تاریخ انتشار : شنبه 19 مارس 2022 - 4:01
کد خبر : 503884

سامسونگ نرخ بازدهی تراشه های ۵ نانومتری را بهبود می بخشد

سامسونگ نرخ بازدهی تراشه های ۵ نانومتری را بهبود می بخشد

سامسونگ نرخ بازدهی تراشه های ۵ نانومتری را بهبود می بخشد سامسونگ امروز خبرهای مهمی درباره تراشه‌های نسل بعدی خود منتشر کرده است. این شرکت گفته است که قصد دارد نرخ بازدهی پردازنده‌های ساخت خود را بهبود..

سامسونگ نرخ بازدهی تراشه های ۵ نانومتری را بهبود می بخشد

سامسونگ امروز خبرهای مهمی درباره تراشه‌های نسل بعدی خود منتشر کرده است. این شرکت گفته است که قصد دارد نرخ بازدهی پردازنده‌های ساخت خود را بهبود ببخشد.

سامسونگ جزئیات زیادی درباره این تصمیم خود نگفته است اما ما می‌دانیم که در حال حاضر نرخ بازدهی فناوری ۵ نانومتری این شرکت در ساخت تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام فقط ۳۵ درصد بوده است و همین موضوع باعث شده تا تولید این تراشه بسیار هزینه‌بر باشد. تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ سامسونگ نیز از چنین مشکلی رنج می‌برد.

سامسونگ نرخ بازدهی پردازنده‌

این در حالی است که نرخ بازدهی تراشه‌های ساخت TSMC به‌مراتب بیشتر از سامسونگ است و به همین‌خاطر کوالکام برای ساخت تراشه‌های ۳ نانومتری خود و همچنین اپل برای ساخت بخش بزرگی از پردازنده‌های سری A و M خود به سراغ TSMC رفته‌‌اند.

  • سامسونگ اولین تلویزیون QD-OLED خود را معرفی کرد
  • جعبه گشایی گلکسی A53 و A33 سامسونگ [تماشا کنید]

ضمنا گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه کوالکام از اواخر امسال تولید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ خود را به TSMC واگذار خواهد کرد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که تصمیم سامسونگ برای بهبود نرخ بازدهی فناوری ساخت تراشه‌ها تا چه حد در این موضوع موثر خواهد بود.

منبع: GSMArena

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.