تاریخ انتشار : دوشنبه 20 سپتامبر 2021 - 14:22
کد خبر : 44776

گزارش: تراشه های آلدر لیک سری T از فرکانس 4.9 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند

گزارش: تراشه های آلدر لیک سری T از فرکانس 4.9 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند

گزارش: تراشه های آلدر لیک سری T از فرکانس 4.9 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند قرار است که اینتل از پردازنده‌های نسل 12 سری آلدر لیک خود در پاییز سال جاری میلادی رونمایی کند. حالا اطلاعات جدیدی از سری T این ..

گزارش: تراشه های آلدر لیک سری T از فرکانس 4.9 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند

قرار است که اینتل از پردازنده‌های نسل 12 سری آلدر لیک خود در پاییز سال جاری میلادی رونمایی کند. حالا اطلاعات جدیدی از سری T این پردازنده‌ها منتشر شده که سرعت کلاک آن‌ها را مشخص کرده است.

مطالب مرتبط:

  • بهترین پردازنده‌ های اینتل در سال ۲۰۲۱
  • قیمت تراشه های آلدر لیک S اینتل افشا شد

به‌گزارش FanlessTech، جدیدترین تراشه‌های سری T اینتل از فرکانس بالایی پشتیبانی خواهند کرد. تا پیش از این، پردازنده‌های سری K اینتل قدرتمندترین محصولات این شرکت به‌حساب می‌آمدند اما حالا به‌نظر می‌رسد که سری T نیز حرف‌های زیادی را برای گفتن خواهد داشت. آلدر لیک جدیدترین سری تراشه‌های اینتل بوده که از ترکیب هسته‌های Golden Cove و Gracemount بهره می‌برد.

هسته‌های Golden Cove وظیفه‌ی اجرای عملیات‌های سنگین را بر عهده داشته و هسته‌های Gracemount نیز وظایف سبک‌تر را اجرا می‌کنند. گفته می‌شود که تراشه‌ی Core i9-12900T از ترکیب 8+8 تراشه‌ی Core i9-12900K استفاده خواهد کرد. با این وجود، نسخه‌ی T از فرکانس بوست 4.9 گیگاهرتز بهره خواهد برد که 300 مگاهرتز کمتر از فرکانس سری K است. همچنین فرکانس پایه‌ی سری T نیز از سری K کمتر خواهد بود. این موضوع برای تراشه‌ی Core i7-12700T با فرکانس بوست 4.7 گیگاهرتز نیز صدق می‌کند.

تراشه‌های اینتل آلدر لیک سری T

توجه داشته باشید که توان طراحی حرارتی پردازنده‌های سری K اینتل حدود 4 برابر بیشتر از 35 وات سری T بوده و در نتیجه میزان مصرف انرژی مورد نیاز آن نیز بیشتر از این سری می‌باشد. اخبار قبلی به رونمایی تراشه‌های سری T آلدر لیک در ماه آبان (نوامبر) اشاره داشتند اما FanlessTech معتقد است که اینتل این سری از پردازنده‌های خود را در اوایل سال 2022 میلادی رونمایی خواهد کرد.

نظر شما در مورد تراشه‌های سری T آلدر لیک چیست؟ به نظر شما اینتل این سری از تراشه‌های خود را در چه تاریخی عرضه خواهد کرد و آن‌ها را با چه قیمتی به فروش خواهد رساند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

منبع مقاله

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.