تاریخ انتشار : سه‌شنبه 27 فوریه 2024 - 18:00
کد خبر : 507114
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چرا بلیط اتوبوس نیست؟ وقتی بلیط نیست چه کنیم؟ بسته هستند

چرا بلیط اتوبوس نیست؟ وقتی بلیط نیست چه کنیم؟

چرا بلیط اتوبوس نیست؟ وقتی بلیط نیست چه کنیم؟

اگر برای تهیه بلیط اتوبوس به سایت ‌های فروش بلیط سر بزنید؛ اغلب با عبارت تکمیل ظرفیت مواجه می‌شوید. این مسئله که ابتدا در مورد بلیط هواپیما مطرح می‌شد؛ حتی در مورد بلیط اتوبوس نیز مشکل ساز شده است.

 

چرا بلیط اتوبوس نیست؟

 

اتوبوس یکی از مقرون به صرفه‌ترین وسایل نقلیه عمومی برای سفرهای بین شهری محسوب می‌شود. وجود اتوبوس‌های vip که از لحاظ راحتی، امنیت و امکانات زیاد، برای سفرهای طولانی نیز یک گزینه خوب شناخته می‌شوند؛ باعث شده است تا گردشگران بیش از پیش مشتاق سفر با اتوبوس باشند. اما مدتی است که مسافران از کمبود بلیط اتوبوس شکایت دارند و سوالی که برای گردشگران پیش آمده است این است که چرا بلیط اتوبوس نیست؟ از این رو در ادامه قصد داریم دلایل کمبود بلیط اتوبوس را بررسی کنیم.

 

چرا بلیط اتوبوس کمیاب شده است؟

 

اگر برای تهیه بلیط اتوبوس به سایت ‌های فروش بلیط سر بزنید؛ اغلب با عبارت تکمیل ظرفیت مواجه می‌شوید. این مسئله که ابتدا در مورد بلیط هواپیما مطرح می‌شد؛ حتی در مورد بلیط اتوبوس نیز مشکل ساز شده است و بسیاری از مسافران به سختی قادر به خرید بلیط هستند. در ادامه درباره برخی دلایل مربوط به کمبود اتوبوس صحبت کرده‌ایم.

 

نارضایتی شرکت‌های اتوبوسرانی از قیمت بلیط اتوبوس

شرکت‌های اتوبوسرانی و رانندگان اتوبوس، قیمت پایین بلیط اتوبوس را دلیل اصلی کمبود بلیط اتوبوس عنوان کرده‌اند. پیش از این درخواست‌هایی مبنی بر افزایش صد درصدی قیمت بلیط اتوبوس از سوی صنف و همچنین درخواست افزایش 60 درصدی قیمت بلیط اتوبوس از طرف توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای، مطرح شده بود. اما سازمان حمایت از مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار فقط با 29 درصد افزایش قیمت بلیط اتوبوس موافقت کرد.

اما فعالان و شاغلان در این حوزه گفته‌اند که 25 درصد از این افزایش قیمت در سال 1401اعمال شده بود و تنها مجوز افزایش قیمت 4 درصدی صادر شده است.

این افزایش قیمت باعث نارضایتی و مخالفت مدیران شرکت‌های مسافربری و و تشکل‌ها شده و اکثریت آنها اعلام کرده‌اند که خواهان افزایش 4 درصدی قیمت بلیط اتوبوس نبوده و از اعمال آن نیز خودداری کرده‌اند.

 

 

کمتر شدن تعداد ناوگان اتوبوس

به باور برخی شرکت‌های مسافربری و رانندگان، با وجود افزایش شدید قیمت قطعات، لاستیک و اتوبوس، نرخ های فعلی چندان برای آنها سودی ندارد که به شبکه حمل و نقل جاده‌ای کشور بپیوندند. بنا بر آمارها، تا دو سال پیش 15000 دستگاه اتوبوس در سراسر کشور مشغول جابجایی مسافران بوده که حالا این تعداد به 6 هزار و پونصد دستگاه رسیده است. سخنگوی شرکت‌های مسافربری کشور درباره این مسئله اینگونه اظهار نظر کرده‌اند که اتوبوس‌های جداشده از سیستم شرکت‌ها جذب برخی کارخانجات و ادارات شده اند. به همین خاطر در مسیر های مختلف کمبود اتوبوس داریم.

 

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس، چاره کار است!

 

برای اینکه مشکلی در خرید بلیط اتوبوس نداشته باشید و به موقع بتوانید سفر کنید؛ بهتر است خرید بلیط را به روزهای نزدیک سفر موکول نکنید. اگر تاریخ سفر مشخصی دارید و برنامه‌ریزی سفر خود را انجام داده‌اید؛ بهتر است یک تا دو هفته قبل از سفر، بلیط خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت های معتبر فروش بلیط خریداری کنید تا با خیال آسوده سفر کنید. قاصدک 24 همچنین پشتیبانی 24 ساعته و استرداد آنلاین بلیط را نیز در میان خدمات خود دارد.

 

 

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم برخی از دلایل کمبود بلیط اتوبوس را بررسی کنیم. اگر شما هم قصد دارید به وسیله اتوبوس سفر کنید؛ می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس از سامانه‌های گردشگری معتبر نظیر قاصدک 24؛ از پشتیبانی 24 ساعته آن نیز برخوردار شوید. قاصدک 24 همچنین تمامی خدمات سفر نظیر رزرو هتل، فروش بلیط، بیمه مسافرتی، خدمات ویزا و… را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد.

 

سوالات متداول

 

  1. چرا بلیط اتوبوس کم است؟ عدم افزایش قیمت بلیط اتوبوس و نارضایتی شرکت‌های اتوبوسرانی و کمبود تعداد اتوبوس‌ها در ناوگان مسافربری از مهم‌ترین دلایل کمبود بلیط اتوبوس است.
  2. بهترین زمان خرید بلیط اتوبوس کدام است؟ اگر برای سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اید؛ بهتر است بلیط خود را از یک یا دو هفته قبل از سفر از سایت‌های معتبر خرید بلیط نظیر قاصدک 24 رزرو کنید تا با تکمیل ظرفیت مواجه نشوید.
  3. برای سفر با اتوبوس چند دقیقه قبل در ترمینال حاضر شویم؟ اگر با محیط ترمینال شهر موردنظر خود آشنا هستید؛ دقیقه کافی است. در غیر اینصورت بهتر است 40 دقیقه قبل از حرکت اتوبوس در پایانه حاضر شوید.
  4. برای خرید بلیط اتوبوس چه مدارکی لازم است؟ کارت شناسایی معتبر مانند کارت ملی و شناسنامه، شماره تلفن و کارت بانکی عضو شتاب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.