تاریخ انتشار : سه‌شنبه 26 اکتبر 2021 - 6:30
کد خبر : 46497

گوشی سونی اکسپریا پرو آی با یک دوربین بزرگ ۱ اینچی معرفی شد

گوشی سونی اکسپریا پرو آی با یک دوربین بزرگ ۱ اینچی معرفی شد

گوشی سونی اکسپریا پرو آی با یک دوربین بزرگ ۱ اینچی معرفی شد سونی از یک گوشی جدید اکسپریا به نام اکسپریا پرو آی (Pro-I) رونمایی کرد. این گوشی مجهز به یک دوربین ۱ اینچی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز ..

گوشی سونی اکسپریا پرو آی با یک دوربین بزرگ ۱ اینچی معرفی شد

سونی از یک گوشی جدید اکسپریا به نام اکسپریا پرو آی (Pro-I) رونمایی کرد. این گوشی مجهز به یک دوربین ۱ اینچی با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز است.

سونی دوربین ۱ اینچی Exmor RS اکسپریا پرو آی را از دوربین بسیار محبوب و کامپکت RX100 VII خود عاریه گرفته و آن را بهینه‌سازی کرده است. به این ترتیب، اکسپریا پرو آی قادر به تولید تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با سایز پیکسلی ۲.۴ میکرومتر خواهد بود که این سایز حدود ۲۰ درصد بزرگتر از سایز پیکسلی دوربین اصلی آیفون ۱۳ پرو مکس و تقریباً هم‌اندازه سایز پیکسلی دوربین اصلی گلکسی S21 اولترا (بعد از ترکیب پیکسلی) است. در حال حاضر، بزرگترین سنسور گوشی، متعلق به شیائومی می ۱۱ اولترا با سایز پیکسلی ۲.۸ میکرومتر است.

سونی اکسپریا پرو آی

سونی این سنسور را با یک لنز ۲۴ میلیمتری شرکت Zeiss پوشش داده که دارای گشودگی دیافراگم متغیر و فاصله کانونی f/2.0 برای عمق‌های کم و فاصله کانونی f/4.0 برای عمق‌های بزرگ است.

مطالب مرتبط:

  • دوربین سونی A7 IV با یک سنسور فول فریم ۳۳ مگاپیکسلی معرفی شد

  • سونی یکی از مشتریان اصلی TSMC در ژاپن خواهد بود

اکسپریا پرو آی همچنین دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دیگر است که عبارتند از یک دوربین فوق عریض ۱۶ میلیمتری با فاصله کانونی f/2.2 و یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ میلیمتری با فاصله کانونی f/2.4 و بزرگنمایی دو برابر. البته جای تاسف دارد که سونی نتوانسته دوربین پریسکوپ ۷۰ الی ۱۰۵ میلیمتری گوشی اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III را روی این گوشی ارائه کند.

سونی اکسپریا پرو آی

دوبین اصلی اکسپریا پرو آی از قابلیت فوکوس خودکار Real-time Eye سونی برای عکاسی و فیلمبرداری از انسان‌ها و حیوانات پشتیبانی می‌کند و همچنین به‌لطف داشتن ۳۱۵ نقطه تشخیص فاز فوکوس خودکار می‌تواند روی یک سوژه به‌خصوص قفل کند. سونی ضمناً پردازنده تصویر Bionz X را که قبلاً روی اکسپریا 1 III و اکسپریا 5 III استفاده کرده بود روی این گوشی هم ارائه کرده است.

سونی اکسپریا پرو آی

سونی اکسپریا پرو آی مجهز به دو کنترل فیزیکی دوربین است که یکی از آن‌ها دکمه شاتر دو مرحله‌ای است و دیگری یک دکمه میانبر دایره ای است که با اپلیکیشن Videography Pro کار خواهد کرد. این اپلیکیشن قابلیت‌های خوبی برای تنظیم پارامترهایی مثل بالانس نور سفید، اکسپوژر و فوکوس عکس‌ها دارد. سونی قابلیت Cinematography Pro را هم برای گوشی جدید خود ارائه کرد که امکان فیلمبرداری سینمایی با نسبت تصویر ۲۱:۹ را فراهم خواهد کرد.

سونی اکسپریا پرو آی

اکسپریا پرو آی همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه خواهد بود و با داشتن یک مانیتور اختصاصی Vlog می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای ولاگرها باشد. بقیه مشخصات اکسپریا پرو آی مشابه اکسپریا 1 III است که از آن جمله می‌توان به نمایشگر ۶.۵ اینچی اولد با رزولوشن 4K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و ۱۲ گیگابایت رم اشاره کرد. این گوشی دارای ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است که با استفاده از کارت میکرو اس‌دی قابل افزایش خواهد بود. انرژی این گوشی را هم یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ ۳۰ وات بر عهده دارد.

اکسپریا پرو آی از ماه دسامبر امسال به قیمت ۱۷۹۹ یورو عرضه خواهد شد و البته برای خرید مانیتور Vlog آن باید ۱۹۹ یوروی دیگر نیز بپردازید.

نظر شما درباره گوشی اکسپریا پرو آی چیست؟ آیا طراحی و مشخصات آن را می‌پسندید؟

منبع: GSMArena

منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.