تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 دسامبر 2021 - 8:44
کد خبر : 502251

ناسا: پرتاب دقیق تلکسوپ جیمز وب عمر مفید آن بیش از ۱۰ سال خواهد کرد

ناسا: پرتاب دقیق تلکسوپ جیمز وب عمر مفید آن بیش از ۱۰ سال خواهد کرد

ناسا: پرتاب دقیق تلکسوپ جیمز وب عمر مفید آن بیش از ۱۰ سال خواهد کرد ناسا بعد از سال‌ها تاخیر سرانجام تلکسوپ جیمز وب را به فضا پرتاب کرد و طبق آخرین بررسی‌های انجام‌شده، این تلکسوپ با موفقیت در مدار زم..

ناسا: پرتاب دقیق تلکسوپ جیمز وب عمر مفید آن بیش از ۱۰ سال خواهد کرد

ناسا بعد از سال‌ها تاخیر سرانجام تلکسوپ جیمز وب را به فضا پرتاب کرد و طبق آخرین بررسی‌های انجام‌شده، این تلکسوپ با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

ناسا حالا می‌گوید که پرتاب دقیق راکت آریانا ۵ باعث شد تا نیروی پیشران کمتری در این ماموریت استفاده بشود و از طرفی، انجام یک مانور کوچک بعد از پرتاب، حدود ۴۵ متر بر ساعت به سرعت این راکت افزود که این موضوع باعث صرفه‌حویی در مصرف سوخت آن گردید. حالا همه این موفقیت‌ها باعث شده تا جیمز وب انرژی کافی برای انجام عملیات‌های عملی خود در مدت‌زمانی فراتر از ۱۰ سال داشته باشد.

مطالب مرتبط:

  • ناسا ماموریتی را برای بررسی سیارک عجیب فلزی آغاز می کند

  • ناسا اولین تصاویر از ماموریت دارت را منتشر کرد

ناسا همچنین گفته است که همه کارهای مربوط به کنترل جیمز وب توسط انسان انجام خواهد شد و این به معنای آن است که ماموریت‌های این تلسکوپ ممکن است در طول زمان تغییر بکند. جیمز وب قرار است تا یک ماه دیگر به دومین نقطه لاگرانژی خود برسد و هم‌اکنون دمای گرم‌ترین و سردترین نقطه این تبسکوپ به‌ترتیب ۴۹ و -۲۴۴ درجه فارنهایت است. ضمنا فردا قرار است صفحات خورشیدی بزرگ این تلسکوپ به کار بیفتند.

منبع:‌ Techspot

👍🏻 👎🏻منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.