تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آگوست 2021 - 19:31
کد خبر : 44207

گوشی های ۵G تا ۲۰۲۵ نیمی از بازار را تسخیر می کنند

گوشی های ۵G تا ۲۰۲۵ نیمی از بازار را تسخیر می کنند

گوشی های ۵G تا ۲۰۲۵ نیمی از بازار را تسخیر می کنند طبق گزارشی که به تازگی توسط موسسه Juniper Research منتشر شده است، تا سال ۲۰۲۵ نیمی از درآمد مربوط به بازار گوشی‌های هوشمند مربوط به حوزه ۵G خواهد بود..

گوشی های ۵G تا ۲۰۲۵ نیمی از بازار را تسخیر می کنند

طبق گزارشی که به تازگی توسط موسسه Juniper Research منتشر شده است، تا سال ۲۰۲۵ نیمی از درآمد مربوط به بازار گوشی‌های هوشمند مربوط به حوزه ۵G خواهد بود. طبق پیش‌بینی‌های موسسه مذکور، درآمد بخش موبایل ۵G در سال جاری میلادی به ۱۰۸ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۲۵ به ۳۳۷ میلیارد دلار یعنی تقریباً سه برابر این مقدار خواهد رسید.

این گزارش جدید توضیح می‌دهد شرکت‌های موفق تولید کننده گوشی‌های هوشمند ۵G همان‌هایی خواهند بود که با وجود ارائه محصولاتی با تاخیر بسیار کم جهت اطمینان از دستیابی آسان کاربران به سرویس‌ها و پردازش ابری، قیمت را رقابتی نگه خواهند داشت.

به گفته همین موسسه یکی از کلیدی‌ترین اقدامات جهت افزایش پذیرش و خرید گوشی‌های هوشمند مبتنی بر شبکه‌های ۵G، عرضه گوشی‌های این رده با قیمت پایین است. این موسسه پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵ میلادی قیمت جهانی گوشی‌های اندروید ۶۵ درصد کمتر از گوشی‌های سری آیفون اپل خواهد بود. طبق ادعای گزارش این موسسه این موضوع کمک می‌کند تا مدل‌های مختلف اندروید، گسترش بازار ۵G را در مناطقی مانند آمریکای لاتین سرعت بخشند.

مطالب مرتبط:

  • بهترین گوشی های ۵G سال ۲۰۲۱

همچنین از سوی دیگر محبوبیت اپل و محصولات این شرکت در بازارهای توسعه یافته کمک خواهد کرد که آمریکای شمالی و اروپا ۴۰ درصد از مجموع درآمد بازار گوشی‌های ۵G تا سال ۲۰۲۵ را منجر شوند.

البته با این وجود و تمام توصیفات بالا، قانون حق تعمیر که اجازه می‌دهد کاربران بتوانند از حق تعمیر گوشی‌های قدیمی خود بهره‌مند شوند، می‌تواند روی فروش این دسته از گوشی‌ها در بازارهای توسعه یافته تاثیر منفی بگذارند. با توجه به آن که بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند در عوض خرید گوشی‌های جدید، گوشی‌های قدیمی خود را تعمیر کنند، این موضوع می‌تواند تعداد فروش گوشی‌های ۵G را به کمتر از مقداری که انتظار می‌رود، برساند.

به باور نویسنده آخرین نسخه از این گزارش، تاثیر این قانون در ابتدا اصلاً ملموس نخواهد بود، چرا که کاربران به سرعت جذب گوشی‌های هوشمند ۵G خواهند شد تا از مزایای سرعت بالا و تاخیر کم شبکه ۵G بهره‌مند شوند. این نویسنده در ادامه ذکر می‌کند که تولید کنندگان سخت‌افزار باید از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کنند.

با توجه به اقدامات اخیر شرکت‌ها در این حوزه و توجه مضاعف به این شبکه، پیش‌بینی‌های بالا چندان عجیب به نظر نمی‌رسند. برای مثال سامسونگ به تازگی تبدیل به اولین تولیدکننده تجهیزات شبکه شده که توانسته است به سرعت دانلود ۵ گیگابیت بر ثانیه دست یابد. این مهم از طریق گوشی هوشمند گلکسی S20 پلاس همین شرکت ممکن شده است و این سرعت، در حال حاضر بالاترین مقدار برای شبکه ۵G محسوب می‌شود.

نسل پنجم گوشی های هوشمند - 5G

یکی از آزمایشگاه‌های این غول کره‌ای با ترکیب فرکانس ۴۰ مگاهرتز ۴G و ۸۰۰ مگاهرتز ۵G در mmWave، موفق به دست‌یابی به سرعت ۵.۲۳ گیگابیت بر ثانیه در دستگاه تجاری موجود شد. همان‌طوری که اشاره کردیم، این آزمایش از طریق گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی S20 پلاس صورت گرفت.

برای اشخاصی که نمی‌دانند باید ذکر شود که تجهیزات به کار رفته در این آزمایش برای تمام کاربران و ارائه دهندگان خدمات دیگر نیز قابل تهیه است. در واقع این آزمایش ثابت می‌کند که دستگاه‌های حال حاضر ما دلیل عقب‌ماندن ما در این زمینه نیستند و علت آن به جایی دیگری باز می‌گردد.

سری گوشی‌های هوشمند گلکسی S20 مدتی پیش هنگام عرضه سری جدیدتر گلکسی S21 دچار تخفیف شدند و اکنون حداقل از لحاظ جهانی، با قیمت کمتری قابل خرید هستند.

رکورد قبلی سرعت اینترنت در اختیار نوکیا بود که در همکاری با شرکت کوالکام و البته تجهیزات پیشرفته‌تر، موفق به ثبت سرعت ۵ گیگابیت بر ثانیه شده بود. گوشی‌های جدید سامسونگ در حال حاضر از شبکه ۵G نیز پشتیبانی می‌کنند و ظاهراً از این پس دولت‌ها هستند که باید برای سهولت کاربران، پشتیبانی از این شبکه‌ها را آغاز کنند یا گسترش دهند.

با توجه به این که مدتی پیش شیائومی توانست به بزرگ‌ترین تولید کننده و عرضه کننده این محصولات بدل شود و هنوز سری آیفون ۱۳ اپل معرفی نشده، باید منتظر اقدام بعدی این شرکت‌ها باقی ماند. انتظار می‌رود که این رکورد پیوسته تغییر کرده و ما مدت زیادی شاهد سکوت خبری در این زمینه نباشیم.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا جدای از کشورهای دیگر، ایران نیز به همین صورت طی ۴ سال آینده یکی از مصرف کنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند ۵G خواهد بود؟ با توجه به این که شبکه ۵G اکنون در کشور ارائه نمی‌شود، چه پیش‌بینی در این‌باره می‌کنید؟

منبع: Phone Arena

00منبع مقاله

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.