تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 21 ژانویه 2021 - 16:36
کد خبر : 17273

سامسونگ به‌زودی نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED خود برای لپ‌تاپ‌ها را معرفی می‌کند

سامسونگ به‌زودی نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED خود برای لپ‌تاپ‌ها را معرفی می‌کند

سامسونگ به‌زودی نمای..

سامسونگ به‌زودی نمایشگر ۹۰ هرتزی OLED خود برای لپ‌تاپ‌ها را معرفی می‌کند

غول فناوری کره جنوبی یعنی شرکت سامسونگ اخیراً گوشی‌های پرچمدار خود را معرفی و روانه بازار کرده است و در حال حاضر نیز خود را برای عرضه یک لپ تاپ جدید به بازار آماده می‌کند. ظاهراً محصول جدید سامسونگ، نخستین لپ‌تاپ در دنیا خواهد بود که از نمایشگر OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی بهره می‌برد.

پیش‌بینی می‌شود که این نوع صفحه نمایش، در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ میلادی در دسترس قرار گیرد. جو سان چوی (Joo Sun Choi)، مدیرعامل سامسونگ دیسپلی (Samsung Display) گفته که برنامه این شرکت این است که تولید انبوه نمایشگرهای ۹۰ هرتزی OLED با اندازه ۱۴ اینچ برای لپ تاپ‌ها و نوت بوک‌ها از ماه مارس امسال آغاز شود.

سامسونگ دیسپلی – یکی از شرکت‌های تابعه سامسونگ برای تولید فناوری‌های صفحه نمایش – بر این باور است که مصرف‌کنندگان خیلی سریع با ایده نمایشگرهای OLED با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتزی وفق پیدا می‌کنند؛ حتی اگر پنل‌های OLED به استفاده از مشخصات سخت افزاری بالا و کارت‌های گرافیک قدرتمند نیاز داشته باشند.

در نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز، تصویر ۹۰ بار در هر ثانیه رندر می‌شود و به لطف این به‌روزرسانی سریع نرخ تازه‌سازی در تصاویر، امکان مشاهده تصاویر با شکلی صاف‌تر و کیفیت بهتر وجود دارد. نمایشگرهای OLED همچنین قادر خواهند بود که سریعتر از صفحه‌های LCD با همان نرخ تازه‌سازی، از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شوند.

از این رو، نمایشگرهای OLED تجربه بهتری از انجام بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های سینمائی را پدید می‌آورند. سامسونگ همچنین مدعی شده است که نمایشگرهای ۹۰ هرتزی OLED، سرعت بسیار بیشتری را به ارمغان می‌آورند که از برخی جهات، در حد و اندازه‌های صفحه‌های ۱۲۰ هرتزی LCD خواهد بود. انتظار می‌رود پس از عرضه نخستین لپ تاپ سامسونگ با بهره‌گیری از این نوع نمایشگر، شرکت‌های دیگری به استفاده از این صفحه نمایش‌ها در محصولات خود روی بیاورند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.