تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 مارس 2022 - 15:12
کد خبر : 502922

همه آن چیزی که باید در مورد فواید مصرف ماهی سالمون بدانید

همه آن چیزی که باید در مورد فواید مصرف ماهی سالمون بدانید

خوراکی ها در دنیای امروز اهمیتی فراتر از تامین انرژی برای بدن انسان را دارند. در واقع بخش بسیار زیادی از سلامت و تناسب اندام به خصوص با وجود کم تحرکی در انسان های امروزی با تغذیه سالم در ارتباط است. ماهی سالمون یکی از انواع گوشت سالم است که مواد مغذی، مواد معدنی و

خوراکی ها در دنیای امروز اهمیتی فراتر از تامین انرژی برای بدن انسان را دارند. در واقع بخش بسیار زیادی از سلامت و تناسب اندام به خصوص با وجود کم تحرکی در انسان های امروزی با تغذیه سالم در ارتباط است. ماهی سالمون یکی از انواع گوشت سالم است که مواد مغذی، مواد معدنی و ویتامین ها را در خود جای داده است و به خصوص مصرف آن برای کسانی که علائم افسردگی دارند و یا از بیماری های قلبی رنج می برند، مصرف آن توصیه می شود. این مقاله به بررسی فواید مصرف ماهی سالمون و سایر انواع گوشت مکمل آن خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

 

چرا باید ماهی سالمون مصرف کنیم؟

ماهی سالمون می تواند یکی از بهترین گزینه ها در رژیم غذایی انسان به شمار رود. این محصول با فوایدی که دارد شناخته می شود و از سوی کارشناسان تغذیه مصرف آن توصیه شده است. در ادامه برخی از مهم ترین فواید این محصول را برای شما بیان خواهیم کرد.

وجود اسیدهای چرب امگا3

سالمون را می توان یک منبع سرشار از اسیدهای چرب امگا3 دانست که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این چربی، برای بدن ضروری بوده و در هر صد گرم از گوشت ماهی سالمون شما می توانید 2.3 گرم اسیدهای چرب امگا3 با زنجیره بلند EPA و DHA را انتظار داشته باشید. این چربی به این دلیل که توسط بدن انسان ساخته نمی شود از موارد ضروری مصرف می باشد. طبق توصیه های سازمان جهانی بهداشت، مصرف روزانه 250 الی 500 میلی گرم از EPA و DHA برای بدن انسان ضروری می باشد. وجود این اسیر چرب باعث می شود که ریسک ابتلا به سرطان کاهش پیدا کند.

پروتئین بالای ماهی سالمون

ماهی سالمون همچنین می تواند پروتئین مورد نیاز بدن انسان را تامین نماید و از این روی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. به خصوص افرادی که قصد کاهش وزن را دارند و در این راه از رژیم های غذایی کم کالری استفاده می کنند، برای جلوگیری از کاهش میزان بافت عضله ای خود می توانند در رژیم غذایی خود ماهی سالمون را قرار دهند. هر صد گرم از این گوشت حاوی 22 الی 25 گرم پروتئین مورد نیاز بدن انسان می باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B9 و B12 به وفور در این ماهی مشاهده می شود و می توانیم با قرار دادن این ماهی در رژیم غذایی میزان بسیار بالایی از این ویتامین ها را تامین کنیم. ترمیم DNA، تامین انرژی مورد نیاز بدن، کاهش التهاب ها و همچنین کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی از مهم ترین دلایلی است که باعث می شود بسیاری از افراد از این ویتامین استفاده داشته باشند.

تامین پتاسیم و سلنیوم بدن انسان

کارشناسان تغذیه و پزشکان تاکید بسیاری بر تامین پتاسیم و سلنیوم برای بدن انسان دارند. ماهی سالمون می تواند منبعی بسیار مناسب برای تامین این دو ماده مغذی برای بدن انسان باشد. در نظر داشته باشید که هر صد گرم از گوشت این ماهی می تواند تا 18 درصد از نیاز روزانه پتاسیم را تامین کند و در کنار آن 59 الی 67 درصد از سلنیوم مورد نیاز روزانه بدن انسان در ماهی سالمون موجود است. همین مسئله باعث می شود که مصرف حداقل دوبار ماهی از نوع سالمون در رژیم غذایی هفتگی بتواند تا میزان بسیار زیادی نیاز انسان را برطرف نماید.

مصرف گوشت ماهی برای کسانی که پتاسیم و سلنیوم کمی در بدن خود دارند، حتی از مصرف قرص ماهی می تواند بهتر باشد. به خصوص افرادی که استخوان های ناسالمی دارند می توانند از این محصول برای بهبود بافت استخوان های خود استفاده کنند. همچنین باید در نظر داشته باشید که پتاسیم به افرادی که بیماری خود ایمنی دارند به شدت توصیه می شود.

چه کسانی باید ماهی سالمون را در رژیم غذایی خود بگنجانند؟

ماهی سالمون برای کسانی که به بیماری های قلبی مبتلا هستند و یا سابقه ارثی این بیماری را دارند به شدت توصیه می شود. همچنین تمامی افرادی که باید کاهش وزن داشته باشند، می توانند از این گوشت برای جلوگیری از تحلیل عضلانی خود استفاده نمایند. وجود التهاب در بدن مانند سرطان و دیابت با مصرف این گوشت کنترل خواهد شد و در نهایت نیز باید گفت که سلامت مغز با مصرف میزان مناسبی از گوشت ماهی سالمون (دوبار در هفته) تضمین خواهد شد.

مواد غذایی مکمل برای ماهی سالمون

ماهی سالمون به تنهایی نمی تواند گوشت مصرفی برای بدن انسان باشد و باید به صورت مکمل استفاده شود. برای مثال می توانیم گوشت قرقاول و گوشت کبک را به عنوان مکمل های مصرفی این محصول در نظر داشته باشیم. در واقع این دو نوع گوشت در کنار گوشت سالمون می توانند جایگزینی بسیار مناسب برای گوشت سفید مصرفی انسان باشند و شما قادر خواهید بود با خیال راحت از این محصول استفاده داشته باشید.

در صورتی که برای بدن خود ارزش قائل هستید، مصرف مواد سالم به شما کمک می کند تا طول عمر بیشتری داشته باشید و در عین حال می توانید سالم تر زندگی کنید. کمتر به پزشک مراجعه کنید و قوای جسمانی خود را برای سنین پیری حفظ نمایید. به این منظور بهتر است که گوشت ماهی سالمون، قرقاول و کبک را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

ماهی سالمون2

نتیجه گیری

برای بدن انسان انواع مختلفی از مواد مغذی امروزه در بازار عرضه می شود و شما قادر خواهید بود از این سری محصولات استفاده کنید. به جای مصرف گوشت های پرورشی که در بازار عرضه می شوند، مصرف ماهی سالمون، گوشت قرقاول و گوشت کبک می تواند ایده ای بسیار مناسب به شمار رود و همواره در دسترس خواهد بود.

ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص گوشت ماهی سالمون در اختیار شما قرار دهیم. باید در نظر داشته باشید که این محصول با بهترین کیفیت تولید شده و می تواند یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شما باشد. برای تهیه این محصول نیز می توانید به صورت اینترنتی از سایت نیلسون اقدام کنید. این مرکز نسبت به عرضه انواع گوشت سالم ماهی سالمون، قرقاول و کبک اقدام کرده و شما می توانید در سراسر کشور با تحویل درب منزل محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.