تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 ژانویه 2021 - 5:01
کد خبر : 14054

ویژگی «Hibernation» اندروید حجم اپلیکیشن‌های غیرقابل‌استفاده را کاهش می‌دهد

ویژگی «Hibernation» اندروید حجم اپلیکیشن‌های غیرقابل‌استفاده را کاهش می‌دهد

ویژگی «Hibernation» ..

ویژگی «Hibernation» اندروید حجم اپلیکیشن‌های غیرقابل‌استفاده را کاهش می‌دهد

تیم توسعه «پروژه منبع باز اندروید» در حال کار روی ویژگی جدیدی با نام « Hibernationیا خواب زمستانی» است که باعث کاهش حافظه اپلیکیشن‌هایی می‌شود که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. این ویژگی هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد، اما ممکن است در اندروید ۱۲ مورد استفاده قرار گیرد (اندروید ۱۲ هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما نسخه Developer Preview سیستم عامل اندروید ۱۱ در فوریه ۲۰۲۰ میلادی عرضه شد، بنابراین احتمالاً فوریه ۲۰۲۱ نیز شاهد انتشار نسخه توسعه‌دهنده اندروید ۱۲ باشیم).

اما ویژگی «Hibernation» یا «خواب زمستانی» چیست؟ اگر کاربری که از یک دستگاه چند کاربره استفاده می‌کند، بخواهد اپلیکیشنی را به خواب زمستانی ببرد، حافظه پنهان اپلیکیشن مرتبط با این کاربر پاک می‌شود و فضای دستگاه کمی خالی می‌شود.

اما پرسش مهم‌تر این است که اگر همه کاربران یک دستگاه اندرویدی، اپلیکیشنی را به حالت خواب زمستانی ببرند، در آن صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خصوصاً که بیشتر دستگاه‌ها فقط توسط یک کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد. متاسفانه تا این لحظه جزئیات زیادی از این قابلیت در دست نداریم بنابراین اصلاً مشخص نیست که سیستم عامل در این شرایط چه کاری انجام خواهد داد.

از نام این ویژگی پیداست که اپلیکیشن انتخاب شده برای همیشه از روی دستگاه کاربر حذف نمی‌شود، و فقط نوعی فشرده‌سازی محتویات آن برنامه (پاکسازی حافظه پنهان) است که باعث می‌شود فضای بیشتری در دسترس کاربران قرار گیرد. در صورتی که کاربر بخواهد اپلیکیشن مدنظر خود را از خواب زمستانی بیدار کند، دیگر شاهد فشرده‌سازی و آزادسازی فضای بیشتر روی دستگاه نخواهیم بود.

نکته مهم: به نظر می‌رسد ویژگی «خواب زمستانی» کاملاً با بی‌ارتباط با عملکرد Hibernation ارائه شده توسط برخی اپلیکیشن‌ها و ماژول‌های Xposed است که همانند وضعیت Doze در اندروید، اجرای اپلیکیشن‌ها را متوقف می‌کنند.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.