تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 نوامبر 2022 - 19:44
کد خبر : 505679

مزایای ابزارهای دو سرعته چیست؟

مزایای ابزارهای دو سرعته چیست؟

چرا برخی از ابزارهای برقی از مکانیسم سرعت دوگانه بهره می برند؟ عملکرد اصلی ماشین های با دو سرعت مکانیکی چگونه است؟ برای چه پروژه هایی هستند؟ و چه مزایایی را به اپراتور ارائه می دهند؟ اینها سوالاتی است که به نقل از لایف ابزار به آنها پاسخ دهیم. این اتفاق برای شما هم افتاده

چرا برخی از ابزارهای برقی از مکانیسم سرعت دوگانه بهره می برند؟ عملکرد اصلی ماشین های با دو سرعت مکانیکی چگونه است؟ برای چه پروژه هایی هستند؟ و چه مزایایی را به اپراتور ارائه می دهند؟ اینها سوالاتی است که به نقل از لایف ابزار به آنها پاسخ دهیم.

این اتفاق برای شما هم افتاده است که برای خرید یک ابزار برقی به بازار رفته اید و با یک سری ماشین ها با دو سرعت مکانیکی مواجه شده اید، اما هیچ اطلاعی از ساختار آن ها و خدماتی که می توانند به شما ارائه دهند، نداشتید. امروز قصد داریم هر آنچه را که باید در مورد ابزارهای مجهز به مکانیزم سرعت دوگانه و مزایای آن بدانید را به شما بگوییم. اما ابتدا به طور مختصر به بررسی برخی از حقایق مهم در مورد سرعت ابزارهای برقی می پردازیم.

سرعت چرخش چقدر است و شکل آن در ابزار برقی چگونه است؟

سرعت چرخش بر حسب موتور الکتریکی به معنای تعداد چرخش یک ابزار در واحد زمان است و با دور بر دقیقه (RPM) اندازه گیری می شود. در واقع RPM یک واحد اندازه گیری برای بیان سرعت بدون بار یک ابزار برقی است.

سرعت یکی از تعیین کننده ترین عوامل در انتخاب ابزار برقی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، این عنصر می تواند بر عملکرد کاری که ما انجام می دهیم تأثیر بگذارد. پس شناخت کامل این موضوع بسیار ضروری است.

چرا برخی از ابزارها مکانیزم دو سرعته دارند؟

امروزه برندهای پیشرو ابزار در جهان طیف عظیمی از ابزارهای برقی دوسرعته مانند دریل، چکش دوار، دریل درایور و غیره را طراحی و تولید کرده اند. این یک مزیت بزرگ برای کاربران حرفه ای محسوب می شود، زیرا استفاده از این ابزارها را در انواع مختلف کار ممکن می سازد.

به عنوان مثال، یک دریل برقی قدرتی با سرعت دوگانه ممکن است دو تنظیم متفاوت ارائه دهد: اولی کندتر است، که برای سوراخ کردن مواد بسیار سخت مانند فلزات استفاده می شود. تنظیم دوم اما بالاتر است و برای استفاده بر روی مواد نرم تری مانند چوب مناسب تر است. دومی همچنین برای سوراخکاری سطوح بنا مانند بتن نیز استفاده می شود.

بنابراین مکانیسم سرعت دوگانه امکان تنظیم سرعت لازم برای هر نوع ماده را فراهم می کند. ماشین‌های مجهز به دو سرعت مکانیکی معمولاً در حرفه‌ای‌ترین پروژه‌ها استفاده می‌شوند، اگرچه برای کارهای ساده نیز قابل استفاده هستند.

ابزارهای دو سرعته چگونه کار می کنند؟

ابزارهای برقی دو سرعته از یک جعبه دنده مخصوص تشکیل شده اند که امکان کاهش سرعت خروجی یعنی سرعت محور موتور الکتریکی را فراهم می کند. این قابلیت از طریق دکمه ای که برای دستگاه مورد نظر طراحی شده است قابل دسترسی است.

اما وظیفه اصلی ابزار برقی دو سرعته چیست؟ اجازه دهید این موضوع را از طریق مثالی روشن کنیم که در آن مکانیسم مته برقی دوسرعته را با دوچرخه مقایسه می کنیم. در دوچرخه، رابطه زنجیر-پینیون این امکان را فراهم می‌کند که چرخش‌های بیشتر یا کمتر پا با چرخش کم و بیش چرخ مطابقت داشته باشد. هرچه چرخ عقب را در هر دور براکت پایینی حرکت دهیم، کار کمتری برای رکاب زدن به ما تحمیل می شود و بالعکس.

دقیقاً همین روند در دریل برقی رخ می دهد. در سرعت بالا، حرکت موتور الکتریکی کم و بیش مستقیماً به محور دوک منتقل می شود. اما در سرعت پایین دریل دو سرعته موتور بیشتر از چاک می چرخد ​​یعنی موتور با همان سرعت قبل می چرخد ​​اما سه نظام کندتر می چرخد. در عوض، این کار را با قدرت بیشتری انجام می دهد.

📢 نکته مهم: مکانیسم سرعت دوگانه ابزار برقی را نباید با تنظیم کننده سرعت الکترونیکی اشتباه گرفت. رگولاتور فقط جریانی را که به موتور الکتریکی می رسد محدود می کند. با این حال، گشتاور ابزار برقی با کاهش تعداد دور در دقیقه کاهش می یابد.

مزایای ابزارهای دو سرعته چیست؟

مزایای ابزار دو سرعته چیست؟

🔴گیربکس های ابزار دو سرعته بسیار کم مصرف هستند که یکی از بارزترین خواص آن ها می باشد.

🔴 نتیجه کار با ابزار دو سرعته موثرتر است. به عنوان مثال، هنگام استفاده از دریل دو سرعته برای سوراخ کردن فلز، از تنظیم آهسته استفاده کنید تا گرمایش بیت را به حداقل برسانید. اگر بیت خیلی داغ شود کدر می شود و می سوزد و خوب بریده نمی شود. برای اینکه این اتفاق نیفتد، نباید از سرعت لازم تجاوز کرد.

🔴 ماشین های دو سرعته برای آپشن های مختلف قابل استفاده هستند. به عنوان مثال، درایور دریل چکشی، مجهز به مکانیزم دو سرعته مانند دریل چکشی کرون می تواند برای سوراخ کاری، سوراخ کاری ضربه ای و حتی پیچ گوشتی استفاده شود.

🔴تعداد کارایی ابزارهای تک سرعته بسیار کمتر از ابزارهای دو سرعته است، حتی اگر قدرت یکسان باشد. به عنوان مثال، در دریل هایی با دو سرعت مکانیکی، می‌توانیم قطعات ضخیم فلز را به طور موثرتری سوراخ کنیم. علاوه بر این، می‌توانیم از آن برای سفت یا باز کردن سخت‌ترین پیچ‌ها استفاده کنیم، پیچ‌هایی که دریل ساده با آن‌ها به دلیل کمبود گشتاور بسیار ضعیف است.

 

 

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.