تاریخ انتشار : دوشنبه 18 ژانویه 2021 - 13:00
کد خبر : 13329

پتنت جدید اپل به ویژگی‌های احتمالی سیری در آینده اشاره می‌کند

پتنت جدید اپل به ویژگی‌های احتمالی سیری در آینده اشاره می‌کند

پتنت جدید اپل به ویژ..

پتنت جدید اپل به ویژگی‌های احتمالی سیری در آینده اشاره می‌کند

گزارش‌های جدید مشخص کرده‌اند که اپل در حال تحقیق است که سیری (دستیار صوتی این شرکت) چگونه می‌تواند صداها و موقعیت انتشار آن‌ها را تنها از طریق لرزش (ارتعاش) تشخیص دهد. دو پتنت لو رفته فاش می‌کنند که این شرکت در حال مطالعه روش‌های مختلف است تا محصولاتش افراد را تشخیص دهند یا با آن‌ها تعامل داشته باشند.

یکی از این پتنت‌ها به این اشاره دارند که سیری افراد مشخصی را از طریق صدایشان و دستور‌های مختلف آن‌ها تشخیص دهد. دستگاه مجهز به این فناوری، از میکروفون‌های مرسوم بهره نخواهد گرفت و در واقع حتی نیازی به میکروفون نخواهد داشت. این پروژه اپل در حال حاضر به صورت زیر شناخته می‌شود:

حسگرهای تداخل‌سنجی ترکیبی جهت استفاده در تشخیص ارتعاش یک بنا، سازه یا سطح خارجی دستگاه

با وجود نام طولانی این پروژه، ما در ادامه از SMI که مخفف آن است، استفاده خواهیم کرد.

در حقیقت فناوری SMI در دستگاهی به کار می‌رود که می‌تواند سیگنال ساخته شده توسط بازتاب یا بازگشت از یک منبع به خصوص را تشخیص دهد. اپل در پتنت این پروژه یا به عبارت دیگر فناوری، اشاره کرده است که دستگاه مذکور شامل یک فرایند تشخیص صدای بهبود یافته است که استفاده‌های گسترده‌تری از آن خواهد شد. همچنین در ادامه ذکر شده است که میکروفون‌ها در آینده به عنوان یک سیستم داخلی از اهمیت بیشتری جهت تعامل بهره‌مند خواهند شد.

پتنت اپل
پتنت اپل

در میکروفون‌های معمولی، امواج صدا پس از رسیدن به آن‌ها، در بدنه آن تبدیل به امواجی دیگر می‌شوند. برای ورود و خروج این ارتعاش به میکروفون، یک درگاه جهت ورود هوا در زیرش تعبیه می‌شود. این درگاه به خصوص می‌تواند افزون بر تغییر ظاهر میکروفون، دستگاه را در برابر آب، انسداد و حتی رطوبت‌های اندک آسیب‌پذیر کرده و عواقب بسیاری داشته باشد. از این رو شرکت اپل به دلیل حساسیت‌های موجود استفاده از فناوری SMI را توصیه می‌کند.

این فناوری می‌تواند ارتعاش‌های تولید شده توسط صدا یا حتی ضربه‌های زمینی را حس کند. فناوری مذکور برخلاف میکروفون‌های سنتی مبتنی بر دیافراگم موجود، می‌تواند در محیط‌های بسته نیز عمل کند. پتنت‌های موجود نشان می‌دهند که SMI چگوه می‌تواند در قسمت پشتی اپل واچ مورد استفاده قرار گیرد. دستگاه مجهز به این فناوری می‌تواند برای دریافت یک یا چند مقدار پیکربندی شود. مقادیری که شامل ارتعاش، نور، لمس، نیرو، گرما، حرکت، حرکات‌های حاصل از یک تغییر، داده‌های بایومتریک مربوط به شخص، کیفیت هوا، مجاورت، موقعیت، ارتباط و موارد دیگر می‌شود.

این غول فناوری آمریکایی در ادامه درون پتنت‌های خود توضیح داده است که محصولاتش مانند اپل واچ چگونه موقعیت مکانی اشیا و افراد را پیش‌بینی خواهند کرد. برای مثال پس از احراز هویت یک شخص از روی تن صدا، نمایشگر الکترونیک می‌تواند از حالت نیروی کم یا بدون نیرو به حالت دارای نیرو تغییر وضعیت دهد. بنابراین شما می‌توانید درون اتاق مربوطه قدم بزنید و از ساعت خود درخواست کنید که تلویزیون را روشن کند.

این فناوری در حقیقت همان‌طور که تشریح شد، حتی بدون نیاز به میکروفون‌های معمول عمل خواهد کرد و دستورها را تشخیص خواهد داد. افزون بر این شما می‌توانید انتظار داشته باشید که دستگاه، شناسایی‌تان کند. این دستگاه منحصر به فرد با تشخیص هر فرد می‌تواند به او اجازه دسترسی دهد تا تلویزیون یا موارد دیگر را کنترل کند. اپل در پتنت‌های خود اشاره می‌کند که شاید چند روش را ترکیب کند تا درخواست‌های کاربر را بسنجد؛ یعنی افزون بر روش‌های معمول، شاید در آینده از نحوه ارتعاش صدا بتوان به نوع درخواست پی برد.

0منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.