تاریخ انتشار : دوشنبه 25 ژانویه 2021 - 8:00
کد خبر : 21824

سامسونگ برای ساخت پردازنده‌ای قوی‌تر از A14 بایونیک اپل مصمم است

سامسونگ برای ساخت پردازنده‌ای قوی‌تر از A14 بایونیک اپل مصمم است

سامسونگ برای ساخت پر..

سامسونگ برای ساخت پردازنده‌ای قوی‌تر از A14 بایونیک اپل مصمم است

اخیرا سامسونگ از گوشی‌های پرچمدار جدید خود، یعنی S21، S21 پلاس و S21 الترا رونمایی کرد. تمام این گوشی‌های مذکور با جدیدترین پردازنده سامسونگ، یعنی اگزینوس ۲۱۰۰، و یا پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ شرکت کوالکام (برای بازارهای مختلف) عرضه خواهند شد.

اگرچه پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ نسبت به پردازنده ۹۹۰ این شرکت بهبود یافته است، اما هنوز هم از لحاظ عملکرد در مقایسه با پردازنده A14 اپل، که در سری گوشی‌های آیفون ۱۲ استفاده شده است، ضعیف‌تر است.

حالا گزارش شده است که این شرکت کره‌ای، به‌طور خاص روی پردازنده‌ای کار می‌کند که بتواند از لحاظ عملکردی A14 بایونیک اپل را شکست دهد. همچنین احتمالاً اولین گوشی با این پردازنده جدید در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود.

قابل ذکر است که از نظر عملکرد CPU، پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰ با اسنپدراگون ۸۸۸ رقابت می‌کند، اما در بحث GPU حرفی برای گفتن ندارد. قبلاً گفته شده بود که این شرکت با ای‌ام‌دی برای بهبود عملکرد گرافیکی پردازنده خود همکاری می‌کند. نتایج اولیه عملکرد گرافیکی پردازنده سامسونگ بسیار خوب است اما با A14 بایونیک اپل فاصله دارد.

اگزینوس

از آن‌‌جایی که احتمالاً در سه‌ماهه دوم سال شاهد معرفی پردازنده جدید هستیم، برنامه‌ریزی سامسونگ برای معرفی گوشی‌های جدید خود شاید با تغییر مواجه شود. همچنین چون معرفی سری جدید نوت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، مشخص نیست که اولین گوشی معرفی‌شده با پردازنده جدید سامسونگ چه نام خواهد داشت.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.