تاریخ انتشار : شنبه 26 مارس 2022 - 11:41
کد خبر : 504267

چگونه تور کیش را به تجربه ای عالی تبدیل کنیم؟

چگونه تور کیش را به تجربه ای عالی تبدیل کنیم؟

سفر به جزیره زیبای کیش در خلیج فارس همیشه جزء محبوب ترین تجربه های مسافران است.  این جزیره با وجود ظرفیت بالا برای جذب گردشگر توانسته به یکی از مقاصد برتر توریستی در آسیا تبدیل شود و در سال های اخیر، با توجه به محدود شدن سفرهای خارجی بیشتر مورد توجه مسافران ایرانی قرار گیرد.

سفر به جزیره زیبای کیش در خلیج فارس همیشه جزء محبوب ترین تجربه های مسافران است.  این جزیره با وجود ظرفیت بالا برای جذب گردشگر توانسته به یکی از مقاصد برتر توریستی در آسیا تبدیل شود و در سال های اخیر، با توجه به محدود شدن سفرهای خارجی بیشتر مورد توجه مسافران ایرانی قرار گیرد. در حال حاضر رزرو آنلاین تور کیش در صدر فعالیت های آژانس های مسافرتی و سایت های گردشگری قرار دارد.
سفر به این جزیره می تواند با رعایت نکته هایی خاص به یک تجربه عالی مسافرتی تبدیل شود. در یادداشت پیش رو این نکته ها را با شما در میان خواهیم گذاشت.  پیش از هر سخنی،  بهتر است با جزیره مرجانی کیش بیشتر آشنا شویم.

از کیش بیشتر بدانیم

جزیره زیبای کیش یکی از 21 جزیره قرار گرفته در خلیج فارس است که در سال 1349 و در پی بازدید گروهی از کارشناسان آمریکایی و ایرانی به عنوان یک مرکز بین المللی توریستی انتخاب شد و از همان زمان تلاش برای توسعه زیرساخت های گردشگری در آن شروع گشت. در سال 1361 کیش به عنوان منطقه آزاد اقتصادی شناخته شد و اکنون اقتصاد آن بر دو پایه گردشگری و تجارت استوار است. جالب است بدانید که کیش و چابهار تنها اعضای کشور ایران در سازمان مناطق آزاد جهان هستند.

چرا تور کیش برای مسافران جذاب است؟

سفر به طور کلی جذاب است،  اما گاهی مقصدی خاص آن را جذاب تر می کند.  کیش از جمله برترین مقاصد توریستی ایران است که سفر به آن به شدت جذاب و دوست داشتنی است. دلیل این جذابیت بیش از همه در تنوع فرصت های موجود در این منطقه است. تفریح، خرید، بازدید از مکان های دیدنی و گشت و گذار در بناهای تاریخی مهم ترین جاذبه های این جزیره هستند که خود به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. در پاسخ به سوال مطرح شده می توان گفت:

چون مکانی برای تجربه خاص ترین تفریحات دریایی است.

چگونه تور کیش را به تجربه ای عالی تبدیل کنیم؟2

تفریح در کیش به صورت کلی به دو دسته تقسیم می شود: تفریحات دریایی و تفریحات غیر دریایی. این دو دسته کلی را نیز می توان به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد. در واقع هر فردی با هر سلیقه و روحیه ای می تواند از تفریحات مهیج این جزیره بهره مند شود.

آب های خلیج پارس به طرز وسوسه انگیزی مسافران را به سمت انواع بازی های آبی چون پاراسل، غواصی، کشتی آکواریوم، کریزی بوت، فلای بورد و اسکوتر زیر دریایی می کشانند. مسافرانی که تمایلی به انجام این گونه تفریحات ندارند، می توانند از دیگر تفریحات جزیره چون تور صحرا، شتر سواری، بانجی جامپینگ، آفرود سواری، اتاق فرار و قلعه وحشت لذت ببرند.

چون یک مقصد عالی برای خریدهای لوکس با قیمت مناسب است.

کیش یک منطقه آزاد اقتصادی است و قوانین واردات در آن سهل گیرانه تر تنظیم شده. این امر سبب ورود انواع کالاهای برند در این جزیره گردیده که با قیمتی مناسب به فروش می رسند. بسیاری از مسافران کیش پررنگ ترین انگیزه خود را برای رزرو تور کیش خرید عنوان می کنند و معتقدند در کیش خریدهای ارزانی را به نسبت شهرهای خود تجربه کرده اند. از سویی دیگر رونق تجارت سبب شده بسیاری از افراد جویای کار به سمت این جزیره روانه شوند.

چون صاحب جذاب ترین مناطق طبیعی و تاریخی است.

کیش جزیره ای زیباست که انواع مناظر جذاب و دیدنی از کوه و دریا و ساحل را در خود جای داده است. قدمت بالای این منطقه نیز سبب وجود انواع بناهای تاریخی در آن شده. اکنون با ورود به کیش می توانید از مکان های بسیاری در دسته طبیعی و تاریخی دیدن نمایید و سفر خود را با خاطرات خوبی همراه سازید. مجموعه درخت سبز، دلفیناریوم، باغ پرندگان، جزیره هندورابی، شهر زیر زمینی کاریز کیش و شهر باستانی حریره معروف ترین مکان های دیدنی در این جزیره هستند.

قیمت تور کیش چگونه تعیین می شود؟

قیمت تور کیش به هیچ وجه ثابت نیست. چرا که فاکتورهای دخیل در آن کیفیت های متفاوتی دارند. به طور مثال قیمت تور کیش از تهران در یک هتل پنج ستاره هزینه ای چند برابر رزرو تور در هتلی یک ستاره دارد. از مهم ترین عواملی که در هزینه تور مؤثر هستند می توان به زمان سفر، کیفیت اقامتگاه، شیوه سفر و خدمات تور اشاره کرد. در ادامه هر کدام از این فاکتورها را به طور جداگانه بررسی می کنیم.

با توجه به کیفیت اقامتگاه

چگونه تور کیش را به تجربه ای عالی تبدیل کنیم؟3

هتل های کیش بسیار متنوع هستند و از مهمانسرا تا هتل های پنج ستاره را در بر می گیرند. شما می توانید تور خود را در اقامتگاه های مختلفی که از نظر قیمت با هم متفاوتند رزرو کنید و به نسبت کیفیت هتل برای خرید تور هزینه نمایید. در حال حاضر تور کیش با توجه به کیفیت اقامتگاه در سه دسته تور لوکس، تور اقتصادی و تور ارزان قیمت قابل رزرو است.

با توجه به شیوه سفر

هواپیما؟ قطار؟یا اتوبوس؟ هر کدام از این گزینه ها قیمت تور شما را متفاوت می کند. تورهای هوایی کیش به طور مستقیم به فرودگاه جزیره می رسند، اما تورهای زمینی غیر مستقیم هستند. یعنی شما باید بلیط خود را برای بندر عباس بخرید و از آنجا در طی یک سفر دریایی وارد جزیره شوید. شما بسته به مبدأ خود می توانید هر کدام از این شیوه ها را انتخاب کنید. سفرهای هوایی سریع و راحت و سفرهای زمینی پر ماجرا اما در برخی مواقع خسته کننده هستند. شیوه سفر را با توجه به روحیه، مبدأ و بودجه خود انتخاب نمایید.

با توجه به زمان خرید تور

زمان سفر از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت تور است. کیش در ایام نوروز و زمستان به سبب تعطیلات عید و آب و هوای مطبوع پر مسافر است. بنابراین قیمت تورها در این زمان افزایش می یابد. برای رزرو تور کیش به صورت ارزان می توانید در ماه تابستان که جزیره با گرمایی طاقت فرسا روبروست اقدام نمایید.در این صورت فرصت کیش گردی شما شب خواهد بود. یکی از جذاب ترین برنامه های شبانه در کیش جنگ های شبانه هستند.

با توجه به خدمات تور

خدمات تور کیش در اغلب موارد شامل رزرو هتل و رزرو بلیط رفت و برگشت می شود. اما در برخی موارد خدماتی مانند ترنسفر رفت و برگشت و همچنین بلیط تفریحات نیز به آن اضافه می شود و در نتیجه قیمت تور افزایش پیدا می کند. بنابراین قیمت تور متناسب با خدمات قابل ارائه در آن تنظیم شده است.

تورهای کیش از کدام شهرهای ایران برگزار می شوند؟

تمام شهرهای بزرگ ایران و اغلب شهرهای کوچک جزء مبادی تور کیش هستند. البته اگر در شهری زندگی می کنید که تور کیش در آن برگزار نمی شود، می توانید تور خود را از نزدیک ترین شهر رزرو کنید. تهران یکی از مهم ترین مبادی تور کیش است که اهالی شهرهای مختلف کشور سفر خود را از آنجا شروع می کنند. اهالی شهرهای شمالی ایران می توانند رزرو تور کیش از ساری را به صورت مداوم در دسترس خود داشته باشند.

چگونه تور کیش را به یک سفر عالی تبدیل کنیم؟

کیش یک مقصد فوق العاده جذاب است. به شرط آنکه بدانید چطور از فرصت های موجود در آن استفاده نمایید. شما می توانید با استفاده از تجربه مسافران حرفه ای سفر لذت بخش تری را نصیب خود نمایید. مسافران با تجربه به شما پیشنهاد می کنند که:

  • سفر خود را با برنامه ریزی دقیق شروع کنید!
  • در انتخاب هتل علاوه بر قیمت، به موقعیت مکانی آن نیز توجه داشته باشید!
  • حتماً تفریحات دریایی کیش را امتحان کنید!
  • خرید خود را با مقایسه قیمت ها در بازارهای مختلف و همچنین بازارهای شهر خود انجام دهید!
  • هنگام رزرو تور به خدمات آن توجه داشته باشید!

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.