تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مارس 2022 - 11:43
کد خبر : 502910

شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل به خاطر انحصارطلبی این شرکت

شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل به خاطر انحصارطلبی این شرکت

شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل به خاطر انحصارطلبی این شرکت اپل اخیرا با شکایت‌های زیادی از طرف توسعه دهندگان اپلیکیشن مواجه شده است و حالا وب‌سایت 9to5Mac گزارش داده است که گروهی از توسعه دهندگان..

شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل به خاطر انحصارطلبی این شرکت

اپل اخیرا با شکایت‌های زیادی از طرف توسعه دهندگان اپلیکیشن مواجه شده است و حالا وب‌سایت 9to5Mac گزارش داده است که گروهی از توسعه دهندگان با راه‌اندازی کمپینی به نام Open Web Advocacy به مخالف با اپل پرداخته‌اند.

هدف از راه‌اندازی این کمپین آن است که از اپل خواسته شود اجازه دهد مرورگرهای دیگری در پلتفرم ای او اس ارائه بشوند. توسعه دهندگان خواستار آن هستند که سایر مرورگرهای اینترنتی نیز همانند سافاری به قابلیت‌های موجود در آی او اس دسترسی پیدا کنند.

بد نیست بدانید که مرورگر سافاری از قابلیتی به نام موتور WebKit برای اجرا شدن روی آی او اس استفاده می‌کند، بنابراین هر مرورگر دیگری که شما روی گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید (کروم، فایرفاکس و …) در حقیقت پوسته‌ای از سافاری است. حالا توسعه دهندگان اپلیکیشن از اپل می‌خواهند که اجازه دهد سایر مرورگرها نیز به سیستم عامل آی او اس دسترسی داشته باشند.

مطالب مرتبط:

  • هدست واقعیت مجازی اپل مجهز به تراشه M1 و نمایشگر میکرو LED خواهد بود
  • شایعه: اپل در حال کار روی یک مک بوک تاشوی ۲۰ اینچی با طراحی هیبریدی است

آن‌ها می‌گویند که اگر قابلیت‌های آی او اس، در دسترس اپلیکیشن‌ها و مرورگرهای شخص‌ثالث نیز قرار بگیرند در این صورت شاهد توسعه مرورگرهایی با قابلیت‌های متنوع خواهیم بود و کاربران حق انتخاب بین این مرورگرها را خواهند داشت. واقعیت این است که WebKit فاقد خیلی از قابلیت‌هایی است که به‌طور انحصاری در اختیار سافاری قرار دارد.

گروه توسعه دهندگان اپلیکیشن قصد دارند شکایت خود را از طریق مجاری قانونی پیگیری بکنند و درنهایت اپل را مجبور به تغییر قوانین‌ فعلی‌اش بکنند.

اپل اخیرا در رابطه با قوانین ضدتراست محکوم به پرداخت جریمه‌های سنگینی شده است. جدیدترین مورد مربوط به شکایت دولت هلند از این شرکت می‌شود که در آن اپل محکوم به پرداخت جریمه ۲۵ میلیون یورویی شد و حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که شکایت توسعه دهندگان اپلیکیشن در نهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Phone Arena

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.