تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 فوریه 2024 - 9:20
کد خبر : 506951
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای معرفی بهترین ذخیره ساز های سازمانی بسته هستند

معرفی بهترین ذخیره ساز های سازمانی

معرفی بهترین ذخیره ساز های سازمانی

در دنیای امروز، اطلاعات به مثابه طلای ناب برای سازمان‌ها تلقی می‌شود. حفظ و نگهداری امن و قابل دسترس این اطلاعات، دغدغه‌ای همیشگی مدیران IT است. انتخاب یک سیستم ذخیره‌سازی مناسب، یکی از کلیدی‌ترین گام‌ها در راستای حصول این مهم است. تنوع ذخیره‌سازهای سازمانی زیاد است و هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند. انتخاب

در دنیای امروز، اطلاعات به مثابه طلای ناب برای سازمان‌ها تلقی می‌شود. حفظ و نگهداری امن و قابل دسترس این اطلاعات، دغدغه‌ای همیشگی مدیران IT است. انتخاب یک سیستم ذخیره‌سازی مناسب، یکی از کلیدی‌ترین گام‌ها در راستای حصول این مهم است.

تنوع ذخیره‌سازهای سازمانی زیاد است و هر کدام مزایا و معایب خاصی دارند. انتخاب بهترین ذخیره ‌ساز برای هر شرکت ها، به عوامل متعددی نظیر حجم داده‌ها، نوع داده‌ها، بودجه، نیازهای امنیتی، قابلیت مقیاس‌پذیری و … بستگی دارد. بهترین ذخیره ساز برای سازمان‌ها، ذخیره‌سازی است که جوابگوی نیازهای خاص شرکت‌ها باشد. در ادامه نکاتی که هنگام انتخاب ذخیره ساز سازمانی باید به آن توجه کنید و همچنین محبوب‌ترین ذخیره سازهای سازمانی را معرفی می‌کنیم.

نکاتی که هنگام انتخاب ذخیره ساز سازمانی باید به آن توجه کنید

هنگامی که صحبت از انتخاب ذخیره‌ساز سازمانی به میان می‌آید، برخی نکات کلیدی وجود دارد که توجه به آن‌ها باعث می‌شود محصولی متناسب با نیازها را خریداری کنید. این نکات به شرح زیر هستند:

  • نیازهای سازمانی: بررسی نیازهای سازمانی اولین مرحله در انتخاب ذخیره‌ساز است. بررسی حجم داده‌ها، نوع داده‌ها، سطح اهمیت و بهره‌وری مورد انتظار از استوریج از جمله نیازهایی هستند که باید در نظر داشته باشید.
  • مقیاس‌پذیری: مقیاس‌پذیری ذخیره‌ساز اصل مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. باید از ذخیره‌سازی استفاده کنید که به‌راحتی بتوانید ظرفیت آن را افزایش دهید تا بتواند به رشد فعالیت‌های تجاری و تولید شده پاسخ دهد.
  • پشتیبانی و خدمات: یکی دیگر از موضوعات کلیدی انتخاب ذخیره ساز سازمانی توجه به خدمات فروش و پشتیبانی است. ذخیره ساز سازمانی را باید از تامین‌کنندگان تجهیزات ذخیره‌سازی که پشتیبانی و خدمات فنی موردنظر مشتریان را ارائه می‌کند، خریداری کنید تا پس از خرید محصول بتوانید بدون مشکل از آن استفاده کنند.
  • عملکرد و سرعت: سرعت و عملکرد ذخیره‌ساز در پاسخ به عملیات خواندن و نوشتن بسیار مهم است. بهتر است به فکر خرید ذخیره‌سازی باشید که نرخ عملیات IOPS آن در سطح بالایی قرار داشته باشد. در این حالت مطمئن خواهید بود که استوریج توانایی رسیدگی به بارهای کاری سنگین و اجرای سریع تراکنش‌ها را دارد.
  • امنیت: حفظ امنیت داده‌های سازمانی مقوله‌ای است که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. پیشنهاد می‌کنیم به فکر خرید ذخیره‌سازی باشید که بالاترین سطح از امنیت را ارائه کند و قادر است از طریق به کارگیری تکنیک‌هایی مثل رمزنگاری داده‌ها و مدیریت دسترسی از اطلاعات محافظت کند.
  • پشتیبان‌گیری و بازیابی: استوریج باید قابلیت پشتیبان‌گیری موثر و بازیابی سریع داده‌ها را داشته باشد. در این حالت، در صورت بروز خطاها، حملات سایبری یا اتفاقات غیرمترقبه امکان بازگرداندن شرایط به حالت اولیه وجود دارد.
  • سازگاری: اگر در نظر دارید استوریج خاصی را خریداری کنید، اطمینان حاصل کنید محصول با سایر مولفه‌های شبکه سازگاری دارد و نرم‌افزارهای مدیریت استوریج‌ها قادر به تعامل با آن هستند.
  • قیمت: هزینه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مرتبط با ذخیره‌ساز را مدنظر قرار دهید تا بتوانید محصولی که تعادل خوبی بین قیمت و کیفیت ارائه می‌کند را انتخاب کنید و مطمئن شوید که هزینه‌های عملیاتی و نگهداری در شرایط قابل قبول قرار دارند.

5 مدل ذخیره ساز سازمانی محبوب

هنگامی که صحبت از خرید استوریج‌های سازمانی به میان می‌آید، گزینه‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در ادامه به پنج مورد از استوریج‌های قدرتمند و مناسب اشاره می‌کنیم.

1- استوریج HP 3PAR StoreServ 8200 2-node Storage Base

این استوریج از محصولات رده بالای شرکت اچ‌پی است که در قالب رک‌مونت دو یونیتی طراحی شده و امکان نصب 24 هارد دیسک 2.5 اینچی را ارائه می‌دهد. این استوریج مجهز به دو پردازنده شش هسته‌ای Ivy Bridge با فرکانس 2.2 گیگاهرتز است و به دو کنترلر تجهیز شده تا فرآیند پردازش تراکنش‌ها با بالاترین سرعت ممکن انجام شود.

هر کنترلر تعبیه شده روی استوریج مجهز به پورت‌هایی هستند تا امکان اتصال آن به میزبان‌های مختلف بدون مشکل وجود داشته باشد. همچنین، بر مبنای پیکربندی و افزودن انکلوژورهای مختلف به آن، به شما اجازه می‌دهد تا 240 درایو را با اتصال طبقه‌بندی شده مورد استفاده قرار دهید. اتصالاتی که مجهز به پورت‌های 12 گیگابیت بر ثانیه است. لازم به توضیح است که در حالت پیش‌فرض دارای 2 گره 12 درایو است. برای بررسی و خرید استوریج HPE 3PAR StoreServ 8200 می توانید به آدرس https://falnic.com/shop/p/hp-3par-storeserv-8200-2-node-storage-base-u8hx9e مراجعه کنید.

خرید استوریج HPE 3PAR StoreServ 8200

2- استوریج HP Nimble Storage AF20 All Flash Dual Controller

استوریج Nimble Storage AF20 یک ذخیره‌ساز تمام فلش است. تحت شبکه (NAS) است که برای شرکت‌های متوسط تا بزرگ طراحی شده‌است. این استوریج توانایی پشتیبانی از 11 داریو HDD و 2 درایو SSD را دارد و در مجموع می‌تواند از چندصد گیگابایت حافظه جانبی از نوع هارد دیسک یا حافظه SSD پشتیبانی کند.

3- استوریج HPE Nimble Storage AF80 All Flash Dual Controller

اگر به دنبال استوریج سطح بالایی با بالاترین نرخ دسترسی به اطلاعات هستید، یک استوریج تمام فلش می‌تواند پاسخ خوبی برای رفع نیازتان باشد. این استوریج جزو ذخیره‌سازهای رده بالای اچ پی به شمار می‌رود که توانایی پشتیبانی از حافظه‌های SSD در ظرفیت‌های گیگابایت تا ترابایت را دارد. همچنین، به دو پورت 10 گیگابیتی داخلی مجهز است و امکان افزودن پورت‌های اختیاری 10GBaseT، 10GbE SFP+ و کانال فیبر 8/16 گیگابیت بر ثانیه به آن وجود دارد. این استوریج ظرفیت خام 1106 و 4075 ترابایت را ارائه می‌کند و اجازه می‌دهد تا 48 دیسک را روی آن نصب کنید.

4- استوریج QNAP TS-1283XU-RP-E2124-8G Rackmount NAS

یکی دیگر از استوریج‌ها خوب بازار QNAP TS-1283XU-RP است که یک ذخیره ساز در کلاس اینترپرایز است. این استوریج توانایی پشتیبانی از 8 گیگابایت حافظه UDIMM و حداکثر از 128 گیگابایت حافظه DDR4 را داراست. ظرفیت ذخیره سازی این استوریج 48 ترابایت است و از 12 سینی برای نصب درایو‌های HDD و SDD پشتیبانی می‌کند.

5- استوریج HPE MSA 2062

یکی دیگر از محصولات خوش‌ساخت و البته پر مخاطب در بازار ایران MSA 2062 است که توانایی رسیدگی به 395000 هزار ورودی و خروجی در یک ثانیه را دارد. این استوریج دو یوینتی توانایی پشتیبانی از دیسک‌های SFF و LFF را دارد.

از ویژگی‌های شاخص استوریج فوق باید به ویژگی Tiering 2.0، محافظت از طریق RAID MSA-DP+، مدیریت از طریق یک رابط کاربرپسند و ظرفیت بیشتر در رسیدگی به عملیات IOPS و … اشاره کرد. سازمان‌ها می‌توانند از 3.84 ترابایت حافظه فلش یا ترکیبی از هارد دیسک‌ها و حافظه‌های فلش همراه این استوریج استفاده کنند.

با توجه به توضیحاتی که ارائه کردیم باید بگوییم بهترین ذخیره ساز برای سازمان ها، محصولی است که قیمت مناسبی داشته باشد، به نیازهای سازمانی پاسخ دهد و از فناوری‌های روز پشتیبانی کند. همچنین، نباید از مقوله گارانتی و خدمات پس از فروش به سادگی عبور کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.