ارسال شده توسط: کیان رضایی 29 اردیبهشت 1405 ساعت 10:34
دریافت پیامک سقف مجاز مصرف توسط مشترکان اینترنت پرو، از آغاز جیرهبندی و اعمال محدودیت جدید در ترافیک بینالملل اپراتورها خبر میدهد.
دریافت پیامک سقف مجاز مصرف توسط کاربران سرویس اینترنت پرو، رسما از آغاز سیاست جدید اپراتورها برای جیرهبندی ترافیک بینالملل پرده برداشت. در روزهای گذشته بسیاری از مشترکان این سرویس ویژه اعلام کردهاند که پس از استفاده از سایتها و اپلیکیشنهای خارجی، پیامکی مبنی بر اتمام سهمیه روزانه دریافت کردهاند.
این اقدام به معنای پایان دسترسی آزاد به پلتفرمهای پرطرفداری مانند اینستاگرام و تلگرام در بستههای جدید است.
ایجاد شکاف دیجیتال با اینترنت طبقاتی
اعمال این محدودیتهای سختگیرانه، موج تازهای از انتقادها را در فضای مجازی به همراه داشته است. منتقدان بر این باورند که محدود شدن دسترسی آزاد به اینترنت و عرضه بستههای گرانقیمت تحت عنوان اینترنت پرو، عملاً به شکلگیری اینترنت طبقاتی و تبعیض میان کاربران منجر میشود. این ساختار جدید، دسترسی به شبکه جهانی را به یک کالای لوکس تبدیل میکند که تنها قشر خاصی توان پرداخت هزینههای آن را دارند.
بیشتر بخوانید
- آیا eSIM سرعت اینترنت بیشتری دارد؟
- پایداری و امنیت سرویسهای آنلاین در لبه شبکه
- رئیس شورای اطلاع رسانی دولت: مسیر بهبود دسترسی به اینترنت در دستور کار است
پاسخ مسئولان به محدودیت دسترسی به اینترنت
در مقابل، حامیان این طرح و برخی مسئولان اپراتورها، دلایل متفاوتی را برای این تصمیمات بیان میکنند. آنها مدیریت بهینه ترافیک شبکه، جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی و مسائل امنیتی را علت اصلی اعمال سقف مصرف روزانه میدانند. با این حال، کارشناسان معتقدند این جیرهبندی پنهان، پایداری کسبوکارهای آنلاین را به شدت تهدید خواهد کرد.




ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0