تاریخ انتشار : یکشنبه 12 سپتامبر 2021 - 16:16
کد خبر : 44325

ناسا: نمونه سنگ‌های استخراج‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت حاوی آب است

ناسا: نمونه سنگ‌های استخراج‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت حاوی آب است

ناسا: نمونه سنگ‌های استخراج‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت حاوی آب است مریخ نورد استقامت (Perseverance) به‌تازگی اولین نمونه‌های سنگی را از سطح مریخ استخراج کرده است و بررسی‌های اولیه محققان ناسا نشان می‌..

ناسا: نمونه سنگ‌های استخراج‌شده توسط مریخ‌نورد استقامت حاوی آب است

مریخ نورد استقامت (Perseverance) به‌تازگی اولین نمونه‌های سنگی را از سطح مریخ استخراج کرده است و بررسی‌های اولیه محققان ناسا نشان می‌دهد که آب در دهانه Jezero این سیاره، برای مدت‌زمان بسیار طولانی (ده‌ها هزار سال یا میلیون‌ها سال) وجود داشته است. این موضوع حاکی از آن است که آب مریخ به‌اندازه کافی پایدار بوده و می‌توانسته است منشاء حیات میکروسکوپی باشد.

تیم تحقیق ناسا همچنین نمک‌هایی را در سنگ‌های مریخ کشف کرده‌اند که احتمالا بعد از بخار شدن آب سنگ‌ها تشکیل شده‌اند. این نمک نه‌تنها حاوی مقادیری از آب محبوس در خود هستند بلکه ممکن است نشانه‌های از حیات را در خود ذخیره کرده باشند.

مطالب مرتبط:

  • تماشا کنید: حرکت مریخ نورد چینی روی خاک سیاره سرخ

  • مریخ نورد استقامت ناسا برای دومین بار برای نمونه برداری از سیاره سرخ تلاش می‌کند

تاکنون دو نمونه سنگ از سطح مریخ گرفته شده است و هنوز بسیار زود است که بتوان یک تئوری جامع درباره رازهای مریخ ارائه کرد. مریخ‌نورد استقامت همچنین بعد از یک هفته استراحت، توانسته نمونه‌هایی از یک مکان جدید به نام South Séitah جمع‌آوری کند و همانطور که می‌دانید این مریخ‌نورد با استفاده از صفحات خورشیدی کار می‌کند و شارژ این صفحات نیاز به زمان دارند. نمونه‌های جمع‌آوری‌شده از سطح مریخ فعلا به زمین بازگردانده نخواهند شد تا در یک ماموریت دیگر که در آینده انجام خواهد شد به زمین برگردانده شوند.

تا همین حالا، بررسی نمونه‌های استخراج‌شده، شواهد و اطلاعات خوبی از تاریخ مریخ در اختیار دانشمندان قرار داده است. این یافته‌ها نه‌تنها می‌توانند درک ما از این سیاره را دگرگون سازند بلکه می‌توانند افق روشنی پیش‌روی ماموریت‌های آینده ترسیم کنند.

اینستاگرام تکفارس
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن social-media-telegram-techfars.png است

منبع: Engadget

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.