تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آوریل 2022 - 13:28
کد خبر : 504428

مقایسه مقاومت ماسک‌ های سه‌ لایه با سه‌ بعدی

مقایسه مقاومت ماسک‌ های سه‌ لایه با سه‌ بعدی

ماسک‌ های تنفسی نوعی از تجهیزات حفاظت فردی به حساب می‌ آیند که برای محافظت از ریه‌ های انسان و کاهش هرچه بیشتر آلاینده‌ هایی که در هوا وجود دارند و ممکن است به ریه وارد شوند، طراحی و ساخته شده‌ اند، البته علاوه‌ بر وجود ذرات گرد و غبار و انواع آلاینده‌ های موجود

ماسک‌ های تنفسی نوعی از تجهیزات حفاظت فردی به حساب می‌ آیند که برای محافظت از ریه‌ های انسان و کاهش هرچه بیشتر آلاینده‌ هایی که در هوا وجود دارند و ممکن است به ریه وارد شوند، طراحی و ساخته شده‌ اند، البته علاوه‌ بر وجود ذرات گرد و غبار و انواع آلاینده‌ های موجود در هوا، از ماسک ها جهت محافظت از سرایت بیماری‌ هایی همچون آنفولانزا و سایر بیماری‌ های عفونی هم استفاده می‌ شود.

بیماری تنفسی و مسری کووید ۱۹ نیز که در سال اخیر شیوع زیادی در سراسر دنیا پیدا کرده‌ است، مزید بر علت شده‌ است تا روزانه افراد برای اینکه از ابتلا به کرونا جلوگیری کنند از ماسک استفاده نمایند.

ماسک‌ های تنفسی در انواع و اقسام مختلفی تهیه و تولید شده‌ اند که معمول‌ ترین آنها شامل ماسک فیلتر دار، ماسک پزشکی، ماسک سه‌ بعدی، ماسک سه‌ لایه و غیره می‌ باشد که در این مقاله قصد داریم به معرفی و مقایسه مقاومت ماسک‌ های سه‌ لایه با سه‌ بعدی از برند نماد گستر تارویژ بپردازیم:

 

 ماسک سه لایه

 

ماسک سه لایه و ویژگی های آن

در طراحی و ساخت ماسک‌ های سه‌ لایه از الیاف بی‌ بافت با نام انگلیسی استفاده می‌ شود و در واقع جنس لایه‌ های ماسک را تشکیل خواهد داد.

چند ویژگی ماسک سه لایه به شرح زیر است:

         تعبیه ی قطعه ی فلزی که روی بینی قرار می‌ گیرد ضرورت دارد.

         ابعاد ماسک سه لایه‌ بدین شرح می‌ باشد: دارای ۱۷/۵  سانتی‌ متر طول و ۹/۵  سانتی‌ متر عرض می‌ باشد که پس‌ از ایجاد سه پیله است.

         در ترکیب لایه‌ های ماسک از اسپان گرماژ ۲۵ و ملت بلون گرماژ ۱۷ استفاده‌ شده است.

         سربند ها و کش حلقه‌ ای که حداقل میزان طول کش ۱۵ سانتی‌ متر است، به‌ گونه‌ ای که توانایی ایستایی بر روی صورت به شکل ثابت را داشته باشد و به گوش‌ ها هیچ آسیبی نرسد.

         به‌ علت اینکه در روش‌ های صنعتی و نیمه‌ صنعتی دخالت دست در متصل کردن بدنه ی ماسک به کش وجود دارد، فرآیند ضد عفونی کردن ماسک‌ های سه لایه پس‌ از اتمام کار انجام می‌ شود، سپس به بازار محصولات پزشکی وارد می‌ گردند.

         همچنین نماد گستر تارویژ این ماسک های سه لایه را با ارزان ترین قیمت وبا کیفیتی بالا برای شما عزیزان فراهم کرده که میتوانید با مراجعه به لینک زیر تهیه کنید. ngt-medical.com

 

 ماسک‌ های سه‌ بعدی

 

ماسک سه بعدی و ویژگی آن

 ماسک‌ های سه‌ بعدی که به ماسک فیش یا ماسک سه تکه نیز شناخته می‌ شود یکی از بهترین انواع ماسک‌ های موجود می‌ باشد که ویژگی‌ های خاص آن منجر به وجه تمایز با دیگر ماسک ها گردیده‌ است که در اینجا به بیان آنها خواهیم پرداخت:

چند ویژگی ماسک سه بعدی به شرح زیر است:

         در طراحی ماسک سه‌ بعدی ۳ قسمت وجود دارد، یک قسمت روی بینی، یک قسمت روی چانه و قسمت سوم به‌ صورت کامل گونه‌ ها را پوشش خواهد داد که احتمال ورود ویروس را به صفر می‌ رساند، ولی در ماسک‌ های سه‌ لایه به دلیل روزنه‌ ای که دارند ممکن است ویروس از آن رد شود.

         در حال حاضر افراد تمایل دارند تا متناسب با هر رنگ لباس خود از ماسک‌ هایی با رنگ‌ های متنوع استفاده کنند. ویژگی‌ ای که در ماسک‌ های سه‌ بعدی وجود دارد این است که از تنوع رنگی عالی برخوردار است، ولی در ماسک‌ های سه‌ لایه بیشترین رنگ سفید و آبی است.

         ویژگی ممتاز ماسک های سه‌ بعدی، ۴ یا ۵ لایه بودن آن است که نسبت به ماسک سه‌ لایه قوی‌ تر عمل خواهد کرد، به‌ خصوص در برابر ویروس کرونا از افراد به خوبی محافظت می‌ کند.

         برای افراد عینکی استفاده از ماسکی که منجر به ایجاد بخار بر روی شیشه ی عینک نگردد ویژگی بسیار مهمی محسوب می‌ شود، چیزی که در ماسک سه‌ بعدی وجود دارد، برعکس ماسک سه لایه که استفاده از آن به بروز بخار منجر می‌ شود. این اشکال در ماسک سه‌ بعدی نیست و به‌ راحتی می‌ توانید از آن استفاده کنید.

         دوخت التراسونیک در ماسک ‌های سه‌ بعدی استفاده می‌ شود، چرا که دارای لایه‌ های بیشتری است و پرس التراسونیک کمک می‌ کند تا لایه‌ ها و کش ها به‌ خوبی متصل شوند و باز نگردند.

در این مقاله به طور کامل ویژگی های هر ماسک را توضیح و به مقایسه مقاومت ماسک‌ های سه‌ لایه با سه‌ بعدی پرداختیم.

         ماسک سه‌ بعدی به دلیل سه تکه بودن به دهان نمی‌ چسبد و از تعریق جلوگیری می‌ کند و به فرد آزادی عمل بیشتری خواهد داد، اما این ویژگی در ماسک های سه لایه وجود ندارد و کاملاً به دهان می‌ چسبند که گرما و تعریق ایجاد می‌ کنند، ولی ماسک سه‌ بعدی فضای بهتری به مصرف‌ کننده خواهد داد.

 

منبع : ngt-medical نمادگستر تارویژ

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.