تاریخ انتشار : سه‌شنبه 15 فوریه 2022 - 15:54
کد خبر : 502689

سوپرمن کیه و چطوری پاش رو تو دنیای ما گذاشت؟

سوپرمن کیه و چطوری پاش رو تو دنیای ما گذاشت؟

شهروندای دوست‌داشتنی شهر جادویی دالاران، سلام. احوال‌تون چطوره؟ امیدوارم کیف‌تون کوک باشه و آماده‌ی یه سفر هیجان‌انگیز دیگه باشین. امروز قراره مهمون دنیای دی‌سی باشیم و در مورد قهرمان شنل‌پوش دوست‌داشتنیش، یعنی سوپرمن، با هم حرف بزنیم. خب دیگه وقت رو تلف نکنیم و بریم ببینیم سوپرمن کیه، از کجا اومده و چیا داره که

شهروندای دوست‌داشتنی شهر جادویی دالاران، سلام. احوال‌تون چطوره؟ امیدوارم کیف‌تون کوک باشه و آماده‌ی یه سفر هیجان‌انگیز دیگه باشین. امروز قراره مهمون دنیای دی‌سی باشیم و در مورد قهرمان شنل‌پوش دوست‌داشتنیش، یعنی سوپرمن، با هم حرف بزنیم. خب دیگه وقت رو تلف نکنیم و بریم ببینیم سوپرمن کیه، از کجا اومده و چیا داره که ما ازش بی‌خبریم؟! کمربنداتون محکم ببندین که رفتیم!

 

 

سوپرمن کیه و چطوری پاش رو تو دنیای ما گذاشت؟

سوپر من

 

۱۸ آوریل سال ۱۹۳۸ بود که توی قسمت اول سری کمیک Action Comics کمپانی دی‌سی، یه ابرقهرمان جدید به اسم «سوپرمن» به خواننده‌ها معرفی شد. این قهرمان، از همون بار اولی که پاش رو تو دنیای کمیک گذاشت، حسابی تونست خودش رو تو دل مخاطبا جا کنه و به یکی از محبوب‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای دی‌سی تبدیل بشه. این محبوبیت به‌قدری زیاد شد که سوپرمن داستان ما، پاش رو از دنیای کمیک بیرون گذاشت و وارد دنیای سینما، تلویزیون و حتی هات تویز هم شد و حسابی تونست سروصدا کنه.

خب اول از همه بریم ببینیم که سوپرمن رو کیا خلق کردن و اصلا چی شد که سوپرمن رسید به اینجایی که الان هست؟ شخصیت سوپرمن، تو سال ۱۹۳۳، به دست یه نویسنده به اسم «جری سیگل» و یه هنرمند به اسم «جو شاستر» خلق شد؛ البته این سوپرمنی که الان داریم می‌بینیم با اون سوپرمنی که برای اولین بار خلق شد، زمین تا آسمون فرق داره و کلی هم ماجرا پشت سر گذاشته تا بتونه به اینجا برسه! داستان از این قراره که نسخه‌ی اولیه‌ای که سیگل و شاستر برای سوپرمن ساختن، یه شخصیت شرور بود که می‌خواست زمین رو تصاحب کنه و اسمش هم «Super-Man» بود؛ ولی خب این شخصیت، چیزی نبود که خواننده‌ها و خالقین سوپرمن رو راضی کنه و دقیقا به‌خاطر همین موضوع هم، شاستر و سیگل شروع کردن به بازنویسی شخصیت سوپرمن.

نسخه‌ی بعدی سوپرمن که حتی اسمش هم یه تغییر ریزی داشت و «Superman» شده بود، زمین تا آسمون با اون سوپرمن قبلی فرق داشت و این دفعه نقش یه ابرقهرمان رو داشت. قهرمانی که نه‌تنها نمی‌خواست کره‌ی زمین رو تصاحب کنه، بلکه هدفش این بود که این سیاره رو از ظلم و بی‌عدالتی نجات بده و یه جای خوب و آروم برای زندگی آدما بسازه؛ این موضوع و هدف سوپرمن رو می‌تونیم توی مبارزه‌هاش با شخصیت‌هایی مثل هیتلر و استالین ببینیم.

نام‌گذاری این شخصیت هم داستان جالبی داره که بد نیست یه نگاهی بهش بندازیم. سیگل و شاستر که خالقای سوپرمن هستن، عاشق سینما بودن و بخاطر همین هم توی انتخاب اسم برای شخصیت سوپرمن، از اسم دو تا بازیگر معروف استفاده کردن. اونا اسم‌های «کلارک گیبل» و «کنت تیلور» رو با هم ترکیب کردن و رسیدن به «کلارک کنت» که اسم واقعی سوپرمن توی دنیای کمیک و سینما هستش.

قبل از اینکه بریم سراغ داستان زندگی سوپرمن تو دنیای کمیک، بهتره یه نگاهی هم به تیپ و ظاهر این ابرقهرمان دوست‌داشتنی بندازیم. سیگل و شاستر، برای لباس این قهرمان وقت زیادی گذاشتن و توی طراحی لباس سوپرمن از لباس‌هایی که شخصیت‌های فضایی می‌پوشیدن و اتفاقا خیلی هم برای بیننده‌ها جذاب بود، الهام گرفتن؛ البته این فقط یه روی سکه‌اس! چون که شاستر و سیگل برای طراحی لباس سوپر، یه نیم‌نگاهی هم به لباسای سنتی مردای درشت هیکلی که توی سیرک‌ها کار می‌کردن انداختن و از این لباسا هم الهام گرفتن  و برای خرید اکشن فیگور هات تویز ازش استفاده کردن.

خب دیگه وقتشه که بریم سراغ تولد سوپرمن تو دنیای کمیک و داستان سفرش به کره‌ی زمین. داستان از جایی شروع می‌شه که یه نوزاد دوست‌داشتنی به اسم «کال-ال» که همون سوپرمن خودمون هستش، با پدرش «جور» و مادرش «لارا» تو یه سیاره‌ی دیگه به اسم «کریپتون» زندگی می‌کردن. یه روز جور-ال، که یه دانشمند خیلی معروف هم بوده، متوجه می‌شه که سیاره‌ی کریپتون قراره به‌زودی منفجر بشه و هیچ راهی هم برای نجاتش نیست؛ بخاطر همین هم تصمیم می‌گیره که پسر کوچولوشون رو تو یه سفینه بذاره و بفرسته به کره‌ی زمین تا این کوچولوی دوست‌داشتنی نجات پیدا کنه.

وقتی سفینه‌ی کال-ال به زمین می‌رسه، میفته توی یه مزرعه. این مزرعه مال یه زن و شوهر دوست‌داشتنی به اسم «مارتا و جاناتان کنت» بود که بعد از دیدن این نوزاد، تصمیم می‌گیرن اونو پیش خودشون نگه دارن و اسمش رو هم بذارن «کلارک». کلارک کنت یا همون سوپرمن، خیلی خوش و خرم، پیش این خانواده‌ی دوست‌داشتنی زندگی می‌کنه و بعد از اینکه بزرگ میشه به یه شهری به اسم «مترو پلیس» میره. کلارک کنت، توی این شهر، به‌عنوان یه گزارشگر مشغول به‌کار میشه ولی خب این فقط ظاهر قضیه بود؛ چون این شخصیت، در کنار شغل رسمیش خرید اینترنتی اکشن فیگور به‌عنوان سوپرمن هم مشغول به‌کار بود و حسابی گردوخاک می‌کرد.

سوپرمن دوست‌داشتنی ما، یه سری اسم مستعار و لقب هم داشته که تو این قسمت می‌خوام چندتاشون رو بهتون بگم:

  • نایت وینگ
  • گنگ باستر
  • جوردن الیوت
  • اکشن ایس
  • جروم کنت
  • اسکای من
  • مارک کاستا
  • آرچی کلیتون
  • آخرین پسر کریپتون
  • مرد فردا
  • مرد قدرت
  • نیمبو کید

 

 

خفن‌ترین قابلیت‌های آخرین پسر کریپتون چیا هستن؟

 

سوپر من

همون‌طوری که بهتون گفتم، سوپرمن در واقع یه موجود فضایی هستش و بخاطر همین هم دست نویسنده‌ها برای دادن قدرت‌ها و قابلیت‌های خفن به این شخصیت کاملا بازه. حالا با این شفاف‌سازی کوچولو بریم بهتون بگم که خفن‌ترین قدرت‌های این شخصیت محبوب دی‌سی چیا هستن:

  • قدرت بدنی فوق‌العاده زیاد

یکی از مهم‌ترین توانایی‌های سوپرمن، قدرت ابرانسانی اون هستش؛ طوری که این شخصیت می‌تونه خیلی راحت ۱۰۰ تن رو جابه‌جا کنه! حالا داستان این قدرت فوق‌العاده زیاد چیه؟ داستان از این قراره که سوپرمن، اطراف خودش یه هاله‌ی بیوالکتریکی درست می‌کنه و به کمک نیروی همین هاله هم می‌تونه اجسام فوق‌العاده سنگین رو مثل آب‌خوردن حرکت بده.

  • سرعت خفن

سوپرمن علاوه بر قدرت زیاد، سرعت خیلی خفنی هم داره و می‌تونه حتی از سرعت نور هم جلو بزنه! البته خب روی کره‌ی زمین و تو شرایط عادی، ما همچین سرعتی رو از سوپرمن نمی‌بینیم؛ چون این سرعت ممکنه باعث آسیب به محیط و آدمای اطراف بشه و بخاطر همین هم سوپرمن سرعت خودش رو کنترل می‌کنه.

  • دید فوق‌العاده زیاد و پرتوهای حرارتی

یکی دیگه از قدرت‌های خفن سوپرمن اینه که می‌تونه پرتوهای حرارتی از چشماش منتشر کنه و این موضوع هم بهش کمک می‌کنه تا دید فوق‌العاده زیادی داشته باشه. قدرت دید X-Ray سوپرمن به‌قدری زیاده که بهش این امکان رو میده که حتی ساختار اتمی یه جسم رو هم بتونه ببینه!

  • نفس زیاد و منجمد کننده

قدرت دیگه‌ی سوپرمن که باید بهش اشاره کنم، نفس ابرانسانی این قهرمانه. سوپرمن این قدرت رو داره که یه مقدار خیلی زیادی هوا رو بکشه تو ریه‌هاش و حتی یه مدت طولانی هم اون هوا رو داخل ریه‌هاش نگه داره! تازه این هوایی که سوپرمن تو ریه‌هاش نگه می‌داره، علاوه بر قدرت خیلی زیاد، توانایی منجمدکردن هم داره!

  • گوش‌های فوق‌العاده تیز

سوپرمن، شنوایی خیلی بالایی هم داره و این قدرت بهش کمک می کنه تا هر صدایی رو تو فاصله‌ی خیلی زیاد بشنوه.

  • قدرت پرواز

سوپرمن می‌تونه اطراف خودش یه میدان گرانشی ایجاد بکنه و با خنثی‌کردن جاذبه‌ی زمین، خیلی راحت و با سرعت مافوق صوت پرواز کنه.

  • هوش خیلی زیاد

قابلیت بعدی سوپرمن که حسابی هم همیشه به دردش خورده، هوش خیلی بالای اون هستش. ضریب هوشی این قهرمان خیلی بالاتر از آدمای معمولیه و همین هوشش هم بهش کمک کرده تا یه رهبر قوی باشه.

  • آسیب‌ناپذیربودن

سوپرمن، خیلی راحت می‌تونه از شلیک گلوله و موشک جون سالم به در ببره و حتی بمب هم نمی‌تونه به این قهرمان آسیب بزنه! بخاطر همین آسیب‌ناپذیری هم هست که اگه یه موجود عادی بخواد بهش ضربه‌ای بزنه، نه تنها موفق نمی‌شه، بلکه حتی خودش بیشتر آسیب می‌بینه!

  • استفاده از نیروی خورشید

قابلیت خفن دیگه‌‌ی سوپرمن اینه که عین یه باتری خورشیدی هستش و با جذب انرژی خورشید، ازش به‌عنوان یه منبع انرژی خیلی قوی استفاده می‌کنه! همین موضوع هم باعث میشه که سوپرمن کلی قدرت خفن داشته باشه و به یه ابرقهرمان و مبارز فوق‌العاده تبدیل بشه.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.