تاریخ انتشار : شنبه 30 ژانویه 2021 - 17:00
کد خبر : 28528

مشخصات و تصاویر اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی فاش شد

مشخصات و تصاویر اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی فاش شد

مشخصات و تصاویر اکسپ..

مشخصات و تصاویر اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی فاش شد

چند روز بعد از فاش شدن اطلاعات اکسپریا ۱۰ مارک ۳ نسل بعدی سونی و اکسپریا کامپکت، افشاگر معروف یعنی استیو همراستففر رندرهای CAD گوشی برتر اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی را فاش کرد.

مشخصات فنی اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی

اکسپریا ۱ مارک ۳ بر اساس اکسپریا ۱ مارک ۲ ساخته شده است و دارای زبان طراحی مشخص سونی است که بار دیگر با یک نمایشگر بزرگ ۶٫۵ اینچی با نسبت ۲۱:۹ و حاشیه‌های یکنواخت مشخص شده است.

سونی بیشتر روی کاهش ضخامت حاشیه‌ها تمرکز کرده است و ابعاد گوشی هوشمند جدید این شرکت نشان‌دهنده این موضوع است. در حالی که اکسپریا ۱ مارک ۲ دارای ابعاد ۱۶۵٫۱ در ۷۱٫۱ در ۷٫۶ میلی‌متر است، اکسپریا ۱ مارک ۳ دارای اندازه تنها ۱۶۱٫۶ در ۶۷٫۳ در ۸٫۴ میلی‌متر است.

جنس بدنه این گوشی نیز به‌روز شده است و احتمالاً از آلومینیوم تراش‌خورده است. بدنه گوشی هوشمند نسل جدید کاملاً مسطح است. در این گوشی یک دکمه تنظیم صدا به همراه یک دکمه پاور وجود دارد که می‌توان از آن به‌عنوان حسگر اثرانگشت نیز استفاده کرد. دکمه اختصاصی شاتر و یک دکمه میانبر جدید مانند دکمه موجود در گوشی هوشمند گران‌قیمت اکسپریا پرو نیز در اکسپریا ۱ مارک ۳ وجود دارد.

سونی اکسپریا 1 مارک 3

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی نیز مانند مدل قبلی، کاربران حرفه‌ای را هدف قرار داده است. بنابراین، این گوشی هوشمند همچنان دارای یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و شکاف کارت حافظه مایکرو SD است. برای اطمینان از داشتن بهترین تجربه صوتی، سونی بلندگوهای دوگانه جلویی را در مدل جدید نیز تعبیه کرده است و در قسمت پایین این گوشی تنها یک پورت USB-C وجود دارد.

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی دارای یک دوربین بسیار قدرتمند است

دوربین‌های پریسکوپ از محبوبیت زیادی در سال ۲۰۲۰ بهره‌مند هستند. با این حال، سونی از قرار دادن این نوع دوربین‌ها در هر دو پرچم‌دار خود چشم‌پوشی کرد ولی اکنون برای پاسخ به نیاز کاربران و رقابت با دیگر شرکت‌ها، این برند ژاپنی تصمیم گرفته است تا یک مدل از گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۱ خود را به این نوع دوربین‌ها مجهز کند.

در حال حاضر، مشخصات فنی دقیق دوربین اکسپریا ۱ مارک ۳ در دسترس نیست اما گفته می‌شود که دوربین زوم جدید باید دارای حداقل ۵ برابر بزرگنمایی نوری باشد. اگرچه شاید این مقدار تا ۱۰ برابر نیز باشد. همچنین، در کنار یک سنسور ۳D Time-of-Flight، دوربین اصلی و احتمالاً یک دوربین با لنز زاویه گسترده نیز در این گوشی وجود خواهد داشت.

همانطور که در گوشی هوشمند سال گذشته سونی شاهد همکاری این شرکت و کمپانی زایس بودیم، کل سیستم دوربین گوشی جدید نیز با همکاری شرکت زایس توسعه یافته است و این گوشی دارای پوشش زایس T است.

سونی اکسپریا 1 مارک 3

در مورد دوربین سلفی نیز یک سنسور تکی در قسمت بالایی این گوشی وجود دارد ولی مشخصات فنی آن هنوز فاش نشده است.

اکسپریا ۱ مارک ۳ احتمالاً از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ بهره خواهد برد

اکسپریا ۱ مارک ۳ احتمالاً دارای تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود. از این تراشه در نسخه مخصوص ایالات متحده گلکسی S21 سامسونگ نیز استفاده شده است. این موضوع به معنی آن است که پرچم‌دار بعدی اکسپریا سونی از سریع‌ترین گوشی‌های هوشمند موجود خواهد بود.

همان‌گونه که همراستففر نیز تأیید کرده است، اکسپریا ۱ مارک ۳ مانند مدل قبلی از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد. البته مودم جدید اسنپدراگون ۸۸۸ باتری کمتری مصرف خواهد کرد.

هنوز اطلاعاتی راجع به حافظه رم و ذخیره‌سازی این گوشی فاش نشده است اما می‌توان حدس زد که اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی مانند مدل سال گذشته با رم ۸ گیگابایتی و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی وارد بازار خواهد شد. در مورد نسخه‌های گران‌تر احتمالی، اطلاعاتی در دسترس نیست.

سونی اکسپریا 1 مارک 3

زمان معرفی، تاریخ انتشار و قیمت اکسپریا ۱ مارک ۳

اکسپریا ۱ مارک ۳ سونی باید در اواخر این سه‌ماهه -یعنی در اواخر فوریه یا مارس- معرفی شود. با وجود آنکه عرضه این گوشی با فاصله کم بعد از معرفی ایده‌آل خواهد بود، ولی سونی معمولاً پرچم‌داران سری اکسپریا ۱ را در اواخر سه‌ماهه دوم عرضه می‌کند. اگر این رویه در سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشته باشد، باید منتظر عرضه اکسپریا ۱ مارک ۳ در حوالی ماه ژوئن باشیم.

در مورد قیمت این گوشی اطلاعات دقیقی در دسترس نیست ولی با توجه به اینکه اکسپریا ۱ مارک ۲ در سال گذشته با قیمت ۱۱۹۹ دلار وارد بازار شد، تعجبی ندارد که سونی اکسپریا ۱ مارک ۳ را با قیمت مشابه به بازار عرضه کند چرا که تمرکز سونی بر روی بخش خاصی از بازار و نه بازار اصلی است.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.