تاریخ انتشار : یکشنبه 23 می 2021 - 6:20
کد خبر : 42353

شرکت پونی مجوز تست خودروهای بدون راننده خود در ایالت کالیفرنیا را گرفت

شرکت پونی مجوز تست خودروهای بدون راننده خود در ایالت کالیفرنیا را گرفت

شرکت پونی مجوز تست خودروهای بدون راننده خود در ایالت کالیفرنیا را گرفت شرکت استارت‌آپ چینی پونی (Pony.ai) مجوز تست خودروهای بدون راننده خود را از دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا (DMV) دریافت کرد. ا..

شرکت پونی مجوز تست خودروهای بدون راننده خود در ایالت کالیفرنیا را گرفت

شرکت استارت‌آپ چینی پونی (Pony.ai) مجوز تست خودروهای بدون راننده خود را از دپارتمان خودروهای موتوری کالیفرنیا (DMV) دریافت کرد. این خودروها قرار است در سه شهر کالیفرنیا تست شوند.

شرکت پونی از سال ۲۰۱۷ مجوز تست خودروهای خودکار بدون راننده را در کالیفرنیا دارد، اما مجوز جدید، به این شرکت اجازه خواهد داد تا شش خودرو بدون راننده خود را در خیابا‌های خاصی از سه شهر Fremont, Alameda County؛ Milpitas, Santa Clara County و Irvine, Orange County تست کند. به‌گفته DMV، این خودروها برای رانندگی با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت یا کمتر و در شرایط آب‌وهوایی صاف و زیر تابش نور خورشید طراحی شده‌اند. اولین تست آن‌ها قرار است در تعطیلات آخر هفته جاری در شهرهای Fremont و Milpitas انجام شود.

مطالب مرتبط:

  • خودروی تسلا رودستر سرعت ۰ تا ۹۶ را تنها در ۱٫۱ ثانیه پر می‌کند

  • تماشا کنید: معرفی خودرو رنو مگان الکتریکی ۲۰۲۲ [زیرنویس فارسی]

به گفته DMV، در مجموع ۵۵ شرکت، مجوز فعال برای تست خودروهای بدون راننده خود در کالیفرنیا دارند، اما پونی جزو تنها هشت شرکتی است که مجوز تست یک خودروی بدون راننده را دریافت کرده‌اند. این کمپانی‌ها شامل شرکت‌های چینی AutoX ،Baidu و WeRide و شرکت‌های آمریکایی Cruise ،Nuro ،Waymo و Zoox می‌شوند. Nuro تنها شرکتی است که تاکنون یک مجوز توسعه از DMV دریافت کرده که به این کمپانی اجازه می‌دهد تا خودروهای خودکار خود را به‌طور تجاری در کالیفرنیا توسعه دهد.

کمپانی پونی در گوانژو و سیلیکون ولی مستقر است و ارزش آن بعد از سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری تویوتا روی این شرکت در سال گذشته، به ۳ میلیارد دلار رسیده است. پونی اوایل این ماه گفت که خودروی روبوتاکسی (robotaxis) این شرکت از سال ۲۰۲۳ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. پونی همچنین ادعا کرده است که اولین شرکتی است که در چین سرویس درخواست سواری (ride-hailing) را راه‌اندازی کرده است.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.