تاریخ انتشار : دوشنبه 2 اکتبر 2023 - 11:27
کد خبر : 506728
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای محل نصب دیزل ژنراتور و الزاماتی که باید در نظر بگیریم بسته هستند

محل نصب دیزل ژنراتور و الزاماتی که باید در نظر بگیریم

محل نصب دیزل ژنراتور و الزاماتی که باید در نظر بگیریم

به علت وجود ناپایداری های اخیر در شبکه برق سراسری، نیاز به خرید دیزل مولد برق در صنایع مختلف به شدت حس می شود و پر کردن این خلا نیازمند دانش تخصصی است. مرحله بعد از خرید، نصب و راه اندازی و تعیین محل نصب دیزل ژنراتور است که باید براساس شرایط مکانی و نیازهای مصرف کننده انجام

به علت وجود ناپایداری های اخیر در شبکه برق سراسری، نیاز به خرید دیزل مولد برق در صنایع مختلف به شدت حس می شود و پر کردن این خلا نیازمند دانش تخصصی است. مرحله بعد از خرید، نصب و راه اندازی و تعیین محل نصب دیزل ژنراتور است که باید براساس شرایط مکانی و نیازهای مصرف کننده انجام پذیرد (البته مقدار بسیار زیادی از این موضوع به زمان خرید بستگی دارد و پس از آن شامل نصب و راه اندازی نیز می شود). نصب و راه اندازی دیزل برحسب شرایط آب و هوایی از جمله رطوبت، دما و ارتفاع از سطح دریا انجام می شود.

بهترین محل نصب دیزل ژنراتور کجاست؟

برای پیدا کردن بهترین مکان نصب دیزل ژنراتور باید شرایط و مواردی را در نظر بگیریم که دستگاه بهترین بازدهی را داشته باشد و البته باعث آسیب به دستگاه یا افراد اطراف آن نباشد و همه این موارد توسط کارشناسان نصب کشتیران در نظر گرفته می شود اما بد نیست تعدادی از آنها را به جهت اطلاعات عمومی قبل از خرید با هم مرور کنیم.

قبل از هر چیز باید مشخص شود فضایی که در نظر گرفته شده داخلی است یا خارجی و در محیط باز، که هرکدام الزامات و نکات ایمنی خاص خود را دارند، به طور مثال نصب در فضای باز الزاماتی درباره میزان صدا، لرزش، محیط زیست، امنیت و وزش باد دارد که لازم است با شرایط درج شده در کاتالوگ دستگاه مطابقت داده شود و نصب در فضای بسته نیز الزاماتی درباره مقدار فضای باقی مانده در اطراف جهت رفت و آمد و سرویس یاتعمیر دیزل ژنراتور یا تهویه  یا مواردی مانند امکان دسترسی کامیون انتقال سوخت و ملاحظات صدایی دارد.

به طور کلی، در محل نصب دیزل ژنراتور باید موارد زیر را در نظر داشت:

  1. فضا :

برای دیزل های بزرگ و کوچک باید به نسبت حجم آنها فاصله از اجسام یا دیوار ها در نظر گرفته شود این فصا باید برای رفت و آمد تکنسین ها و تعمیر کاران یا گاها قطعات تعمیری کافی باشد.

  1. گردش هوا:

خنک شدن موتور و گردش هوای کافی، از مهم ترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود. همچنین درباره خروج دود نیز باید محل مناسبی درنظر گرفته شود

  1. سوخت رسانی:

در دیزل های کوچک برای سوخت رسانی به مشکلات زیادی برنمیخورید اما در صورت استفاده از دیزل ژنراتور های صنعتی برای سوخت رسانی نیز باید محل و مسیر خاصی را در نظر بگیرید که با استاندارد های جهانی همخوانی داشته باشد.

  1. میزان صدا و لرزه گیری:

برای کم کردن صدا می‌توانید از کانوپی های سایلنت استفاده کنید همچنین برخی از کانوپی ها به صورت چند منظوره برای لرزه گیری و سایلنت کردن دیزل ژنراتور ها مورد استفاده قرار می گیرند.

  1. آب و هوا:

استفاده از دیزل ژنراتور ها در هوای مرطوب یا روی سطح دریا شرایط خاص خود را دارد؛ همانطور که هوای گرم یا سرد نیز تاثیرات خاص خود را روی کارکرد دیزل ها دارد. بنابراین باید تنظیمات یا تغییرات خاصی روی هر دیزل برای مناطق مختلف اعمال شود.

  1. امنیت:

برای دسترسی محل نصب دیزل باید محدودیتهایی درنظر گرفته شود و فقط تکنسین یا افراد مجاز دسترسی داشته باشند.

  1. حوادث و ایمنی:

لازم است جهت رعایت ایمنی، موارد لازم برای پیشگیری یا خاموش کردن آتش یا انفجار در هر نوع فضایی براساس شرایط، نظر گرفته شود و چکاب های دوره ای به جدیت انجام پذیرد تا هم عمر دستگاه افزایش یابد و هم از پیشامد های خطرناک جلوگیری شود.

محل نصب دیزل ژنراتور و الزاماتی که باید در نظر بگیریم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.