تاریخ انتشار : دوشنبه 4 اکتبر 2021 - 9:54
کد خبر : 45242

کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد

کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد

کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد تصویر جدید منتشرشده از سیاره عطارد توسط فضاپیمای بپی کلمبو (BepiColombo)، سطح مملو از دهانه‌های برخوردی این سیاره و شباهت آن با ماه را نشان دا..

کاوشگر بپی کلمبو تصویری از سطح عطارد را به زمین ارسال کرد

تصویر جدید منتشرشده از سیاره عطارد توسط فضاپیمای بپی کلمبو (BepiColombo)، سطح مملو از دهانه‌های برخوردی این سیاره و شباهت آن با ماه را نشان داده‌ است. بپی کلمبو که ماموریت مشترک آژانس فضایی اروپا (ESA) و آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن (JAXA) است، در سال 2018 به فضا پرتاب شد و قرار است که در اواخر سال 2025 وارد مدار عطار شود.

هدف این فضاپیما جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد این سیاره، ساختار آن و چگونگی تکامل آن در نزدیکی خورشید است. دمای سطح این سیاره گاهی اوقات از 350 درجه سلسیوس نیز بالاتر می‌رود. این فضاپیما به احترام جوزپه بپی کلمبو، دانشمند ایتالیایی، نام‌گذاری شده است. بپی کلمبو در طراحی فرآیند استفاده از گرانش سیاره‌ی عطارد برای نزدیک‌شدن فضاپیمای مارینر 10 به آن در سال 1976 نقش مهمی داشت.

قرار است که برای ورود فضاپیمای بپی کلمبو به مدار عطارد، این فرآیند 6 مرتبه مورد استفاده قرار بگیرد. بپی کلمبو همچنین اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط فضاپیمای مسنجر ناسا که در بین سال‌های 2011 تا 2015 به دور عطارد حرکت می‌کرد را تکمیل خواهد کرد. این فضاپیما با نزدیک‌شدن به سطح عطارد، تصاویر باکیفیت‌تری را به ثبت خواهد رساند. همچنین آژانس فضایی اروپا اعلام کرده که در روزهای آینده تصاویر ثبت‌شده‌ی بیشتری از سطح سیاره عطارد در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما در مورد تصویر منتشرشده از سطح عطارد چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.