تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 15:30
کد خبر : 13319

سهم بازار ایرپادز اپل به ۲۹ درصد کاهش یافت

سهم بازار ایرپادز اپل به ۲۹ درصد کاهش یافت

سهم بازار ایرپادز اپ..

سهم بازار ایرپادز اپل به ۲۹ درصد کاهش یافت

اپل در حال حاضر بازار ایرباد های تماماً بی سیم را رهبری می‌کند، اما رسیدن به چنین جایگاهی دارای مشکلاتی بوده است. بعد از به دست آوردن سهم ۴۱ درصدی در این بازار، قدرت غول فناوری کوپرتینو کاهش یافته است. در گزارشی آمده است که شرکت اپل اکنون ۲۹ درصد از بازار را کنترل می‌کند. با این حال، ما فکر نمی‌کنیم که اپل ضرر قابل توجهی کرده باشد زیرا همچنان این رقم از رقبای اپل بالاتر است.

نزدیک‌ترین رقیب اپل در بازار ایرباد های تماماً بی سیم شیائومی است که کمتر از نصف بازار اپل را در اختیار دارد

طبق گزارشی از کانترپوینت ریسرچ، تا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰، سهم ۲۹ درصدی بازار اپل منعکس‌کننده میزان فروش ایرپادز نیست، اما نشان‌دهنده افزایش قدرت رقابت شرکت‌هایی از قبیل شیائومی است. مدل‌های تجاری اپل و شیائومی بسیار متفاوت عمل می‌کنند. اپل همچنان به فروش ایرباد های بی سیم گران‌قیمت خود ادامه می‌دهد ولی پیشنهادات ارائه‌شده شیائومی بسیار مقرون به صرفه تر است و در محدوده ۲۰ تا ۵۰ دلار فروخته می‌شود که به خریداران امکان بیشتری را برای خرید می‌دهد.

حتی با حضور مثبت شیائومی در این بازار، شرکت اپل باز هم کمتر از نیمی از بازار را با ۱۳ درصد سهم کنترل می‌کند. یک دلیل که اپل همچنان بر این بخش تسلط دارد، اکوسیستم کاملاً یکپارچه iOS است. هنگامی که مصرف‌کنندگان یک جفت ایربادز برای خود تهیه می‌کنند، شرکت اپل اقدامات زیادی را به‌منظور ساده‌سازی بسیاری از موارد مانند فرآیند جفت شدن ایربادز با سیستم‌عامل iOS انجام داده است. با خرید ایربادز، کاربران دیگر مجبور نیستند در «تنظیمات» آیفون یا آیپد خود تغییراتی ایجاد کنند. اتصال بین دو دستگاه سریع و بدون مشکل است.

اپل ممکن است نسخه ارزان‌قیمت ایرپادز مکس را معرفی کند

AirPods-market-share-Q3-2020

البته، قیمت‌گذاری هنوز هم می‌تواند نگران‌کننده برای بسیاری از مشتریان باشد، به‌خصوص هنگامی که انتظار می‌رود اپل برای ایرپادز مکس قیمت ۵۴۹ دلار را در نظر گرفته باشد، در حالی که سونی ایرباد تماماً بی سیم WH-1000XM4 خود را با قیمت ۳۴۹ دلار ارائه می‌دهد. برای مقابله با این موضوع، شایعه شده است که اپل نسخه ارزان‌قیمت ایرپادز مکس را با قیمت ۳۴۹ دلار به بازار عرضه می‌کند اما در مورد زمان عرضه آن‌ها اشاره‌ای نشده است.

در اواخر سال جاری، می‌توان انتظار داشت که اپل در ماه مارس از ایرپادز ۳ و احتمالاً از ایرپادز پرو ۲ در زمان تأیید نشده رونمایی کند. معرفی این محصولات به شرکت اپل کمک می‌کند تا حرکت خود را در بازار ایرباد های تماماً بی سیم حفظ کند و ما خواهیم دید که آیا این اعداد به‌زودی تغییر می‌کنند یا خیر.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.