تاریخ انتشار : شنبه 30 دسامبر 2023 - 14:34
کد خبر : 506865
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای دوران بارداری و لباس مناسب بارداری بسته هستند

دوران بارداری و لباس مناسب بارداری

دوران بارداری و لباس مناسب بارداری

روزهای اول بعد از زایمان و روزهای پس از آن برای مادران بسیار اهمیت دارند. آنها به یک سو نگرانی‌های خود درباره نوزادشان دارند و به سوی دیگر باید بهبود خود را تجربه کنند. این مسائل باعث می‌شوند تا مادران گاهی ظاهر خود را فراموش کنند یا در انتخاب لباس مناسب کمی سردرگم شوند. هنگام

روزهای اول بعد از زایمان و روزهای پس از آن برای مادران بسیار اهمیت دارند. آنها به یک سو نگرانی‌های خود درباره نوزادشان دارند و به سوی دیگر باید بهبود خود را تجربه کنند. این مسائل باعث می‌شوند تا مادران گاهی ظاهر خود را فراموش کنند یا در انتخاب لباس مناسب کمی سردرگم شوند. هنگام خرید لباس بعد از زایمان، بهتر است از پارچه‌هایی که نگهداری آنها دشوار است مانند ابریشم یا ریون خودداری کنید. همچنین، لباس‌هایی را نخرید که فقط باید به صورت دستی شسته شوند. اکنون که یک نوزاد در خانه دارید، بهتر است که همه چیز بادوام، کشیده نشده، راحت و مهمتر از همه قابل شست‌وشو در ماشین لباسشویی باشد. همچنین، اگر از یک جنس خاص لباس خوشتان آمد، می‌توانید آن را با رنگ‌های مختلف تهیه کنید. در این مقاله، می‌توانید درباره انتخاب لباس و کیف در فصل‌های مختلف سال بیشتر بدانید.

به نقل  از کودک مادر:

لباس مناسب پاییز و زمستان

برای خانم‌هایی که در فصل‌های سرد سال زایمان می‌کنند، اغلب نگرانی وجود دارد که چه لباسی بپوشند تا هم خوش‌پوش باشند و هم از سرما در امان بمانند. در انتخاب لباس مناسب برای روزهای سرد زمستان، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

پیراهن بلند یا دامن: پیراهن‌های بلند و گشاد بافتنی و دامن‌های آزاد که کمربند سفتی ندارند، بهترین گزینه برای پوشش مادران پس از زایمان هستند. در انتخاب رنگ، می‌توانید به رنگ‌های شاد و زنده ترجیح دهید و همچنین به جنس‌های با کیفیت و مرغوب در خریدتان اولویت بدهید.

شلوار: در صورتی که پس از زایمان می‌خواهید شلوار بپوشید، بهتر است تمایل داشته باشید به شلوارهای پنبه‌ای و گشاد که اجازه می‌دهند هوا از آنها عبور کند. شلوارهایی که در قسمت داخلی آنها از کرک استفاده شده است، نیز برای فصل زمستان انتخاب مناسبی هستند. مهم است که شلوار در ناحیه تناسلی شما تنگ نباشد، زیرا ممکن است در صورت وجود خیاها، فرآیند بهبود آنها با مشکل مواجه شود.

پالتو: پس از ترخیص از بیمارستان، مناسب است حتماً یک پالتوی گرم همراه داشته باشید. نیازی نیست برای روزهای پس از زایمان به فروشگاه بروید و پالتویی تهیه کنید. اگر چند پالتوی مختلف دارید، بهتر است یکی از آنها را انتخاب کنید که گرمتر و در عین حال سبک‌تر است.

لباس مناسب بهار و تابستان

انتخاب لباس برای فصل‌های بهار و تابستان به طور کلی آسان به نظر می‌رسد. هر لباس نخی سبک و با سلیقه شخص، می‌تواند یک گزینه مناسب باشد. اما یک نکته مهم درباره لباس‌های مناسب این فصل‌ها، جنس آنهاست که از عرق‌سوزی بدن جلوگیری کند. برخی از انواع لباس‌های مناسب این فصل‌ها عبارتند از:

مانتو: مانتوهای تابستانی می‌توانند شامل مانتوهای گشاد جلوباز و بلند یا مانتوهای ساده با دکمه‌بندی باشند. اما به دلیل اینکه اغلب کودک را در آغوش می‌گیرید یا وسایل نوزاد را همراه دارید، توصیه می‌شود از مانتوهای با دکمه‌بندی استفاده کنید که نه بسیار بلند و نه بسیار کوتاه باشد. لباس‌هایی که قسمت‌های آویزان زیادی دارند یا جلوی آن باز است، هنگام راه رفتن یا در برابر باد، به راحتی ممکن است به هم بریزند و باعث مشکلاتی برای شما شوند.

پیراهن و بلوز: در صورتی که به یک مهمانی دعوت شده‌اید، پوشیدن پیراهن یا شومیزهای دکمه‌دار به ظاهر شیک و زیبا کمک می‌کند و همچنین برای شیردهی نیز راحت‌تر است. می‌توانید این شومیزها را همراه با دامن بپوشید تا ظاهری جذاب‌تر داشته باشید.

به نقل از عصر سلامت:

عقب افتادن قاعدگی

یکی از اولین علائم بارداری عقب افتادن قاعدگی است. با این حال، تاخیر در پریود لزوماً به معنای بارداری نیست، به خصوص اگر پریود نامنظم داشته باشید. بسیاری از عوامل و شرایط می‌توانند باعث عقب افتادن قاعدگی شوند.

سردرد در اوایل بارداری

سردرد نیز در اوایل بارداری شایع است. سردرد در این دوره معمولاً به دلیل تغییر سطح هورمون‌ها و افزایش گردش خون در بدن ایجاد می‌شود.

لکه بینی در اوایل بارداری

بعضی از زنان ممکن است در اوایل حاملگی خود خونریزی خفیف و لکه بینی را تجربه کنند. این خونریزی اغلب ناشی از لانه گزینی است که معمولاً یک تا دو هفته پس از لقاح رخ می‌دهد. البته، خونریزی زودهنگام در بارداری هم می‌تواند ناشی از شرایط دیگری مانند تحریک یا عفونت واژن باشد.

افزایش وزن در اوایل بارداری

افزایش وزن نیز یکی از تغییرات معمول در اوایل بارداری است. در چند ماه اول بارداری، ممکن است بین 6 تا 8 کیلوگرم وزن اضافه کنید. افزایش وزن در این دوره بیشتر است.

فشار خون بالا ناشی از بارداری

فشار خون بالا نیز یکی از علائم بارداری است که برخی زنان باردار در این دوره تجربه می‌کنند. اما باید توجه داشت که تعدادی از عوامل می‌توانند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهند، مانند اضافه وزن یا چاقی و سابقه خانوادگی فشار خون بالا.

سوزش سر دل

بعضی از زنان ممکن است در اوایل بارداری سوزش سر دل را تجربه کنند. هورمون‌هایی که در دوران بارداری ترشح می‌شوند ممکن است دریچه بین معده و مری را شل کنند و باعث سوزش معده و سشروع این علائم می‌شود. علاوه بر این، تغییرات هورمونی نیز می‌تواند باعث سوزش سردرد و سرگیجه شود.

به نقل از گلت:

شیره انگور در دوران بارداری:

شیره انگور نسبت به خود انگور دارای کالری بالاتری است و قابلیت بازگرداندن انرژی از دست رفته را دارد. به همین دلیل، این شیره به زنان باردار و جنین در حال رشد آن‌ها توصیه می‌شود. شیره انگور مانع ضعف شدن زنان باردار می‌شود و با بهبود عملکرد کبد بدن مادر باردار را به خوبی تقویت می‌کند.

برای خانم‌های باردار که دچار کمبود آهن هستند، مناسب است شیره انگور را در وعده صبحانه خود قرار دهند و روزانه سه بار مصرف کنند.

علاوه بر این، شیره انگور جایگزین مناسبی برای قند و شکر است که ممکن است در دوران بارداری به دیابت مبتلا شوند. با این حال، برای خانم‌های دچار دیابت که باید مصرف قند خود را کنترل کنند، شیره انگور مناسب نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.