تاریخ انتشار : شنبه 1 جولای 2023 - 12:36
کد خبر : 506532
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی بسته هستند

چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی

چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی

چاپ مقاله علمی پژوهشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که این مقالات از معتبرترین مقالات موجود در دنیا می باشند. چاپ این مقالات برای دانشجویان، محققان و نویسندگان امتیاز بسیار ویژه ای دارد و برخی از دانشجویان و حتی اساتید با چاپ این دسته از مقالات، ارتقای علمی پیدا می کنند. دانشجویانی

چاپ مقاله علمی پژوهشی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که این مقالات از معتبرترین مقالات موجود در دنیا می باشند. چاپ این مقالات برای دانشجویان، محققان و نویسندگان امتیاز بسیار ویژه ای دارد و برخی از دانشجویان و حتی اساتید با چاپ این دسته از مقالات، ارتقای علمی پیدا می کنند. دانشجویانی که مقاله علمی پژوهشی خود را در یکی از ژورنال های معتبر به چاپ برسانند می توانند از دانشگاه های معتبر دنیا اپلای دریافت کنند. در این نوع از مقاله ها نوآوری بسیار مشهود می باشد و هدف اصلی آن ها ایجاد استدلال درباره موضوع جدید و ترویج آنها، می باشد. در ادامه این مقاله شما را با مفهوم مقاله علمی پژوهشی و چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی بیشتر آشنا کنیم.

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

به مقاله ای که تحقیقات بدیع و تازه ای را در حوزه های مختلف آغاز کرده باشد مقاله علمی پژوهشی می گویند.  به گونه ای که پیش از ارائه این مقاله، هیچ پژوهشی در هیچ مقاله ای دیده نشده باشد، به عبارت بسیار ساده تر مقاله شما دارای نوآوری باشد. در این مقالات داده ها توسط نویسنده یا محقق به دست آمده و درباره آنها اطلاعات جامعی جمع آوری شده است. تفسیر و تجزیه و تحلیل این داده ها از اهداف اصلی مقاله می باشد و از اطلاعات کسب شده در مقالات پیشین، استفاده زیادی نخواهد شد.

 

نگارش این مقالات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که اساس و بنیان کار را ارائه می دهد. این مقالات بر خلاف مقالات علمی ترویجی که به دنبال نتیجه گیری ایده های دیگران است، در پی ایجاد و راه اندازی موضوع تازه ای می باشد. این مقالات بر اساس پروژه پژوهشی و یا آزمایشگاهی می باشد و محقق به دنبال پاسخ یک سوال علمی می باشد. پژوهشگر نتایج خود را به صورت تئوری یا آزمایشگاهی مورد تفسیر قرار می دهد.

مزایای مقالات علمی پژوهشی

همانطور که قبلا گفته شد چاپ مقالات علمی و پژوهشی برای محققان و دانشجویان دارای مزیت های می باشد. اساتید با استفاده از این مقالات و چاپ آنها در ژورنال های معتبر دنیا می توانند ارتقا شغلی دریافت کنند و حقوق و مزایای خود را، افزایش دهند. همچنین آنها پس از چاپ مقالات به عنوان متخصص و صاحب نظر شناخته می شوند. علاوه بر ارتقا رتبه علمی آنها می توانند پروژه های تحقیقاتی را با درآمد بالاتر انجام دهند. دانشجویان با چاپ این نوع از مقالات می توانند در دفاع مقطع ارشد و دکتری از امتیازاتی برخوردار شوند. با استفاده از چاپ مقالات علمی و پژوهشی در آزمون ها و مصاحبه های استخدامی نیز از برتری هایی نسبت به سایرین برخوردار خواهید بود. دانشجویان پس از چاپ مقاله خود می توانند عضو بنیاد نخبگان شوند.

نحوه نگارش

نگارش مقالات علمی پژوهشی از قواعد خاصی پیروی می کند و شامل 8 بخش اصلی می باشد. در ابتدا عنوان مقاله نوشته می شود که نقش اصلی در پذیرش و یا حتی ریجکت مقاله دارد. با استفاده از عنوانی خاص تبحر محقق در زمینه موضوع انتخابی مشخص خواهد شد. تعداد کلمات عنوان مقاله بین 8 الی 25 کلمه می باشد و در ایده آل ترین حالت 8 الی 12 کلمه می باشد. عنوان مقاله باید روشن و بدون ابهام باشد و در برگیرنده اندیشه اصلی مقاله باشد. پس از عنوان مقاله نام نویسندگان مقاله نوشته می شود و نویسنده مسئول با درج ستاره در بالای نام خانوادگی خود را معرفی می کند. وابستگی علمی و سازمانی هر نویسنده نیز در زیر اسامی نویسندگان نوشته شود. مرحله بعدی چکیده مطالب می باشد که خلاصه ای مقاله در 150 الی 250 کلمه می باشد.

چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی

 

چاپ مقاله

 

 

مقدمه بخش بعدی مقالات می باشد که در آن اهداف اصلی و کلی مقاله تبیین می شود. در مقدمه موظف هستید تا از کلیات به جزئیات رسیده و موضوع را به صورت تخصصی نقد و بررسی کنید. مقدمه باید با ادبیات روان و ساده نوشته شده باشد و داوران را ترغیب به مطالعه و بررسی نماید. روش کار در مقالات گزینه ای است که داوران و سر دبیران بر روی آن، دقت زیادی می کنند چرا که اشتباه در روش کار تقریبا غیر قابل جبران می باشد. در بخش نتایج باید موضوع بررسی شده را به نتایج منطقی و قابل قبولی برسانید. در قسمت بحث و نتیجه گیری تفسیر ها، پیامد ها، محدودیت ها و توصیه ها بررسی می شوند. در قسمت پایانی نیز منابعی که در آن پژوهش مورد استفاده قرار گرفته به صورت کامل آورده می شود.

چاپ مقاله علمی پژوهشی چقدر زمان خواهد برد؟

روند داوری جهت فرآیند چاپ مقالات در برخی از ژورنال ها بسیار سریع و در برخی از آنها طولانی می باشد. این مدت زمان از یک هفته تا یکسال متغیر می باشد تا نتیجه ای مشخص را به شما اعلام کنند. در این میان موضوع مقاله در تسریع روند بررسی اهمیت بسزایی دارد. اگر شخص نویسنده نیز از رتبه علمی بالایی برخوردار باشد و مقاله ای را ارائه دهد نیز در مدت زمان کمتری به مقاله وی رسیدگی می کنند. جهت چاپ مقاله نیز زمان داوری و پذیرش مقاله بسیار مهم می باشد. پذیرش تضمینی مقاله، بستگی به کیفیت انجام مقاله دارد.

چگونگی چاپ مقاله علمی پژوهشی

چاپ مقالات علمی پژوهشی

ترفند هایی جهت بهبود کیفیت مقالات

جهت چاپ مقاله علمی پژوهشی به کار بردن ترفند هایی شما را کمک خواهد کرد در ادامه به برخی از آنها می پردازیم. نویسنده باید بداند که عنوان مقاله بسیار مهم است و محتوای اصلی مقاله را انعکاس دهد. کلمات کلیدی استفاده شده باید به نحوی انتخاب شود که باعث جستجوی بیشتر شود. از کلمات کلیدی مرتبط با رشته و موضوع خود انتخاب کنید. از بدیع بودن مقاله خود به وسیله بررسی های دقیق سایر مقالات مرتبط، اطمینان پیدا کنید. نتایج شما در مقاله باید قابل توجه و مهیج باشد تا خواننده را متوجه کشف شما کند. در هنگام انجام مقاله از درج اطلاعات غیر ضروری خودداری کنید و تنها به مبحث اصلی بپردازید. نمودار و داده ها را به گونه ای ارائه دهید که کاملا گویای هدف شما باشد. با استفاده از یک ترجمه خوب کیفیت مقاله خود را بسیار بالا خواهید برد. توجه داشته باشید که درج منابع یکی از نکات قابل تامل در مقالات می باشد پس این نکته را فراموش نکنید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.