تاریخ انتشار : یکشنبه 17 ژانویه 2021 - 4:30
کد خبر : 11509

ناسا ۲۰۲۰ را گرم‌ترین سال زمین می‌داند

ناسا ۲۰۲۰ را گرم‌ترین سال زمین می‌داند

ناسا ۲۰۲۰ را گرم‌تری..

ناسا ۲۰۲۰ را گرم‌ترین سال زمین می‌داند

ناسا به‌تازگی نتایج یک تحلیل را منتشر کرده که در آن ۲۰۲۰ را در کنار ۲۰۱۶ گرم‌ترین سال به شمار آورده است. این گزارش خبر از آن می‌دهد که کره زمین در هفت سال گذشته آهسته ولی به‌طور پیوسته گرم‌تر شده است.

گوین اشمیت (Gavin Schmidt) مدیر بخش GISS ناسا می‌گوید که «هفته سال گذشته جزء گرم‌ترین سال‌ها بوده‌ و نشانگر روند نگران‌کننده و بحرانی مداوم هستند. اینکه سالی در گرما یک رکورد باشد یا خیر زیاد مهم نیست، چیزهای مهم روند‌های بلند‌مدت هستند».

با استناد به اطلاعات ناسا، گرمای کلی زمین نسبت به قرن ۱۹ میلادی دو درجه فارنهایت افزایش یافته، آماری هشداردهنده که عامل آن فعالیت‌های انسانی بوده است.

در تحلیل مستقل دیگری که توسط مؤسسه NOAA صورت گرفته است، ۲۰۲۰ را از لحاظ گرم‌ترین سال در رتبه دوم قرار می‌دهد و همچنان ۲۰۱۶ را گرم‌ترین سال می‌داند. دلیل این تفاوت در نتایج تحقیقات ناسا و مؤسسه NOAA احتمالاً به این خاطر است که مؤسسه NOAA به دلیل نداشتن مشاهدات کافی، داده‌های مناطق قطبی را لحاظ نکرده است.

جدای از اینکه نتایج کدام تحقیق می‌تواند درست باشد، نکته مهم روند گرمایی است. پُر واضح است که بشر پا در راه خطرناکی گذاشته و برخی از دانشمندان از بدون بازگشت بودن این مسیر خبر می‌دهند. اگر ما اکنون دست به تغییرات بزرگ نزنیم، اثرات تغییرات آب‌وهوایی بدتر از این خواهد شد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.