تاریخ انتشار : یکشنبه 17 جولای 2022 - 13:46
کد خبر : 504894

فرصت میلیاردی: واردات گجت و لوازم الکترونیکی هوشمند از چین

فرصت میلیاردی: واردات گجت و لوازم الکترونیکی هوشمند از چین

فرصت میلیاردی: واردات گجت و لوازم الکترونیکی هوشمند از چین همانطور که میدانید چین بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی هوشمند در جهان است. برندهایی مانند: شیائومی، هوآوی و لنوو، بهترین لوازم الکترونیکی را تولید و به بازار جهانی عرضه می کنند. در ادامه این مطلب به نحوه واردات لوازم الکترونیکی هوشمند و انواع گجت ها می

فرصت میلیاردی: واردات گجت و لوازم الکترونیکی هوشمند از چین

همانطور که میدانید چین بزرگ‌ترین تولیدکننده لوازم الکترونیکی هوشمند در جهان است. برندهایی مانند: شیائومی، هوآوی و لنوو، بهترین لوازم الکترونیکی را تولید و به بازار جهانی عرضه می کنند. در ادامه این مطلب به نحوه واردات لوازم الکترونیکی هوشمند و انواع گجت ها می پردازیم و پرکاربردترین گجت های 2022  را که خریداران زیادی در بازار دارند را معرفی خواهیم کرد.

چرا لوازم الکترونیکی چینی ارزان هستند؟

برخی از عواملی که چین را به تولید کننده بزرگ این محصولات تبدیل می کند عبارتند از:

  1. هزینه پایین تولید در چین
  2. در دسترس بودن ماشین آلات مورد نیاز
  3. نیروی کار ارزان
  4. حمایت دولت مرکزی و مشوق های صادراتی

این عوامل باعث سرمایه گذاری مشترک شرکت های خارجی در چین و انتقال تکنولوژی به چین شده است. تکنولوژی روز دنیا در کنار هزینه های پایین تولید و همچنین تولید انبوه در چین این کشور را تبدیل به مقصدی جذاب برای برندهای مطرح دنیا و حتی شکل گیری برند های مطرح چینی کرده است.

بهترین و پرسودترین گجت های چینی کدامند؟

گجت های امروزه به این منظور تولید می‌شوند که انجام کارهای روزمره ما را آسان تر کنند و یا یک مشکل را برطرف کند. بنابراین پیش از واردات کالا از چین به ایران باید وضعیت بازار را بسنجیم و ببینیم که چه چیزی نیاز مردم ایران است.

گجت ها ابزاری ابتکاری و خلاقانه هستند که به منظور انجام  آسان تر و کنترل هرچه بهتر کارها با کاربردهای خاص و متنوع به صورت برقی و یا مکانیکی در زمره محصولات مورد استفاده روزمره قرار گرفته اند. از این رو باید حتما متناسب با بازار هدف و نیازهای مردم جامعه، هدف تولید و مورد استفاده قرار بگیرند.

به عنوان مثال : شارژرهای وایرلس یا چمدان های هوشمند ، چاقوهای چند کاره و …

فرصت میلیاردی: واردات گجت و لوازم الکترونیکی هوشمند از چین

برترین و با کیفیت ترین برندهای لوازم الکترونیکی ساخت چین کدامند؟

امروزه برندهای چینی به دلیل تنوع و کیفیت بالا به طور گسترده در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار میگیرند و برای بسیاری از مخاطبان کاملا شناخته شده هستند. برندهایی که علاوه بر داشتن کیفیت مطلوب قیمت به نسبت کمتری نسبت به مشابه خارجی دارند. برند هایی همچون :

هوآوی: شرکتی است که گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و تلویزیون‌های هوشمند تولید می‌کند. این برند در سال 1987 تاسیس شد و در شنژن گوانگدونگ واقع شده است. همچنین دستگاه های الکترونیکی آنها در سراسر جهان استفاده می شود.

شیائومی: برندی است که در درجه اول با تولید تلفن همراه سروکار دارد. در درجه دوم با تولید انواع گجت و لوازم جانبی و لوازم خانگی هوشمند، بازار جهانی را قبضه کرده است.

اوپو: برند Oppo متعلق به BBK Electronics، یک شرکت چینی محبوب در زمینه لوازم الکترونیکی که در سال 2001  تاسیس و در سال 2004 به صورت رسمی راه اندازی شد و به عنوان یکی از بزرگترین برندهای تولید گوشی های هوشمند شناخته شد.

هایسنس: شرکتی که به تولید یخچال و تلویزیون معروف است و به عنوان یک برند محبوب در اکثر خانواده ها در سراسر جهان است.

حایر: بیشتر به واسطه ساخت یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی معروف است. این شرکت لوازم الکترونیکی خود را به بیش از صد کشور خارجی صادر می کند.

لنوو: لنوو به تولید لپ تاپ، گوشی هوشمند و تبلت معروف است و به دلیل کیفیت بالایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نحوه واردات لوازم جانبی الکترونیکی و گجت از چین

مرحله اول: ارزیابی هزینه و برنامه ریزی

واردکننده باید از همان ابتدا برنامه و سرمایه خود را به دقت ارزیابی کند. مشتری هدف به چه چیزی نیاز دارد؟ کارخانه های چینی چه چیزی می توانند ارائه دهند؟ آیا کالای وارد شده ممنوعیت دارد یا خیر؟ اگر واردات کالا ممنوع باشد گمرک جمهوری اسلامی ایران، درخواست مرجوع کالا از واردکننده دارد. در مراحل بعدی باید کد ردیف تعرفه کالا و میزان حقوق ورودی بررسی شود.

مرحله دوم: یافتن تامین کننده

برای خرید انواع گجت ها به صورت عمده وبسایت های مختلفی وجود دارد که تامین کننده های چینی را معرفی می‌کنند. وب سایت های مانند: علی بابا، گلوبال سورس، مید این چاینا و علی اکسپرس وجود دارند که جدیدترین گجت ها را می توانید از این سایت ها مشاهده کنید و با تامین کننده ان کالا ارتباط برقرار کنید.

حتما تامین کننده را مورد اعتبارسنجی قرار دهید!

پیش از خرید کالا باید ماهیت و اعتبار تامین کننده را مورد بررسی قرار دهید تا با خیالی آسوده کالای خود را بخرید. برای این کار ما نیاز به یک شرکت حمل و نقل بین المللی داریم. در ادامه بهترین شرکتی که در زمینه واردات کالا و ترخیص کلا از چین فعالیت دارد را معرفی خواهیم کرد…

مرحله سوم: حمل و نقل کالا از چین

چگونه مناسب ترین روش تحویل را انتخاب کنیم؟ پس از خرید و ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت، انتخاب بهترین روش حمل و نقل است. چندین روش برای حمل و نقل تجهیزات الکترونیکی از چین وجود دارد. حمل هوایی گران است، اما سریع  است. حمل دریایی زمان بیشتری می برد و برای سفارشات با حجم بالا مناسب تر است.

مرحله چهارم: ترخیص کالا از چین

کالاهای وارد شده از کشور چین به مقصد ایران اگر به صورت دریایی باشد در گمرکات جنوب، مخصوصا گمرک شهید رجایی ترخیص می شود. اگر به صورت هوایی باشد معمولا در گمرک فرودگاه امام ترخیص خواهد شد.

کد تعرفه هر کدام از لوازم الکترونیکی متفاوت است و با استفاده از این کد، هزینه های گمرکی ترخیص کالا از چین محاسبه می شود. ممکن است واردات برخی کالاها ممنوع باشند و برخی کالاها فرایند ترخیص پیچیده تری داشته باشند. بنابراین شما باید با یک شرکت بازرگانی در ارتباط باشید و مشاوره دریافت نمایید.

بهترین شرکت واردات کالا از چین

شرکت حمل و نقل بین المللی چینیران با بیش از ۱۵ سال سابقه در زمینه واردات از چین و انجام تمام امور حمل و نقل بین المللی ، با در اختیار داشتن تیم مجرب و متعهد چینی زبان ، در دفاتر ایران و همچنین دفتر چین این شرکت در شهر گوانگجو ، امکان بررسی مدارک و مستندات ارائه شده از طرف شرکت چینی و همچنین بازدید حضوری از کارخانه محل تولید را برای تاجران ایرانی فراهم نموده است که با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا و اقدامات سختگیرانه دولت چین جهت سفر به چین تا حد زیادی میتوان مشکل بررسی و اعتبار سنجی را رفع نمود تا تاجران ایرانی با خیالی آسوده اقدام به امضا قرارداد و خرید گجت و لوازم الکترونیکی مورد نیاز خود از چین نمایند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.