تاریخ انتشار : شنبه 31 جولای 2021 - 12:28
کد خبر : 43280

شرکت تسلا به پرداخت جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری محکوم شد

شرکت تسلا به پرداخت جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری محکوم شد

شرکت تسلا به پرداخت جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری محکوم شد تسلا با توافق به پرداخت مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار به پرونده‌ی مربوط به باتری‌ خودروهای خود پایان داد. به‌نظر می‌رسد که شرکت تسلا با عرضه‌ی یک به‌روزرسانی..

شرکت تسلا به پرداخت جریمه ۱٫۵ میلیون دلاری محکوم شد

تسلا با توافق به پرداخت مبلغ ۱٫۵ میلیون دلار به پرونده‌ی مربوط به باتری‌ خودروهای خود پایان داد. به‌نظر می‌رسد که شرکت تسلا با عرضه‌ی یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای سدان‌های مدل S خود، موجب کاهش حداکثر ولتاژ باتری این خودروها شده بود. این به‌روزرسانی که در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود، کاهش سرعت شارژ و برد این خودروها را به همراه داشت. شرکت تسلا توافق کرد تا مبلغ ۶۲۵ دلار را به صاحبان هر یک از خودروهای آسیب‌دیده پرداخت کند.

مطالب مرتبط:

  • ایلان ماسک تاریخ برگزاری تسلا AI 2021 را اعلام کرد

  • بازنویسی سیستم خودروهای تسلا برای رفع مشکل کمبود تراشه

با توجه به مدارک دادگاه، این مبلغ چندین برابر هزینه‌ی اصلی کاهش ولتاژ بوده و از این رو نتیجه‌ای مناسب برای شاکیان پرونده به حساب می‌آید. در عوض، شاکیان نیز اعلام می‌کنند که به‌روزرسانی عرضه‌شده پس از کاهش میزان ولتاژ باتری خودروها دوباره این میزان را به حالت قبل برگردانده است.

وکلای صاحبان این خودروها با انجام تحقیقات مختلف متوجه شدند که محدودیت ولتاژ باتری خودروهای مدل S تسلا موقتی بوده و کاهش ۱۰ درصدی و آن‌ها حدود ۳ ماه و کاهش ۷ درصدی پس از آن نیز حدود ۷ ماه به‌طول انجامیده است. عرضه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری در ماه مارچ (اسفند) موجب شد تا عملکرد ولتاژ این خودروها به حالت قبل بازگردد.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که تسلا چگونه مبلغ غرامت را در اختیار شاکیان قرار خواهد داد. این اولین باری نیست که شرکت به پرداخت جریمه به مشتریان خود محکوم می‌شود. این شرکت در ماه می (اردیبهشت) گذشته مجبور شد تا بابت کاهش سرعت شارژ خودروهای خود، مبلغ ۱۳۶٫۰۰۰ کرونر (۱۶٫۰۰۰ دلار) را به هزاران کاربر نروژی بپردازد.

نظرات خود در مورد تسلا و خودروهای این شرکت را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع:: The Verge

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.