تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 سپتامبر 2021 - 8:42
کد خبر : 44873

فیس بوک می‌گوید ۱۳ میلیارد دلار در بخش امنیت پلتفرم‌های خود خرج کرده است

فیس بوک می‌گوید ۱۳ میلیارد دلار در بخش امنیت پلتفرم‌های خود خرج کرده است

فیس بوک می‌گوید ۱۳ میلیارد دلار در بخش امنیت پلتفرم‌های خود خرج کرده است فیس بوک می‌گوید که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای امنیت پلتفرم‌های خود خرج کرده است و ۴۰ هزار نفر در این بخش مش..

فیس بوک می‌گوید ۱۳ میلیارد دلار در بخش امنیت پلتفرم‌های خود خرج کرده است

فیس بوک می‌گوید که از سال ۲۰۱۶ تاکنون بیش از ۱۳ میلیارد دلار برای امنیت پلتفرم‌های خود خرج کرده است و ۴۰ هزار نفر در این بخش مشغول به کار شده‌اند. فیس بوک این آمار را در واکنش به گزارش اخیر وال استریت ژورنال که گفته بود فیس بوک اقدامات کمی برای رفع مشکلات امنیتی پلتفرم‌های خود انجام داده است منتشر می‌کند.

فیس بوک در وب‌سایت خود گفته است:

ما در گذشته معمولا مشکلات امنیتی محصولات‌مان در زمان توسعه آن رفع نمی‌کردیم، اما ما این رویکرد را به‌کلی تغییر داداه‌ایم و امروز تیم امنیتی ما به‌طور ویژه تمرکز خود را روی رفع این مشکلات گذاشته تا ما بتوانیم این مشکلات را قبل از عرضه محصولات‌مان برطرف کنیم نه بعد از معرفی آن‌ها.

وال استریت ژورنال در گزارش خود گفته بود که فیس بوک از مشکلات پلتفرم‌های خود مطلع است اما به‌خاطر ترس از کاهش علاقه کاربران به این پلتفرم‌ها، آن مشکلات را با تاخیر برطرف می‌کند. نیک کلگ (Nick Clegg)، از مدیران اجرایی فیس بوک، هفته گذشته گزارش وال استریت ژورنال را رد کرد و گفت که فیس بوک همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات کرده است.

مطالب مرتبط:

  • انتقاد شدید فیس بوک از گزارش جدید وال استریت ژورنال درباره مشکلات این شبکه اجتماعی

  • نیویورک تایمز: فیس بوک اطلاعات ناقص در اختیار محققان قرار داده است

فیس بوک در پاسخ به یکی از اتهامات وال استریت ژورنال گفته است که این شرکت بیش از ۲۰ میلیون محتوای غلط در رابطه با ویروس کرونا و واکسن آن را از روی پلتفرم خود حذف کرده و بیش از ۳ میلیارد اکانت جعلی را در نیمه نخست امسال مسدود کرده است.

براساس آماری که فیس بوک منتشر کرده است، این شرکت ظاهراً از سال ۲۰۱۷ به این طرف، تعداد کارکنان خود در بخش امنیتی ۴ برابر کرده است و قول داده است که هر سال این تعداد را دو برابر کند.

فیس بوک در سال ۲۰۱۸ گفته بود که هر سال میلیاردها دلار صرف بخش امنیتی پلتفرم‌های خود خواهد کرد و به نظر می‌رسد هر سال به‌طور متوسط بیش از ۲ میلیارد دلار در این بخش خرج کرده است. ما هنوز نمی‌دانیم که این پول‌ها چگونه بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ توزیع شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که فیس بوک در این زمینه بسیار جدی است و قصد دارد اقدامات بیشتری در این‌باره انجام بدهد.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.