تاریخ انتشار : جمعه 29 ژانویه 2021 - 11:00
کد خبر : 27000

شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم جدید خود پرده برداشت

شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم جدید خود پرده برداشت

شیائومی از فناوری شا..

شیائومی از فناوری شارژ بی‌سیم جدید خود پرده برداشت

شیائومی امروز از فناوری می ایر چارج (Mi Air Charge) رونمایی کرد. با استناد به این شرکت، این فناوری شارژ از راه دور می‌تواند به‌صورت همزمان چندین دستگاه مختلف دیگر را شارژ کند و در زمانی که کاربر در حال راه رفتن است و یا مانعی در سر راه باشد یک گوشی هوشمند در حال استفاده را تغذیه کند.

شیائومی در مطلبی در یک وبلاگ به تشریح عملکرد فناوری جدید خود پرداخته است. دستگاه انتقال‌دهنده دارای اندازه‌ای تقریباً بزرگ و برابر با یک میز عسلی است. این انتقال‌دهنده می‌تواند برای یک گوشی هوشمند شارژ بی‌سیم ۵ واتی را فراهم کند.

این نوع از فرآیند شارژ ارتباطی به استاندارد Qi ندارد. لازم است تا گوشی‌های هوشمند به مجموعه‌ای از آنتن‌های کوچک‌شده مجهز شوند که در خود دارای آنتن‌های رادیویی و آنتن‌های دریافت‌کننده باشند. گوش هوشمند دارای ۱۴ آنتن است تا سیگنال‌های موج میلی‌متری منتشرشده توسط پیل‌های شارژ را تبدیل کنند. این سیگنال با استفاده از یک مدار یکسو‌کننده به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود.

در حال حاضر، فناوری شارژ از راه دور شیائومی می‌تواند چندین دستگاه را در یک شعاع چند متری با توان ۵ وات شارژ کند. شرکت سازنده مدعی است که اجسام از کارایی فرآیند شارژ نخواهند کاست، اما این اتفاق ممکن است اختلال‌هایی را به همراه داشته باشد.

شیائومی خبر از آن داده است که در آینده، فناوری می ایر چارج با دیگر دستگاه‌ها مانند ساعت‌های هوشمند، دستبندهای هوشمند و دیگر پوشیدنی‌ها سازگار خواهد شد.

هنوز تاریخ انتشاری برای فناوری مورد بحث ذکر مشخص نشده است و حتی معلوم نیست که می ایر چارج روزی وارد بازار مشتریان خواهد شد یا خیر. از یک چیز می‌توان مطمئن بود و آن قیمت بالایی است که این محصول در زمان عرضه با خود به همراه خواهد داشت. تجربه چنین ابداعاتی بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود و ما را مشتاق مشاهده آینده فناوری شارژ بی‌سیم می‌کند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.