تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آوریل 2024 - 16:00
کد خبر : 507244
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم? بسته هستند

چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم?

چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم?

برس ‌ها و شانه ‌های کثیف و پر از موهای جدا شده می ‌توانند برای هر فردی ناخوشایند باشند. وقتی از حمام بیرون می ‌آییم و موهایمان تمیز است، برس ‌کردن آن ‌ها با یک برس کثیف و پر از مو، حس بدی را منتقل خواهد کرد. در انواع شانه ها، گیر کردن موهای جدا شده ناشی از شانه کردن، امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اما سوالی که به وجود می آید، این است که چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم؟ روش های مختلفی برای این کار وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

برس ‌ها و شانه ‌های کثیف و پر از موهای جدا شده می ‌توانند برای هر فردی ناخوشایند باشند. وقتی از حمام بیرون می ‌آییم و موهایمان تمیز است، برس ‌کردن آن ‌ها با یک برس کثیف و پر از مو، حس بدی را منتقل خواهد کرد. در انواع شانه ها، گیر کردن موهای جدا شده ناشی از شانه کردن، امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است. اما سوالی که به وجود می آید، این است که چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم؟ روش های مختلفی برای این کار وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم

آشنایی با انواع شانه مو

قبل از هر چیزی، آشنایی با انواع شانه مو و خصوصیات آن ها در هنگام شانه کردن ضروری است؛ زیرا تمیز کردن شانه از مو، بستگی به نوع شانه و ویژگی های آن داردو برخی از مهمترین انواع شانه های پرکاربرد بازار، عبارتند از:

شانه های پلاستیکی

شانه ‌های پلاستیکی ممکن است الکتریسته ساکن را ایجاد کنند و باعث خشک شدن و وز کردن موها شوند. برخی افراد ترجیح می ‌دهند که از این نوع شانه ‌ها استفاده نکنند. در صورتی که شما هم این مشکل را تجربه می ‌کنید، می ‌توانید به جای شانه ‌های پلاستیکی، از شانه‌ های ساخته شده از مواد دیگر مانند چوب یا فلز استفاده کنید. این نوع شانه‌ ها کمتر به موها الکتریسته منتقل می ‌کنند و ممکن است بهترین نتیجه را در برس موها به ارمغان آورند. همچنین، مراقبت منظم از موها و استفاده از محصولات مرطوب ‌کننده می ‌تواند در کاهش الکتریسته و خشکی موها موثر باشند.

شانه یا برس چوبی

شانه ها و برس ‌های چوبی به خاطر خواص منحصر به فردی که دارند، می‌ توانند انتخاب بسیار خوبی برای حفظ سلامت و زیبایی موها باشند. این شانه ها باعث انتقال چربی طبیعی موها از ریشه به ساقه می ‌شوند که نتیجه آن، نرمی و لطافت موها است. همچنین، این نوع شانه‌ ها و برس ‌ها با فشار و ماساژ دادن به پوست سر، گردش خون را افزایش می ‌دهند که به نوبه خود می ‌تواند رشد سریع ‌تر موها را تحریک کند.

با توجه به مزایایی که انواع شانه‌ چوبی دارند، می ‌توانند گزینه‌ های مناسبی برای همه افراد باشند. اگر به دنبال حفظ سلامت و زیبایی موهای خود هستید، شانه چوبی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

برس های گرد

این نوع برس‌ ها برای سشوار کشیدن، فر کردن و مدل دادن موها بسیار مناسب هستند. دندانه‌ های موجود در اطراف برس به موها کمک می ‌کنند تا به راحتی از ریشه تا سر مو کشیده شوند و در عین حال حجم و حالت دلخواه به موها ببخشند. برس ‌های حلقوی معمولا در اندازه ‌های مختلفی در دسترس هستند.

چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم

برس های پارویی

برس‌ های پارویی برای موهای ضخیم و بلند که به طور مداوم گره می ‌خورند و وز می ‌شوند، بسیار مناسب هستند. این برس ‌ها دارای طراحی بزرگ، تخت و مسطح هستند و بدنه ‌ای پهن دارند. با استفاده از برس پارویی، می ‌توانید گره‌ های موهای خود را آرام و به طور کامل باز کنید؛ به طوری که ساقه موها کمتر شکسته شده و وز نشوند. این نوع برس ها در انواع چوبی و متنوعی وجود دارند.

 

روش تمیز کردن برس از مو به صورت ساده و سریع

برای جدا کردن مو از شانه در ساده ترین روش، نیاز به وسایلی از قبیل مسواک، خلال دندان، کاسه بزرگ، شامپو یا محلول شوینده، حوله تمیز، یک عدد قیچی و سشوار دارید. در ابتدا به آرامی و با کمک انگشتان دست خود، موهای قرار گرفته در شانه را جدا کنید. اگر به طور کامل موفق به انجام این کار نشدید، می توانید از یک خلال دندان یا گیره مو استفاده کنید.

در مرحله بعد، محلول شوینده را آماده کنید. کاسه بزرگی را پر از آب کرده و مقداری شامپو یا محلول شوینده مورد نظر خود را در آن بریزید و به آرامی هم بزنید. برای پاک کردن موها از روی شانه، باید آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه در این محلول قرار دهید. برای تمیز شدن کامل شانه، دندانه های آن را با مسواک پاک کنید. سپس شانه را به مدت یک شب در محیطی قرار دهید که کاملا خشک شود. در صورتی که بخواهید بلافاصله از شانه استفاده کنید، می توانید به کمک یک سشوار، آن را به سرعت خشک نمایید.

 

روش تمیز کردن برس مو به صورت عمیق

برای پاک کردن شانه به کمک این روش، باید از الکل، سرکه سیب یا سرکه سفید استفاده کنید. استفاده از الکل یا سرکه سیب برای تمیز کردن برس‌ می‌ تواند موثر باشد. الکل و سرکه سیب هر دو می توانند به عنوان مواد ضدعفونی کننده و تمیز کننده استفاده شوند. الکل به خوبی باقیمانده‌ های چرب و مواد دیگر روی برس را تمیز می ‌کند؛ در حالی که سرکه سیب ممکن است به طور طبیعی عملکرد ضد قارچ و ضد باکتریالی داشته باشد.

برای استفاد از این روش، می توانید برس را در یک کاسه بزرگ حاوی الکل (مثلا الکل ایزوپروپیلی) بگذارید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن بماند. سپس برس را خارج کنید و آن را با آب شستشو دهید و به خوبی بخش ‌های باقیمانده را جدا کنید. قبل از استفاده مجدد، اجازه دهید که برس به طور کامل خشک شود.

در مورد سرکه سیب، می توانید برس را در محلولی از آب و سرکه سفید (با نسبت یکسان) قرار دهید و به مدت 15 تا 20 دقیقه در آن نگه دارید. سپس برس را خارج کرده و با آب شستشو دهید تا بقایای موها از روی برس جدا شوند.

چگونه مو ها را از شانه جدا کنیم

روش های طبیعی برای تمیز کردن شانه مو

قرار دادن برس مو یا شانه در یک کاسه بزرگ حاوی آب گرم، می ‌تواند برای پاک کردن آن موثر باشد. آب گرم با کمک نرم کننده ‌های طبیعی موجود در آب و همچنین اثر حرارت، به جدا شدن موهای موجود در برس یا شانه کمک می کند.

برای جلوگیری از آسیب دیدن شانه، باید اطمینان حاصل کنید که آبی که استفاده می ‌کنید نه بسیار گرم و نه بسیار جوشان است. آب جوشان باعث تغییر شکل شانه می شود. در این مورد، استفاده از شانه های چوبی بهترین گزینه خواهد بود. دکتر مورنینگ یکی از تولید کننده های انواع شانه های چوبی است که محصولاتی متنوع و باکیفیت را عرضه می کند. با مراجعه به این سایت، می توانید از خرید محصولی باکیفیت و روش های نگهداری شانه چوبی بهره مند شوید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.