تاریخ انتشار : شنبه 16 اکتبر 2021 - 13:03
کد خبر : 45933

سیستم پرداخت توسط تشخیص چهره به متروهای مسکو اضافه شد

سیستم پرداخت توسط تشخیص چهره به متروهای مسکو اضافه شد

سیستم پرداخت توسط تشخیص چهره به متروهای مسکو اضافه شد مسکو روز گذشته از سیستم پرداختی “فیس پی” (Face Pay) رونمایی کرد. این سیستم، که با تکیه بر تصاویر ذخیره‌شده‌ی شهروندان و استفاده از فناوری تشخیص چه..

سیستم پرداخت توسط تشخیص چهره به متروهای مسکو اضافه شد

مسکو روز گذشته از سیستم پرداختی “فیس پی” (Face Pay) رونمایی کرد. این سیستم، که با تکیه بر تصاویر ذخیره‌شده‌ی شهروندان و استفاده از فناوری تشخیص چهره امکان پرداخت بلیط مترو را فراهم می‌کند، با توجه به سابقه‌ی نیروی پلیس روسیه در استفاده از این فناوری نگرانی‌های بسیاری را ایجاد کرده است.

مطالب مرتبط:

  • تلگرام بات رهبر مخلفان روسیه را در این شبکه اجتماعی بست
  • روسیه شرکت اپل را به پرداخت ۱۲ میلیون دلار جریمه کرد

سیستم فیس پی از شهروندان می‌خواهد تا تصاویر خود را در اپلیکیشن موبایل Mosmetro آپلود کرده و کارت‌های بانکی و متروی خود را نیز به آن متصل کنند. پس از این کار، شهروندان تنها با نگاه‌کردن به دوربین‌‌های موجود در گیت‌های کنترل تردد، هزینه‌ی سفر خود را پرداخت خواهند کرد. مقامات مسکو انتظار دارند که حدود 10 تا 15 درصد از شهروندان در دو تا سه ماه آینده از این سیستم استفاده کرده و به این صورت، صف‌های مترو را کاهش دهند. به‌ادعای مسکو، این سیستم با هدف کاهش ارتباط شهروندان و پیشگیری از شیوع کووید 19 طراحی شده است.

سیستم پرداخت توسط تشخیص چهره

وزارت فناوری اطلاعات مسکو ادعا کرده که تصاویر ثبت‌شده از شهروندان به هیچ وجه در اختیار نیروهای پلیس روسیه قرار نخواهد گرفت و در عوض توسط سیستم GIS ETSHD رمزگذاری خواهند شد. اما این سخنان گروه‌های پشتیبان حریم خصوصی در روسیه را قانع نکرده و این افراد معتقدند که روسیه سعی دارد تا با استفاده از فیس پی، قدم بعدی در کنترل کامل شهروندان خود را بردارد.

استانیسلاو شاکرف؛ موسس گروه حمایت از حقوق دیجیتال Roskomsvoboda در مصاحبه با خبرگزاری گاردین اعلام کرد که متروی مسکو یک بخش دولتی بوده و تمام اطلاعات شهروندان می‌تواند در اختیار نیروهای امنیتی روسیه قرار بگیرد. استفاده‌ی مسکو از سیستم تشخیص چهره در بیش از 10.000 دوربین CCTV کمی بیش از ترسناک است چرا که به جز امکان سوءاستفاده‌ی نیروهای امنیتی از اطلاعات شهروندان، احتمال هایجک‌شدن دوربین‌ها توسط هکرها نیز وجود دارد.

نظر شما در مورد سیستم فیس پی چیست؟ آیا استفاده از این سیستم در متروهای مسکو تصمیم درستی از سوی مقامات این شهر بوده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.