تاریخ انتشار : دوشنبه 10 می 2021 - 17:40
کد خبر : 36447

کرونا دسترسی مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت را به یک بحران تبدیل کرده است

کرونا دسترسی مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت را به یک بحران تبدیل کرده است

کرونا دسترسی مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت را به یک بحران تبدیل کرده است اگر دسترسی به پهنای باند اینترنت تا قبل از سال ۲۰۲۰ مشکلی قابل توجه بود، همه‌گیری ویروس کرونا آن را به یک بحران تبدیل کرد. با ت..

کرونا دسترسی مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت را به یک بحران تبدیل کرده است

اگر دسترسی به پهنای باند اینترنت تا قبل از سال ۲۰۲۰ مشکلی قابل توجه بود، همه‌گیری ویروس کرونا آن را به یک بحران تبدیل کرد. با تبدیل شدن مشاغل روزمره به مشاغل آنلاین، شرکت در جلسات شورای شهر و انجام کار‌های مختلف برای کسی که نمی‌توانست به برنامه زوم متصل شود، تقریباً غیرقابل دسترسی بود. برخی از مدارس وای فای رایگان را در اختیار دانش‌آموزان قرار دادند.

در مناطق دیگر، بچه‌ها فقط در پارکینگ‌های مک دونالد قادر بودند تا سیگنال وای فای را برای شرکت در کلاس مدرسه و انجام تکالیف خود را بدست آورند.

نقشه بالا نشان می‌دهد که مشکل پهنای باند در کدام مناطق بسیار بد است. مناطق آبی رنگ، مناطقی هستند که مشکل اتصال آن‌ها به اینترنت بسیار جدی است و می‌تواند زندگی روزمره آن‌ها را مختل کند. مناطق آبی در نقشه ایالات متحده آمریکا را نشان می‌دهد که در این مناطق کمتر از ۱۵ درصد از خانوار‌ها از اینترنت با سرعت بالا استفاده می‌کنند که به عنوان سرعت بارگیری ۲۵ مگابیت بر ثانیه تعریف شده است.

مطالب مرتبط:

  • وعده انتخاباتی نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا در مورد اینترنت پرسرعت

  • دسترسی به اینترنت پرسرعت | دغدغه نیمی از روستائیان آمریکایی

  • سبقت چین از آمریکا در زمینه ایجاد زیرساخت‌های اینترنت ۵G

نقشه‌هایی از این دست بسیار مهم هستند زیرا، در دهه‌های گذشته، به سختی می‌توانستیم میزان دقیق دسترسی به اینترنت پرسرعت را شناسایی کنیم. بیشتر ارزیابی‌های دسترسی مردم آمریکا به اینترنت پرسرعت به داده‌های FCC متکی است. البته داده‌های این سازمان از آمار رسمی تأمین‌کنندگان اینترنت گرفته می‌شود که می‌تواند نادرست و گمراه‌کننده باشد.

به جای استفاده از داده‌های FCC، د ورج از یک مجموعه داده ناشناس جمع‌آوری شده توسط مایکروسافت از طریق شبکه خدمات ابری خود استفاده کرد که طی ۱۸ ماه گذشته توسط این شرکت منتشر شده است. داده‌های جمع‌آوری شده نسبت به داده‌های FCC از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

اختلاف بین گزارش‌های FCC و داده‌های مایکروسافت می‌تواند تکان دهنده باشد. در شهرستان لینکلن در واشنگتن، منطقه‌ای در غرب اسپوکین با جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر، FCC ۱۰۰ درصد دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت را نشان داده است. اما طبق داده‌های مایکروسافت، فقط ۵ درصد از خانوار‌ها به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

بایدن ۱۰۰ میلیارد دلار را به افزایش پهنای باند اینترنت آمریکا اختصاص داده است

مناطق دیگر نیز از نظر گستردگی پهنای باند اینترنت قابل توجه هستند. نه شهرستان در نوادا در حدود دسترسی تنها ۱۰ درصد قرار دارند که بیش از ۱۰۰ هزار نفر و بخش عمده ایالت را تحت پوشش قرار می‌دهند. در بیشتر آلاسکا دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت غیر ممکن است. البته آلاسکا با توجه به نوع آب و هوایی که دارد، نسبت به بقیه ایالت‌های آمریکا کمتر توسعه یافته است.

البته این داده‌ها شامل افرادی که اصلاً توانایی اتصال به اینترنت را ندارند نیز می‌شود. در آریزونا و در آپاچی فقط ۵ درصد توانایی استفاده از اینترنت پرسرعت را دارند. بیش از ۷۰ هزار نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که بیشتر آن‌ها از قبایل ناواهو، آپاچی یا زونی هستند. براساس یک سرشماری، بیش از ۲۳ هزار نفر از آن‌ها در فقر زندگی می‌کنند، که بالاترین نرخ فقر در این ایالت است.

شکاف قابل توجهی بین افراد مختلف در آمریکا از نظر میزان دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود دارد. از نظر تجاری، ساخت شبکه فیبر نوری در منطقه‌ای مانند آپاچی به صرفه نیست. اما کمبود فیبر نوری باعث رکود اقتصادی نیز می‌شود و بسیاری از صنایع در این مناطق با ورشکستگی مواجه می‌شوند. بسیاری از جوانان این مناطق به ایالت‌های دیگر مهاجرت می‌کنند.

از نظر تئوری، این مشکلی است که دولت فدرال برای حل آن آماده می‌شود. رئیس جمهور جدید آمریکا یعنی جو بایدن ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه را برای افزایش پهنای باند اینترنت آمریکا به عنوان بخشی از برنامه اقتصادی پیشنهاد کرده است، این میزان بیش از دو برابر آن چیزی است که FCC برای گسترش باند پهن به ۹۸ درصد خانوار‌های آمریکایی ضروری می‌داند. اما اختصاص یافتن این پول به مکان‌هایی مانند آپاچی یک راه طولانی خواهد بود.

منبع: The Verge

0منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.