تاریخ انتشار : شنبه 2 جولای 2022 - 12:10
کد خبر : 504818

نکاتی که باید در طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت کنید !

نکاتی که باید در طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت کنید !

در طراحی غرفه نمایشگاهی باید نکاتی را رعایت کنید تا غرفه نمایشگاهی شما جذابیت و گیرایی لازم را داشته باشد. غرفه نمایشگاهی باید با کالا و خدمات شما هماهنگی لازم را داشته باشد و موقعیت مکانی آن مناسب باشد. غرفه نمایشگاهی که طراحی می کنید باید پیام شرکت را به بینندگان برساند. اگر غرفه نمایشگاهی شما

در طراحی غرفه نمایشگاهی باید نکاتی را رعایت کنید تا غرفه نمایشگاهی شما جذابیت و گیرایی لازم را داشته باشد. غرفه نمایشگاهی باید با کالا و خدمات شما هماهنگی لازم را داشته باشد و موقعیت مکانی آن مناسب باشد. غرفه نمایشگاهی که طراحی می کنید باید پیام شرکت را به بینندگان برساند. اگر غرفه نمایشگاهی شما به دست افرادی توانمند طراحی شود هویت سازمانی شرکت شما در ذهن مخاطبان ثبت می شود. غرفه نمایشگاهی باید با نوع فعالیت شرکت شما تناسب داشته باشد و میان  اجزای غرفه و طراحی آن باید هماهنگی مناسبی و کاملی باشد. توجه کنید که موقعیت مکانی اهمیت زیادی دارد و باید یک موقعیت جغرافیایی مناسب برای آن در نظر بگیرید. در حین غرفه آرایی باید یک فضا برای انجام مذاکرات با مخاطبان و حضور بازدیدکنندگان در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ و تجهیزات مناسب در طراحی غرفه نمایشی

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی غرفه نمایشگاهی باید به آن توجه کنید، رنگ بندی دکوراسیون است. همان اندازه که به طراحی و سبک غرفه توجه دارید باید به رنگ بندی غرفه هم توجه داشته باشید. یکی از مهمترین فاکتورها در طراحی غرفه انتخاب رنگ مناسب است چرا که رنگ ها تاثیر زیادی در برانگیخته کردن احساسات مخاطبان و جذب آن ها به سمت شما دارند. در واقع اگر در طراحی غرفه رنگ قدرتمند و جذاب به کار ببرید می توانید بازدید کنندگان را به سمت کالا و خدمات خود بکشانید و آن ها را راضی به استفاده از خدمات و کالای خود کنید. در طراحی غرفه باید از رنگ هایی استفاده کنید تا ‌زننده نباشند و احساس بد و دلشوره آور به مخاطب القا نکنند. بلکه رنگ انتخابی شما باید القا کننده آرامش و امنیت به مخاطبان باشد. در طراحی غرفه باید به تجهیزات آن توجه کنید چرا که این تجهیزات با حوزه کاری و نوع فعالیت شما رابطه مستقیمی دارند. می بایستی تجهیزات نمایشگاهی را متناسب با زمینه فعالیت خود انتخاب کنید. برای زیبا سازی غرفه و جلب توجه بازدیدکنندگان باید از تجهیزات نمایشی جانبی و مورد نیاز استفاده کنید.

نکاتی که باید در طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت کنید !

داشتن یک ایده نو و نورپردازی مناسب در غرفه آرایی

داشتن یک ایده نو از مهم ترین فاکتور ها در طراحی غرفه نمایشگاهی است. غرفه های نمایشگاهی پر بازدید در طراحی دکوراسیون خود از ایده نو و خلاقانه استفاده کرده آن که باعث جذب بازدید کنندگان زیادی به این غرفه نمایشگاه شده است. در غرفه آرایی نباید از ایده های تکراری استفاده کنید چرا که ایده های تکراری برای بازدید کنندگان خسته کننده و حوصله سر بر هستند. بنابراین در طراحی غرفه باید ایده نو و خلاقانه داشته باشید و متناسب با آن ایده غرفه را طراحی کنید. قبل از این که باید یک ایده یونیک و نو داشته باشید می بایستی به استانداردهای طراحی غرفه توجه کنید و سعی کنید تا حد امکان استانداردها را در پیش بگیرید تا غرفه ای مناسب و جذابی طراحی کنید. نورپردازی در غرفه آرایی اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌ تواند در بهتر دیده شدن کالاهای شما تاثیر گذار باشد. عدم توجه به نورپردازی غرفه نمایشگاهی باعث دلزده شدن و دور شدن مخاطبان از غرفه شما می شود.

فضای یک غرفه نمایشی مناسب باید چگونه باشد ؟

در طراحی غرفه نمایشگاهی باید فضایی را برای نمایش کالاها در نظر بگیرید تا مراجعه کنندگان بتوانند به راحتی از کالاها و خدمات شما بازدید کنند. همچنین باید یک فضایی به جهت اطلاع رسانی و خدمات و پذیرایی فراهم کنید. یک غرفه نمایشی مناسب دارای فضای نمایش های تصویری و فضای مذاکرات و مشاوره کالاها و خدمات است. برای لوازم اضافی یا کالاهای اضافی شرکت باید یک انبار ایجاد کنید تا لوازم اضافی در انبار جای گیرند و فضای غرفه را اشغال نکنند. همچنین به منظور آموزش استفاده از کالاهای خدمات باید یک فضای آموزش طراحی کنید. می‌ توانید برای نمایش برخی از کالاهای خود از ویترین استفاده کنید و کالاهای خود را درون قفسه و ویترین بگذارید. در طراحی ویترین از رنگ ها و طرح های جذاب استفاده کنید تا نظر مخاطبان را به محصولات خود جذب کنید.

 

آیتم های مهم در طراحی غرفه  

سعی کنید غرفه خود را با تجهیزات و وسایل بلا استفاده پر نکنید چرا که فضای غرفه نباید شلوغ باشد. پر کردن فضای غرفه یک کار تخصصی بوده و باید توسط طراحان با تجربه و با حوصله انجام شود. بنابراین نباید با تجهیزات مختلف و متنوع فضای غرفه را شلوغ و پر کرد. می توانید در طراحی غرفه نمایشگاهی خلاقیت به خرج دهید. سعی کنید سبک غرفه نمایشگاهی را طوری طراحی کنید که با سایر غرفه های دیگر متفاوت و جدید باشد. غرفه نمایشگاهی شما در عین ساده بودن باید مدرن باشد. اصول ساده نگری از مهمترین اصول در طراحی غرفه های نمایشگاهی است به همین خاطر غرفه نمایشگاهی باید ساده و شیک و زیبا باشد تا نگاه مخاطبان را به خود خیره کند و باعث جذب آن ها شود. صدا، رنگ، نور و بو از عناصر مهم در غرفه آرایی هستند که باید به آن ها اهمیت دهید. با استفاده از دستگاه‌ های مختلف بوی مطبوع در غرفه نمایشگاهی پخش کنید تا غرفه شما بوی خوش بگیرد. پخش موسیقی آرام و طنین انداز می تواند ذهن مخاطبان را آرام کند و تاثیرات مثبتی بر روی روح و روان آن ها بگذارد تا آن ها را در جستجوی محتویات غرفه شما تشویق کند. ابعاد غرفه از مهم ترین آیتم در غرفه آرایی است باید به آن توجه کنید چرا که ابعاد مناسب تاثیر زیادی در بهینه سازی فضای غرفه دارد.

نکاتی که باید در طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت کنید !

چگونگی طراحی یک غرفه نمایشگاهی

بهره برداری از عناصر مختلف می‌ تواند سبک غرفه شما را زیبا و منحصر به فرد کند به شرطی که از آن ها به درستی استفاده کنید. غرفه را باید به نحوی آرایش و طراحی کنید تا توجه بازدید کنندگان به محصولات و کالاهای ارائه شده شما معطوف شود. در حقیقت قرار است یرای برای نشان دادن کالا های خود غرفه نمایشگاهی طراحی کنید و تنها باید توجه خود را بر روی نمایش دادن کالا ها بگذارید. در طراحی غرفه نمایشگاهی می بایستی حداقل از هر کالایی که تولید کرده اید یک نمونه در غرفه قرار دهید. سعی کنید از طریق اسلاید و فیلم محصولات خود را به بازدید کنندگان نشان دهید تا آن ها متوجه کیفیت محصولات شما شوند. شرکت غرفه سازی آفنداک قادر متناسب با استاندارد و قوانین غرفه آرایی، غرفه نمایشگاهی شما را طراحی کند.

نکاتی که باید در طراحی غرفه نمایشگاهی رعایت کنید !

گروه معماری آفنداک

شرکت آفنداک در زمینه طراحی غرفه های نمایشگاهی و معماری، اجرای دکوراسیون داخلی فعالیت کرده و کار خود را از سال ۱۳۸۵ آغاز کرده است. شرکت غرفه سازی آفنداک با بهره گیری از دانش علمی و توان های بالای هنری و به کمک مهندسین دانش‌ آموخته توانسته در زمینه طراحی و اجرای غرفه های نمایشگاهی و طراحی دکوراسیون داخلی فعالیت کند و به موفقیت های چشمگیری برسد.  در این راستا با کمک دانش روز دنیا توانسته در پروژه های صنعتی، مسکونی، فرهنگی و تجاری فضای متنوع ارائه دهد. این شرکت با بیش از ۵۰۰ پروژه موفق در کارنامه خود توانسته در این زمینه به موفقیت های زیادی برسد. غرفه آرایی و غرفه سازی، اجاره و فروش سازه های نمایشگاهی و غرفه، ساخت غرفه و اجرای دکوراسیون برنامه ها تلویزیونی و داخلی، بازسازی بناهای فرسوده، برگزارکننده نمایشگاه های صنایع دریایی کیش، نمایشگاه های راهسازی و راهداری شرکت همایشگران سام، نمایشگاه های کشاورزی شیراز و سم شیراز و… از خدمات این شرکت هستند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.