تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 مارس 2022 - 7:55
کد خبر : 503269

پوشش زنده رویداد Peek Performance اپل [۲۱:۳۰ زنده] + بررسی محصولات احتمالی

پوشش زنده رویداد Peek Performance اپل [۲۱:۳۰ زنده] + بررسی محصولات احتمالی

پوشش زنده رویداد Peek Performance اپل [۲۱:۳۰ زنده] + بررسی محصولات احتمالی اپل چند روز پیش تایید کرد که امروز در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ (۸ مارس ۲۰۲۲) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران رویداد Peek Performance را بر..

پوشش زنده رویداد Peek Performance اپل [۲۱:۳۰ زنده] + بررسی محصولات احتمالی

اپل چند روز پیش تایید کرد که امروز در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ (۸ مارس ۲۰۲۲) ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران رویداد Peek Performance را برگذار خواهد کرد.

بیشترین شایعات و گزارش‌ها طی روزها و ماه‌ها اخیر حاکی از معرفی آیفون SE 3 با پشتیبانی از 5G در این رویداد هستند. برخی از شایعات دیگر نیز این‌طور نشان می‌دهند پردازنده جدید خانواده اپل سیلیکون یعنی M2 همراه با مک بوک ایر جدید هم رونمایی خواهد شد.

مک‌های جدید شامل مک مینی همراه با پردازنده‌های M1 پرو و مکس هم شاید در این رویداد معرفی شوند. بعید نیست که اپل آیمک و مک پروهای خود را هم وارد رویداد کند تا کاربران توجه بیشتری به آن‌ها نشان دهند. با این وجود گزارش‌ها حاکی از آن هستند که احتمال معرفی آن‌ها نه در این رویداد بلکه در رویدادهای ادامه سال میلادی بیشتر است.

پخش زنده رویداد Peek Perfomance اپل

پخش زنده این رویداد در ساعت ۲۱:۳۰ امروز ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ به وقت تهران آغاز می‌شود. شما می‌توانید در این صفحه تکفارس، این رویداد را تماشا کنید. در ادامه ما نگاهی کامل به محصولات احتمالی این رویداد خواهیم داشت.

فهرست مطالب

  1. آيفون SE 3
  2. نسل جدید آیپد ایر
  3. مک بوک ایر M2
  4. مک‌های رومیزی M1
  5. اپل تی‌وی پلاس
  6. One More Thing

آیفون SE 3 با پشتیبانی از 5G

رویداد Peek Performance اپل

انتظار می‌رود که نسل سوم سری جدید آیفون SE که اولین بار در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، به عنوان یکی دیگر از گوشی‌های اقتصادی اپل در این رویداد حاضر شود. اولین گوشی سری SE در سال ۲۰۱۶ عرضه شد و به مدت ۴ سال با زبان طراحی یکسانی روانه بازار می‌شد تا این که اپل در سال ۲۰۲۰ تصمیم به تغییر این رویه گرفت.

به گفته مینگ چی کو (Ming Chi Kuo) تحلیلگر نام‌آشنای محصولات اپل، آیفون SE 3 احتمالاً به پردازنده نسل جدید A15 بایونیک، شبکه 5G، حافظه داخلی پایه ۶۴ گیگابایت و پیکربندی‌های ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت مجهز خواهد بود و با طراحی و رنگ‌های مدل کنونی همین خانواده معرفی خواهد شد.

مدل آخر آیفون SE به لطف پردازنده جدید اپل از قدرت زیادی بهره‌مند بود ولی هرگز از لحاظ عمر باتری نتوانست بدرخشد. از آن‌جایی که اکنون تمام خدمات دهندگان شبکه ایالات متحده به دنبال بازاریابی گوشی‌های 5G با سرویس‌های خودشان هستند و مسلماً این موضوع جای بحث ندارد، انتظار می‌رود که این بار اپل تمرکز بیشتری روی باتری این نسل معطوف کند.

  • رندرهای جدیدی از آیفون SE 3 منتشر شد
  • بررسی آيفون ۱۳ مینی؛ بزرگ مرد کوچک
  • بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل

ظاهر کنونی آیفون SE مبتنی بر طراحی آیفون محسوب می‌شود که خود آن گوشی نیز زبان طراحیش را مدیون آیفون ۶ است. به این ترتیب اگر اپل قصد تغییر زبان طراحی این سری را نداشته باشد، کاربران باید با ظاهری کلنجار بروند که اولین بار در سال ۲۰۱۴ به کار گرفته شد.

به این ترتیب، این احتمال هم وجود دارد که اپل از طراحی آیفون ۱۳ مینی در آیفون SE 3 استفاده کند. طبق گزارش‌ها با توجه به فروش کمتر از انتظار آیفون ۱۲ مینی، شاید آیفون ۱۳ مینی آخرین گوشی کامپکت پرچم‌دار این شرکت باشد و در عوض، سری SE چنین وظیفه‌ای را به عهده بگیرد.

فعلاً هیچ گزارش درباره قیمت این گوشی منتشر نشده اما دور از انتظار است که اپل به قیمتی پایین‌تر از ۳۹۹ دلار رضایت دهد. مودم‌های 5G هنوز گران هستند و به همین نحو چنین قیمتی برای مدل پایه ۶۴ گیگابایتی عادی جلوه می‌کند. باید توجه کنیم اگر زبان طراحی گوشی تغییری نکند، باز هم شاهد تاچ آی‌دی (Touch ID) خواهیم بود که اجازه نمی‌دهد قیمت دستگاه کاهش یابد.

نسل جدید آیپد ایر اپل

رویداد Peek Performance اپل

اپل در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت با الهام از آیپد پرو، طراحی آیپد ایر را هم به‌روز کند. طی این پروسه، حاشیه‌های آیپد ایر نازک‌تر و لبه‌های آن تخت شد.

  • بررسی آیپد مینی ۶ اپل؛ سبک، تازه و کارآمد

علاوه بر این موارد، اپل تصمیم گرفت بالاخره شروع به پشتیبانی از نسل دوم قلم‌های خود، USB-C و یک دکمه پاور ادغام شده با تاچ آی‌دی کند. این طراحی در آیپد مینی سال قبل هم به چشم می‌خورد اما به لطف پشتیبانی از 5G و بهره‌مندی از پردازنده A15 بایونیک، حرف زیادی برای گفتن نیست.

به همین دلیل است که همه انتظار دارند اپل از A15 بایونیک و شبکه 5G در سری جدید آیپد ایر هم استفاده کند و برخی با امیدی بیشتر، منتظر پشتیبانی از فیس آی‌دی (Face ID) هم هستند. طراحی ظاهری احتمالاً همان چیزی خواهد بود که تاکنون دیده‌ایم و تغییرات دیگر، چندان منطقی به نظر نمی‌رسند.

مک بوک ایر جدید با پردازنده M2

رویداد Peek Performance اپل

طراحی کنونی خانواده مک بوک ایر به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد. اپل برای اولین بار تراشه M1 خود را نیز همراه با این سری در سال ۲۰۲۰ روانه بازار کرد. مک بوک ایرهای مجهز به M1 از بهترین لپ تاپ‌های سال ۲۰۲۰ و حتی سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند که با قیمتی مناسب، عملکردی خارق‌العاده را رقم می‌زنند.

  • بررسی مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی (۲۰۲۱)

اما حالا بعد از عرضه مک بوک پروهای نسل جدید که از طراحی تازه بهره‌مند هستند، احتمالاً نوبت صف‌آرایی مک بوک ایرهاست. گمانه‌زنی می‌شود که در این مراسم شاهد نمایشگر، دوربین و همچنین پردازنده‌های نسل جدید اپل در سری بعدی مک بوک ایر باشیم. ناچ؟ این احتمال را هم به لیست خود اضافه کنید.

مک‌های رومیزی با پردازنده M1

آیمک پرو

گزارش‌ها تاکید زیادی داشتند که در اواخر سال گذشته میلادی اپل بالاخره یک مک مینی جدید را معرفی خواهد کرد، اتفاقی که هرگز رخ نداد اما گویا در این رویداد باید منتظر آن باشیم. فعلاً کاربران برای استفاده از قدرت بالای پردازنده‌های M1 پرو و M1 مکس فقط باید به سراغ مک بوک پروها بروند چرا که هیچ مدل دیگری به آن‌ها مجهز نیست. عرضه یک مک مینی جدید می‌تواند این شرایط را تغییر دهد.

طراحی کنونی مک مینی بسیار قدیمی است و به یک دهه پیش باز می‌گردد. در واقع این طراحی زمانی به کار گرفته شد که استیو جابز هنوز زنده بود. این مک مینی‌ها آن زمان با هدف پشتیبانی از درایو نوری طراحی شدند و به همین خاطر، ابعاد بزرگی دارند. بنابراین هیچ شکی نیست که ما دیر یا زود شاید تغییر و تحول بسیاری در این سری خواهیم بود. شاید اپل تصمیم بگیرد دو مدل پرو و استاندارد از این محصول عرضه کند تا کاربران بتوانند از مدل مجهز به پردازنده M2 هم استفاده کنند.

  • بررسی رایانه اپل آیمک ۲۰۲۱؛ محصولی برای همه و هیچ کس
  • تماشا کنید: جعبه گشایی اپل آیمک ۲۰۲۱

سال گذشته طراحی آیمک هم یک بهبود اساسی را دریافت کرد، با این حال سری مجهز به M1 آیمک اکنون صرفاً به یک پیکربندی ۲۴ اینچی خلاصه می‌شود. اصلاً عجیب نیست که در این رویداد پیکربندی‌های بیشتری را از این سری شاهد باشیم. اگر امروز این اتفاق رخ ندهد، احتمالاً در ادامه سال جاری میلادی، رخ خواهد داد. گفتنی است که سری مک پرو هیچ مدلی با پردازنده M1 ندارد؛ از آن‌جایی که گزارش‌های غیررسمی تاکید کرده‌اند که این مدل در دست توسعه است، به نظر نمی‌رسد که در این رویداد بتوانیم شاهدش باشیم.

اپل تی‌وی پلاس

اپل تی وی ۴کی ۲۰۲۱

آخرین رویداد اپل که در ماه مارس برگزار شد، به ماه مارس سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد. در آن رویداد سرویس اپل تی‌وی (TV) پلاس معرفی شد. حالا سه سال بعد دوباره این فرصت مهیاست تا اپل برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌های انحصاری جدید خود را معرفی کند. شاید هم شاهد اشتراک یا زیرسرویس جدیدی باشیم.

One More Thing

اپل

علاقه‌مندان دنیای تکنولوژی، به‌خصوصی طرفداران اپل به خوبی با عبارت One More Thing (یک چیز دیگر) آشنا هستند. این عبارت توسط استیو جابز برای معرفی محصولاتی به کار می‌رفت که هیچ‌کس انتظار آن‌ها را نداشت.

با توجه به واژه Peek که برای نام‌گذاری این عبارت مشخص شده است، برخی رسانه‌ها شروع به گمانه‌زنی معرفی یک محصول غیرمنتظر کرده‌اند. به نقل از آن‌ها، شاید این واژه به عنوان یک محصول واقعیت مجازی/واقعیت افزوده اشاره داشته باشد. چند سال است که گزارش‌ها به طراحی و توسعه یک هدست واقعیت آمیخته توسط این شرکت اشاره می‌کنند.

  • تحلیل ویدیویی هدست واقعیت آمیخته اپل؛ آیا یک انقلاب جدید در راه است؟

البته خوش‌بینانه‌ترین گزارش‌ها هم اشاره کرده‌اند که احتمالاً تا پیش از سال ۲۰۲۳، شاهد این هدست نخواهیم بود. شاید اپل بخواهد همه را غافل‌گیر کند. البته اپل کار (Apple Car) هم یکی دیگر از شایعات داغ مربوط به این شرکت است اما شما منتظر آن نباشید! ظاهراً فاصله بسیار زیادی تا عرضه احتمالی خودروی اپل داریم.

انتشار به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 15.4 هم چندان دور از انتظار نیست. شاید این به‌روزرسانی در نهایت اجازه دهد کاربران هنگامی که ماسک بر صورت دارند، بتوانند قفل آیفون خود را باز کنند. احتمال اضافه شدن پشتیبانی یونیورسال کنترل (Universal Control) بین آیپد و مک هم اخیراً قوت گرفته است.

منبع: The Vergeمنبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.