییر رنگ، شکل، اندازه یا طول دندان ها و بهبود ظاهر آن ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند. فرض نمایید میزان بد رنگی دندان ها بیش از حد باشد و با روش های معمولی نظیر سفید کردن دندان امکان تغییر رنگ فراهم نشود، لمینت گزینه مناسبی برای این نوع درمان است. همچنین لمینت ها نقش بسزایی در بازسازی ارتفاع تاج دندان دارند که نقش بسزایی در زیبایی دندان ها ایفا می کند، دندان های جلویی بلندتر، چهره افراد را زیباتر نشان می دهد.

برای لمینت دندان نیاز به تراش مینای دندان نیز است، لمینت پرسلن ساخته شده از لایه های نازک سرامیک بوده که در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک خاص، تنها برخی نیازهای آماده سازی برای جاسازی لمینت ها بدون آسیب به دندان طبیعی محدود می شود. لمینت از روش های درمانی پر کاربرد در دندانپزشکی زیبایی به حساب می آید. لمینت ها در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی قابل استفاده هستند.

ارتودنسی

ارتودنسی یک درمان دندانپزشکی است که باعث سلامت دهان، ظاهری دلپذیر، لبخندی جذاب و سطح بالاتری از عزت نفس می شود. در درمان های ارتودنسی، دندان های نامرتب در ردیف های منظم قرار گرفته و لبخندی زیبا را برای افراد به ارمغان می آورد. ارتودنسی یک تخصص در دندانپزشکی است که بر تشخیص، پیشگیری و اصلاح دندان‌ها و فک‌های نامناسب و الگوهای نامرتب تمرکز دارد. داشتن لبخند زیبا می تواند اعتماد به نفس افراد را بالا ببرد و آنها را نسبت به شغل و جامعه خود مطمئن تر کند. بنابراین درمان ارتودنسی می تواند یکی از بهترین روش های درمانی باشد، اما سیم بندی و بریس های ارتودنسی می تواند باعث ناراحتی هایی شود. براای این امر بهره بردن از روش های ارتودنسی نامرئی بسیار محبوب تر است. ارتودنسی دندان های افراد را در سریع ترین زمان ممکن صاف می کند.

روش های مختلفی برای درمان های دندانپزشکی زیبایی وجود دارد که هر یک دارای شرایط خاص خود می باشند، با انتخاب بهترین دندانپزشکان می توانید بررسی دقیقی از وضعیت دهان و دندان خود داشته و بهترین روش دندانپزشکی را برای دندان های خود بکار برید. هزینه روش های مختلف دندانپزشکی متفاوت است که تحت تاثیر مواد مورد استفاده، تخصص و تجربه دندانپزشک و تعرفه های اعلامی برای آن می باشد. با انتخاب بهترین دندانپزشک می توانید با هزینه بهینه اقدام به زیبا کردن  دندان های خود نمایید.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.