تاریخ انتشار : سه‌شنبه 14 ژوئن 2022 - 9:54
کد خبر : 504756

طراحی سایت فروشگاهی برای همه کسب و کارها ضروری نیست

طراحی سایت فروشگاهی برای همه کسب و کارها ضروری نیست

اگر صاحب کسب و کاری هستید، که کالا یا خدماتی به مشتریان خود می‌فروشید، احتمالا بارها به طراحی سایت فروشگاهی فکر کرده‌اید. احتمالا هنوز نمی‌دانید که آیا برای کسب‌و‌کار شما داشتن فروشگاه آنلاین ضرورت دارد یا ندارد. حتما از شرکت های طراحی سایت فروشگاهی زیادی استعلام قیمت گرفته‌اید و با قیمت‌های متفاوتی روبرو شده‌اید. در

اگر صاحب کسب و کاری هستید، که کالا یا خدماتی به مشتریان خود می‌فروشید، احتمالا بارها به طراحی سایت فروشگاهی فکر کرده‌اید. احتمالا هنوز نمی‌دانید که آیا برای کسب‌و‌کار شما داشتن فروشگاه آنلاین ضرورت دارد یا ندارد. حتما از شرکت های طراحی سایت فروشگاهی زیادی استعلام قیمت گرفته‌اید و با قیمت‌های متفاوتی روبرو شده‌اید. در این مقاله در مورد اینکه آیا برای  کسب‌و‌کار شما داشتن فروشگاه آنلاین الزامی است یا نه صحبت می‌کنیم.

ضرورت ساخت سایت فروشگاهی

اگر محصول فیزیکی، مجازی و یا خدماتی برای فروش دارید برای داشتن سایت فروشگاهی شک نکنید. از اولین مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی این است که نیاز ندارید 24 ساعت آنلاین باشید. بله می توانید حتی در سفر باشید، خواب باشید و یا اصلا آنلاین نباشید. فروشگاه شما همیشه آنلاین است. خسته نمی‌شود و به صورت مداوم در حال تبلیغات و فروش محصولات یا خدمات برای شماست. این از مهمترین و بهترین دلیل برای طراحی وب سایت فروشگاهی است.

سایت فروشگاهی شما فیلتر نمی‌شود

امکان دارد شما روی بستر شبکه های مجازی فروش خود را راه‌اندازی کرده باشید و این امر بسیار عالی است. اما باید بدانید اگر به هر دلیلی دسترسی شما به آن شبکه مجازی محدود و یا غیر ممکن شود دیگر نمی‌توانید مشتریان خود را پیدا کنید و با آنها در ارتباط باشید. اما اگر وب سایت فروشگاهی داشته باشید در مدت زمان معین از اطلاعات سایت شما بک‌آپ گرفته می‌شود. به این ترتیب تحت هر شرایطی یک نسخه از اطلاعات شما ذخیره شده است و همیشه به این اطلاعات دسترسی دارید. این اطلاعات شامل، اطلاعات مشتریان و سفارش هایشان، تمام محصولات و دسته‌بندی آن‌ها و تمام اطلاعاتی که در سایت خود بارگذاری کرده اید، می شود.

امکانات طراحی سایت فروشگاهی

در شبکه‌ها‌ی اجتماعی و هر بستر دیگری امکانات شما محدود است. اگر پلتفرم مورد نظر آپدیت جدیدی داشته باشد و همه مشتریان شما نیز آن آپدیت را دانلود کرده باشند، می‌توانید از امکانات محدود آن استفاده کنید. اما در طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی، امکانات شما محدود نیست، به سادگی می توانید از شرکت طراحی سایت فروشگاهی خود بخواهید بخش های جدیدی به سایت شما اضافه کنند و یا بخش های فعلی را ارتقا دهند. به خاطر داشته باشید که حتما باید از طراحی اختصاصی فروشگاه آنلاین خود مطمئن شوید. قالب‌های آماده از امکانات محدودی برخوردار هستند و در گذر زمان حتی می توانند به کسب و کار شما آسیب بزنند.

دسترسی آسان مشتریان به همه محصولات فروشگاه آنلاین

در شبکه‌های اجتماعی، اگر مشتری نیاز به دیدن محصولات قدیمی و یا خاص داشته باشد با توجه به سرعت اینترنت ایران و کندی سرعت در پلتفرم، زمان زیادی از کاربر گرفته می‌شود و عموما کاربر از جستجوی خود پشیمان می‌شود. اما در فروشگاه اینترنتی شما، کاربران با یک جستجو و یا فیلتر اختصاصی محصولات به سادگی و در کمتر از 25 ثانیه می‌توانند محصولات متفاوت را مشاهده کنند. به خاطر داشته باشید که رضایت مشتریان در تکرار خرید آن ها تاثیر بسزایی دارد.

مراحل خرید آسان در فروشگاه اینترنی

آنچه مهم است ساده شدن مسیر خرید مشتریان است. هر چقدر فرآیند یافتن محصول و خرید ساده‌تر باشد و خرید لذت بخشی تجربه کنند، امکان بازگشت مجدد و خرید دوباره آن‌ها بیشتر است. به همین ترتیب با داشتن فروشگاه اینترنتی، مشتریان به سادگی خرید خود را ثبت می‌کنند، نیازی به بررسی فیش ثبتی آن‌ها ندارید و همینطور امکان تقلب در خرید صفر است. همه‌ این موارد هم کار شما و هم کار مشتریان را آسان می‌کند.

طراحی سایت فروشگاهی برای همه کسب و کارها ضروری نیست

کنترل بخش نظرات و کامنت ها در فروشگاه آنلاین

بخش نظرات همان قدر که در شبکه‌ها‌ی اجتماعی بسیار مهم است در فروشگاه ایترنتی شما هم دارای اهمیت است. در طراحی سایت فروشگاهی، امکان بررسی نظرات بسیار راحت‌تر است، می توانید به هر پیام، پاسخ درست ارسال کنید و لینک مورد نظر را در کامنت برای آنها درج کنید. همینطور در طراحی سایت اختصاصی، کاربرانی که محصول مورد نظر را خریداری کرده‌اند در بخش نظرات از دیگر کاربران، به صورت متمایز نمایش داده می‌شوند. به این ترتیب اگر شخصی نظر منفی داشته باشد و از شما خرید نکرده باشد برای دیگر مشتریان به سادگی قابل تشخیص است و تاثیر نظر منفی آن کاربر خاص، خنثی می‌شود.

به هر صورت داشتن فروشگاه آنلاین برای هر کسب‌و‌کاری الزامی است، اگر هنوز اقدام به طراحی سایت فروشگاهی اختصاصی خود نکرده‌اید بهتر است برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خود هر چه سریع‌تر اقدام کنید. حتما به خاطر داشته باشید که در مورد شرکتهای طراحی سایت فروشگاهی تحقیق کنید. شرکت های زیادی از جمله مه ویژن، وبسیما، وب رمز، وب وان و… در این زمینه فعالیت می‌کنند؛ اما توجه کنید که طراحی سایت فروشگاهی حرفه‌ای، برای ورود به عرصه وب و داشتن مشتریان وفادار بیشمار، بسیار اهمیت دارد. شرکت‌هایی که از قالب های آماده با مدت زمان تحویل کوتاه، استفاده می‌کنند، قطعا نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای شروع یک فعالیت حرفه ای برای شما باشند.

طراحی سایت فروشگاهی برای همه کسب و کارها ضروری نیست

در مه ویژن، برای شروع پروژه طراحی سایت، هویت برند، ویژگی‌های مشتریان شما، اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شما از سفارش ساخت سایت فروشگاهی، بررسی می‌شود. آنچه در مه ویژن دارای اهمیت است، پیشرفت کسب و کار مشتریان است، به همین جهت حتما برای پایداری در کسب‌و‌کار خود، از یک تیم حرفه ای و با تجربه مشاوره بگیرید.

«مه ویژن»، هر کسب‌و‌کار را با پارامترهای مهم در تجارت خودش، تحلیل می‌کند و هدف از طراحی سایت فروشگاهی را ایجاد تجربه خوب برای مشتریان شما می‌داند و همواره سعی دارد تا بهترین طراحی سایت فروشگاه آنلاین برای شما انجام شود. نمونه سایت فروشگاهی طراحی شده در “مه ویژن” همگی به صورت طراحی سایت اختصاصی و حرفه‌ای انجام می‌شوند و هر برند طراحی متفاوت و خلاقانه‌ای دارد. برای آشنایی بیشتر حتما بخش نمونه کارها در سایت مه ویژن را مشاهده کنید.

اما در آخر باید این نکته را اضافه کنیم که داشتن یک فروشگاه آنلاین اختصاصی و حرفه‌ای می‌تواند چند گام شما را در تجارت خودتان جلو بیاندازد. این موارد تنها دلایل کمی برای درک بهتر این موضوع هستند. قطعا شما برای پیشرفت در کسب‌و‌کار خود باید با دانش روز و تکنولوژی روز قدم بردارید تا بتوانید کسب‌و‌کار خود را در مسیر صحیح گسترش دهید و روز به روز ایده‌های جدید را در فروش آنلاین خود اجرا کنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.